• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر را دست کم نگیرید. اینکه تکنسین حذف تاتو با استفاده از لیزر شروع به حذف تاتوی شما می‌کند، آخرین مرحله نیست. مراقبت‌های بعد از لیزر کیوسوییچ قرمزی، تورم، تاول و خارش پوست را کنترل خواهد کرد.

انجام مراقبت‌های بعد از لیزر تاتو، باعث حذف تاتو به بهترین شکل می‌شود. در اینجا ما بایدها و نبایدهای مراقبت بعد از لیزر تاتو را شرح می‌دهیم. با رعایت این نکات به‌صورت مستمر در هر جلسه، مطمئن باشید که تاتو بدون هیچ عوارضی از بین خواهد رفت.

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از لیزر کیوسوئیچ

مراقبت تا سه روز بعد از لیزر تاتو:

  • از شستشوی محل لیزر شده خودداری کنید
  • در ساعات اولیه با استفاده از کمپرس آب یخ از ایجاد التهاب جلوگیری کنید
  • در روز اول از پماد زینک اکساید بعد از لیزر تاتو استفاده کنید. پماد موضعی زینک اکساید برای درمان قرمزی، سوزش، خارش و حساسیت های خفیف پوست مورد استفاده قرار میگیرد. توجه کنید مراقبت های بعد از لیزر تاتو ابرو نیز به همین شکل است.
  • روز دوم و سوم از پمادهای آنتی بیوتیک مثل موپیروسین و یا تتراسایکلین بعد از لیزر تاتو استفاده کنید. این پمادها در پیشگیری از عفونت های پوستی بسیار موثر هستند.
  • به دلیل تاثیرات منفی آفتاب پس از لیزر، استفاده از کرم ضد آفتاب با +SPF25 نیز بسیار مهم است.

مراقبت تا یک ماه بعد از لیزر تاتو:

  • از روز چهارم برای بازسازی پوست از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید. در ادامه بهترین کرم ترمیم کننده بعد از لیزر تاتو را معرفی میکنیم.
  • سعی کنید محل تاتو شده را زیر فشار مستقیم آب قرار ندهید. چراکه قرار گرفتن در معرض فشار آب امکان ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.
  • از محل تاتو شده در مقابل نور خورشید محافظت کنید.

مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

مراقبت بعد از لیزر ابرو بسیار ساده است؛ در ابتدا از ابروی خود در مقابل آفتاب محافظت کنید و تا چند روز محل ابرو و اطراف آن را خشک نگه دارید. ممکن است روی پوست خود التهاب و تاولهای سطحی ببینید. نگران نباشید طی چند روز برطرف خواهد شد. مهم‌ترین نکته قرمزی بعد از لیزر تاتو است، که در ادامه به‌طور مفصل در مورد آن صحبت می‌کنیم.

برای رفع قرمزی ابرو بعد از لیزر تاتو عجله نکنید

قرمزی بعد از لیزر کیوسوییچ به علت التهاب پوست است. و اصلا جای نگرانی ندارد و بعد از چند روز از بین میرود. به این نکته ی مهم توجه کنید که قرمزی پوست یکی از عوارض شایع ریمو تاتو است. و قرمزی بعد از لیزر کیوسوئیچ کاملا طبیعی است و به سرعت از بین می رود. یکی از مهمترین دلایل انتخاب لیزر تاتو به جای ریمو تاتو بر جای نگذاشتن قرمزی بعد از لیزر تاتو است.

قرمزی پوست بعد از لیزر تاتو، پوسته پوسته شدن و تاول پوست بعد از لیزر تاتو کاملا عادی و طبیعی است. پوست برخی از افراد حساس‌تر است و بعد از لیزر دچار قرمزی و تورم و یا تاول میشود و نهایتا تا دو هفته روی پوست شما باقی میمانند. اگر قرمزی پوست شما بیشتر از دو هفته طول کشید، به این معناست که حتما مشکلی پیش آمده است و بهتر با پزشک مشورت کنید.

هفت توصیه مهم مراقبت های بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

توجه و انجام مراقبت‌های بعد از پاک کردن تاتو، به فرآیند حذف بهتر و سریع‌تر جوهر و ترمیم پوست کمک زیادی می‌کند. همچنین از عفونت پوست جلوگیری به عمل می‌آورد.

1-سعی کنید ناحیه ای که تاتو لیزر شده را تا حد ممکن خشک و تمیز نگه دارید.

هر چه جای زخم را خشک‌تر نگه دارید، احتمال عفونت کم‌تر می‌شود و زخم سریع‌تر بهبودی پیدا می‌کند. خیس ماندن محل لیزر شده، زخم را مثل روز اول نگه می‌دارد و کمکی به درمان زخم نمی‌کند. خشک و تمیز ماندن محل لیزر شده یکی از نکات مهم مراقبت‌های بعد از لیزر تتو است.

2- تاول بعد از لیزر کیوسوییچ

به‌ندرت پیش می‌آید که بعد از لیزر کیوسوییچ روی پوست شما تاول به وجود بیاید. به تاول‌های روی پوست دست نزنید. هرگونه زخم می‌تواند باعث ایجاد عفونت شود. توصیه می‌شود برای جلوگیری از عفونت، در روزهای اول بعد از لیزر تتو از پمادهای آنتی بیوتیک استفاده شود. همچنین این پماد باعث کاهش خارش می‌شود.

3- در ساعات اولیه بعد از لیزر تاتو، از ورزش شدید، مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.

بهتر است از ورزش‌های شدید بعد از لیزر تاتو دوری کنید. ورزش شدید باعث افزایش گردش خون بدن می‌شود. درنتیجه باعث تاول و تورم بیش از حد می‌شود. مصرف الکل و سیگار باعث کم‌آبی می‌شود. سیگار باعث کم شدن اکسیژن می‌شود و کاهش شدید فشارخون می‌شود. همه‌ی اینها در نهایت علت تأخیر در روند بهبودی است.

4-از کرم‌های آرایشی در روزهای بعد از لیزر تاتو استفاده نکنید.

برای درمان هرچه سریع‌تر تورم بعد از لیزر تاتو، بهتر است از کرم‌های درمانی به جای کرم‌های زیبایی استفاده کنید. استفاده‌ی زیاد از کرم‌های زیبایی در حالت عادی هم ضررهای زیادی به پوست شما وارد می‌کند.

5- برنزه شدن را به زمان دیگری موکول کنید.

لیزر تاتو به‌صورت طبیعی به سطح پوست شما آسیب وارد می‌کند. ناحیه‌ی لیزر شده پوست شما به ۴ هفته زمان نیاز دارد تا بتواند به‌طور کامل‌ترمیم شود. ضروری است که در این مدت از نور خورشید و حتی گرما که باعث تحریک پوست می‌شود به دور باشید. استفاده از پماد زینک اکساید در روند بهبودی مؤثر است.

6- تا جلسه بعدی لیزر هیچ روش دیگری را امتحان نکنید.

برای کامل کردن جلسات لیزر تاتو باید صبور باشید. روش‌های دیگری را همزمان با درمان لیزر امتحان نکنید. در بعضی از موارد مراجعه‌کنندگان مراقبت‌های بعد از پاک کردن تاتو ابرو را نادیده می‌گیرند و همزمان با جلسات لیزر روش ریمو ابرو را امتحان می‌کنند که بسیار خطرناک است.

7- بعد از لیزر تتو آب بیشتری بنوشید.

اگر می‌خواهید پوست شما زودتر به بهبودی برسد و نتیجه‌ی بهتری از لیزر کسب کنید، توصیه می‌شود آب زیادی مصرف کنید. آبرسانی به ترمیم سریع‌تر پوست شما کمک می‌کند. آبرسانی باعث می‌شود رنگدانه‌های جوهر سریع‌تر تجزیه شوند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *