• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از تزریق ژل

تزریق ژل یکی از روش های پرطرفدار و غیرتهاجمی می باشد که به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو عموما افرادی که بنا به هر دلیلی با چین و چروک در نواحی مختلف چهره خود اعم از نواحی اطراف لب ، خط خنده و پیشانی مواجه هستند ، جهت دستیابی به پوستی صاف و همچنین برقرار سازی تقارن در صورت خود می توانند از این روش بهره ببرند. بعلاوه از تزریق کردن ژل می توان به منظور حجم دهی به برخی نواحی صورت از قبیل لب و گونه نیز استفاده نمود.در ادامه در رابطه با مراقبت های بعد از تزریق ژل  صحبت شده است.

نتیجه و ماندگاری تزریق ژل به چه مواردی بستگی دارد ؟

قاعدتا در وهله اول ، تبحر و تجربه پزشک از مهم ترین عواملی است که کیفیت تزریق فیلر را تضمین می کند ، لذا در صورتی که پزشک شما در انتخاب موضع تزریق ، شیوه تزریق و همچنین استفاده از مارک ژل دقت کافی داشته باشد ؛ می تواند نتیجه تزریق را به بهترین نحو ممکن برای تان رقم بزند و ماندگاری نتیجه تزریق را نیز افزایش دهد. لازم به ذکر است که از بین ژل های موجود ، ژل هیالورنیک اسید از قابلیت جذب بسیار بالایی برخوردار است و مورد تایید FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا ) نیز می باشد. از دیگر مواردی که در کیفیت تزریق ژل ، اثر گذار بوده و سبب افزایش ماندگاری آن نیز می گردد ؛ رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به چه نحو است ؟

  • پس از تزریق کردن ژل ممکن است با کمی تورم روبرو باشید ؛ این تورم موقتی است و پس از چند روز مرتقع می گردد اما به منظور تسریع کاهش تورم باید تا مدتی از مصرف نمک ، پرهیز نمایید.
  • همچنین پس از تزریق ، جهت کاهش سریع تر تورم می توانید هر چند ساعت یکبار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در مراقبت های بعد از تزریق ژل ، باید از پایین انداختن سر خود اجتناب نمایید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ، نباید مواضع تزریق را دستکاری نموده یا ماساژ دهید.
  • تا ۱۴ روز پس از تزریق فیلر ، نباید در معرض نور آفتاب و اشعه هایی همچون سولاریوم قرار بگیرید.
  • توصیه می شود حداقل تا یک هفته پس از انجام این پروسه ، در طول روز آب فراوان بنوشید.
  • بعد از تزریق ، می بایست جهت عدم ایجاد فشار بر روی صورت ، تا یک هفته به شکم و پهلو نخوابید.
  • حداقل تا یک هفته باید از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • تا مدتی پس از تزریق ، مصرف الکل ممنوع می باشد.
  • لازم به ذکر است که پس از تزریق ژل به لب ، حداقل باید طی ۲ شبانه روز از مصرف نوشیدنی های گرم پرهیز نمایید.
  • آرایش کردن بعد از انجام این پروسه زیبایی بلامانع می باشد ، اما با این حال بهتر است جهت کسب نتیجه بهتر حداقل تا ۲۴ ساعت از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • باید پس از تزریق ، تا ۷۲ ساعت از شستن صورت و استحمام خودداری نمایید و پس از آن می توانید به صورت معمولی ، حمام نمایید.
  • در خاتمه باید گفت که حدودا ۲ هفته زمان نیاز است تا نتیجه نهایی تزریق ، قابل رویت گردد.

تمراقبت های بعد از تزریق ژل

نکات مهم و اساسی بعد از تزریق ژل

  1. توصیه می شود بلافاصله بعد از پایان پروسه دراز نکشید ، بهتر است از دراز کشیدن حداقل تا ۴ ساعت بعد از درمان برای اینکه بدن به حالت پایدار بازگردد ، خودداری نمایید.
  2. توصیه می شود اگر تزریق ژل صورت انجام داده اید ، از آنجایی که عینک می تواند به نواحی تحت درمان فشار وارد کند ، تا زمان بهبودی از عینک استفاده نکنید.
  3. یکی از مواردی که در جلوگیری از ورم و التهاب در دوره مراقبت های بعد از تزریق ژل تاثیر بسزایی دارد ، دهیدراته نگه داشتن بدن است. نوشیدن آب کافی علاوه بر  این موضوع به شادابی و داشتن پوست سالم کمک زیادی می کند.
  4. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، بهتر است بلافاصله بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده نمایند تا میزان کبودی و تورم آن ها کاهش پیدا کند. دقت داشته باشید که این کار باید بدون کوچکترین فشاری به ناحیه تحت درمان انجام شود.
  5. از مصرف هرگونه دارو به صورت خود سرانه باید خودداری کنید. تنها در صورت که پزشک دارویی برای شما تجویز نموده است ، می توانید آن را مصرف نمایید.
  6. توصیه می شود از خم کردن سر و صورت خود خودداری نمایید. از انجام هرگونه فعالیت که می تواند موجب عرق کردن شود نیز باید اجتناب شود.
  7. باید از مصرف غذاهای تند و ادویه دار پرهیز نمایید.
  8.  در صورتی که مبتلا به دیابت و یا زخم های صورت و هر نوع بیماری خاص دیگر هستید ، لازم است این موضوع را پیش از تزریق به اطلاع پزشک خود برسانید. چرا که ممکن است در پروسه انجام تزریق ژل در صورت تغییراتی ایجاد شود.
  9. دقت داشته باشید که این پروسه به هیچ عنوان به افرادی که دارای آلرژی و حساسیت های پوستی هستند و یا مادرانی که در دوره بارداری و شیردهی قرار دارند ، توصیه نمی شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *