• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

تزریق ژل به لب ها، باعث ایجاد ظاهری حجیم تر و جذاب تر در آنها می شود. ژل فیلر ها موادی هستند که در داخل پوست تزریق می شوند و به همین دلیل آنها را با نام فیلر های پوستی نیز می شناسیم. یکی از مهم ترین سوالات مراجعه کنندگان، چگونگی مراقبت بعد از تزریق ژل لب است. همانطور که می دانیم، در سال های اخیر عمل های زیبایی به شدت محبوب شده و تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق ژل روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله ما به نحوه مراقبت بعد از تزریق ژل لب و باید ها و نباید های آن می پردازیم.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب: نباید ها

بعد از تزریق ژل لب شما نیازی به استراحت کردن ندارید و بلافاصله پس از تزریق می توانید به خانه بروید و فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. با این وجود، برای به حداقل رسیدن احتمال تورم و کبودی باید از انجام موارد زیر خودداری کنید:

۱. به مدت ۴۸ ساعت اول پس از تزریق از ورزش های سنگین خودداری کنید.

فعالیت بدنی شدید، ضربان قلب و جریان خون شما را افزایش می دهد و ممکن است باعث تورم و کبودی لب های شما گردد. بنابراین بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق فیلر لب از انجام ورزش هایی مثل دویدن، شنا و سایر ورزش های سنگین خودداری کنید.

۲. داروها را با احتیاط مصرف کنید.

۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از نوبت عمل تزریق لب، از مصرف رقیق کننده های خون مثل آسپرین، ایبوپروفن و مکمل های حاوی روغن ماهی بپرهیزید. این داروها و مکمل ها احتمال خونریزی و کبودی تزریق فیلر را افزایش می دهند.

ماساژ لب بعد از تزریق

۳. از لیزر درمانی خودداری کنید.

بعد از فیلر لب تا مدتی از لیزر درمانی خودداری کنید. اگر در حال انجام هر گونه درمان با لیزر هستید، بهتر است نوبت لیزر خود را تا حداقل دو هفته بعد از تزریق ژل لب به تأخیر بیندازید. گرمای زیاد اشعه های لیزر ممکن است باعث شکسته شدن پیوند های فلیر و تجزیه ی سریع تر آن شود.

۴. بلافاصله از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

بهتر است حداقل ۲۴ ساعت بعد از تزریق لب، از لوازم آرایشی مربوط به لب استفاده نکنید. همچنین، به یاد داشته باشید که مصرف رژ لب های مصرف شده یا باز شده روی لب هایی که به تازگی تزریق شده اند، ممنوع است. بهتر است بعد از تزریق فیلر لب، از رژ لب های پلمپ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در زمان استفاده از رژ لب، فشار زیادی به لب ها وارد نکنید.

۵. از نوشیدن الکل خودداری کنید.

الکل رگ های خونی را منبسط کرده و احتمال کبودی و تورم بعد از تزریق را بالا می برد. برای اینکه عوارض جانبی ناشی از عملتان به حداقل برسد، تا ۲۴ ساعت قبل و بعد از فیلر لب از مصرف الکل خودداری کنید.

آرایش بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب: باید ها

همانطور که پیش از این گفتیم، عمل تزریق ژل لب هیچ دوره ی نقاهتی ندارد و شما بلافاصله بعد از عمل می توانید به فعالیت های روزانه ی خود برگردید. با این حال مدتی طول می کشد تا بدن شما به طور کامل بهبود پیدا کرده و فیلرها با بافت لب شما ترکیب شوند. چند کار ساده وجود دارد که شما با انجام آنها می توانید بهبودی سریع تری را تجربه کنید. این کارها عبارتند از:

۱. آب بنوشید

نوشیدن آب کافی یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از عمل فیلر لب است. تا می توانید مایعات ساده به بدن خود برسانید. همانطور که می دانید بهترین و کامل ترین مایع برای بدن آب است. آب به روند بهبودی بدن و کنار آمدن بدن با ماده ی خارجی (فیلر لب) کمک می کند. برای دریافت مایعات بیشتر، خوردن میوه ها و سبزیجات را فراموش نکنید.

نوشیدن آب

۲. حواستان به غذایی که می خورید باشد.

اگر پزشک شما در حین تزریق فیلر از بی حسی موضعی استفاده کرده باشد، ممکن است لب هایتان تا چند ساعت بی حس بماند. یعنی شما چیز زیادی قرار نیست روی لب ها و اطراف آن احساس کنید و این امر بسیار خطرناک است. به عنوان مثال، شما ممکن است یک لقمه غذای داغ یا یک جرعه نوشیدنی داغ بخورید و لب هایتان چیزی حس نکند! همچنین ممکن است به صورت تصادفی لب های خود را گاز بگیرید و لب هایتان کبود شود.

۳. یخ را فراموش نکنید

تورم لب نیز مانند هر تورم دیگری با یخ بهتر می شود. شما می توانید از کمپرس یخ یا حتی یک بسته سبزی یخ زده روی لب هایتان استفاده کنید. حتماً کمپرس یخ را در یک حوله یا پارچه ی کلفت بپیچید و سپس آن را روی لب هایتان قرار دهید. تماس مستقیم کمپرس یخ با لب های حساس ناشی از تزریق ممکن است به لب هایتان آسیب برساند. برای آشنایی با نحوه ی انجام دقیق استفاده از یخ بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

۴. در زمان خواب، سر خود را بالا بگیرید

برای پیشگیری از تجمع خون در ناحیه ی آسیب دیده بهتر است در هنگام خواب یک بالش اضافی زیر سر خود قرار دهید، تا سرتان بالاتر از بدن شما قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *