• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از تزریق ژل

در صورتی که سابقه انجام یک پروسه زیبایی و درمانی را داشته باشید ، حتما به خوبی آگاه هستید که بعد از انجام هر فرآیندی نیازمند رعایت برخی مراقبت های بعد از تزریق ژل هستید تا در نهایت بتوانید به نتیجه مورد انتظار دست پیدا کنید. یکی از این موارد تزریق فیلر و بوتاکس است که بعد از پایان نیازمند رعایت برخی دستورالعمل های پزشکی می باشد.

12 توصیه مهم در مراقبت های بعد از تزریق ژل

1.از کمپرس سرد در ناحیه درمان استفاده کنید :

برای 1 تا 2 روز اول بعد از تزریق ، ناحیه درمان قرمز ، متورم ، حساس یا کبود است. اگرچه این حالت به خودی خود ظرف 24 ساعت اول درمان فروکش می کند ولی توصیه می شود برای تسکین تورم و به حداقل رساندن خطر کبودی ، در ناحیه درمان از کمپرس های سرد استفاده کنید.

2.از آرنیکا یا هیرودوئید استفاده کنید :

علاوه بر کمپرس های سرد ، کرم های آرنیکا و هیرودوئید را می توان برای کمک به سرعت بخشیدن به فرایند درمان و جلوگیری از کبودی مورد استفاده قرار داد.

3.از آرایش کردن بپرهیزید :

اگرچه آرایش کردن ملایم بلامانع است ولی خودداری از آرایش کردن ناحیه درمان برای 24 ساعت اول به منظور ایجاد شرایطی برای ریکاوری پوست ترجیح داده می شود.

4.از مصرف الکل خودداری کنید :

مصرف الکل ، جریان خون را افزایش می دهد و باعث طولانی تر شدن کبودی و تورم می شود. به همین دلیل توصیه می شود به مدت 1 تا 2 روز بعد از درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل

5.از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید :

بهتر است به منظور جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد حرارت بدن ، از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایید.

7.از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید :

داروهایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین / دیسپرین ، خون را رقیق کرده و به همین دلیل باید حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق ، از مصرف آن ها خودداری شود.

8.هرگونه برآمدگی ایجاد شده در ناحیه درمان را به آرامی و با ملایمت ماساژ دهید :

این احتمال وجود دارد که شما در ناحیه درمان ، برآمدگی هایی را مشاهده کرده یا احساس کنید. به همین دلیل ماساژ دادن ملایم ناحیه درمان با انگشتان تمیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

9.از درمان های پوستی خودداری کنید :

حتماً بعد از تزریق فیلر از قرار گرفتن تحت درمان های پوستی مضاعف از قبیل درمان های لیزر ، درمان های صورت ، لایه برداری ، وکس و سایر درمان ها در این حوزه به مدت 10 تا 14 روز بعد از تزریق خودداری کنید.

تبخال و فیلرهای پوستی در مراقبت های بعد از تزریق ژل

این احتمال ضعیف وجود دارد که این درمان باعث تحریک بروز تبخال های صورت در بیمارانی که قبلاً سابقه زدن تبخال را داشته اند شود. برخی بیماران برای کمک به کاهش خطر بروز تبخال از آنتی ویروس ها یا لیزین استفاده می کنند. اگر بعد از درمان ، تبخال زدید باید به پزشک خود مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *