• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های بعد از کربن تراپی چیست؟

کربن تراپی یا پیلینگ کربن، نوعی لایه برداری است. این روش درمانی در جهت پاکسازی پوست و از بین بردن مشکلاتی چون جوش های سرسیاه، آکنه و … انجام می شود و طرفداران زیادی دارد. اگر پوست چربی دارید و همیشه دچار جوش هستید، می توانید از کربن تراپی برای پاکسازی و روشن کردن پوست خود استفاده نمایید. کربن تراپی یک درمان بدون درد است و نتیجه آن نیز بلافاصله پس از انجام، مشخص می گردد. در این مقاله به معرفی کربن تراپی می‌ پردازیم و اطلاعاتی در مورد مزایا و کاربردهای این روش و مراقبت های بعد از کربن تراپی در اختیارتان قرار می‎ دهیم. با ما همراه باشید.

کربن تراپی چیست؟

کربن تراپی یک درمان سریع برای پاکسازی پوست است. این درمان، که با عنوان پیلینگ کربن نیز شناخته می‌شود، لایه برداری بسیار نرمی را بر روی پوست انجام می دهد و با از بین بردن چربی ها و مواد زائد روی پوست، ظاهری درخشان تر و شفاف تر به آن می بخشد. نتیجه کار بلافاصله پس از انجام درمان مشخص می گردد. اگر به مهمانی مهمی دعوت شده اید و قصد دارید شرایط پوست خود را تا قبل از مهمانی بهبود بخشید، می توانید از این درمان استفاده کنید. بسیاری از بازیگران هالیوودی قبل از ورود به جشنواره و حضور بر روی فرش قرمز، از کربن تراپی برای شفاف کردن پوست صورت خود استفاده می کنند. از این رو­، به کربن تراپی، پیلینگ هالیوودی نیز گفته می شود. پیلینگ کربن با استفاده از لیزر انجام می شود. برای این کار ابتدا لایه نازکی از کربن بر روی پوست مالیده می شود. کربن، چربی ها و مواد زائد را از عمق منافذ پوست جذب می کند و کار پاکسازی پوست را انجام می دهد. ذرات کربن با لیرز از روی پوست جمع می شوند و عمل لایه برداری را انجام می دهند. در این جا سلول های مرده پوست جمع آوری می شود و سلول های جدید جایگزین آن می گردد. پاکسازی و لایه برداری با کربن تراپی تولید کلاژن را نیز به همراه دارد و باعث می شود تا پوست جوانی و شادابی بیشتری پیدا کند. از جمله کاربردهای این روش می‌توان به کوچک کردن منافذ باز پوست، بهبود آکنه و جوش های سر سیاه، شفافیت و روشن کردن پوست، تحریک کلاژن و تولید سلول‌های جدید اشاره کرد. پیلینگ کربن ماندگاری بسیار بالایی دارد و با توجه به این که همراه با تحریک کلاژن و فعال سازی آن ها می باشد، تا مدت ها بعد نیز هم‌چنان اثر خود را حفظ می‌کند. اگر مراقبت های بعد از کربن تراپی را به درستی انجام دهید، می توانید نتیجه بهتری از کار دریافت کنید و میزان ماندگاری آن را افزایش دهید.

فواید کربن تراپی

همان‎طور که در بالا به آن اشاره کردیم، کربن تراپی یک روش جوان سازی پوست است. این روش مزایایی دارد که عبارتند از:

  • پاکسازی پوست: پاکسازی پوست یکی از کارهایی که این روزها در اغلب آرایشگاه ها انجام می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. پاکسازی پوست چربی ها و مواد زائد را از منافذ پوست خارج می کند و باعث شادابی بیشتر آن می گردد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهند تا از مشکلات ناشی از آن شامل جوش های سر سیاه، آکنه و … در امان بمانند. کربن تراپی این کار را برای پوست انجام می دهد و چربی ها را از عمق پوست خارج می کند.
  • لایه برداری پوست: در کربن تراپی از یک لایه کربن و لیزر برای پاکسازی پوست استفاده می شود. لیزر ذرات کربن را مورد هدف قرار می دهد و آلودگی های جذب شده توسط کربن را از روی پوست بر می دارد. این آلودگی ها همراه با سلول های مرده پوست جمع آوری می ‌‌شوند. این کار یک لایه برداری نرم نیز انجام می دهد و فضا را برای رشد سلول های جدید باز می کند. در نتیجه پوست شفاف تر و صاف تر شده و زیبایی بیشتری به فرد می بخشد.
  • جوان سازی پوست: کربن تراپی لایه های عمقی پوست را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و باعث تحریک کلاژن ها و فعال تر شدن آن ها می گردد. این کار در نهایت به تولید کلاژن و آلاستین بیشتر می انجامد و با سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک ها، باعث جوان سازی آن می گردد.
  • از بین بردن جوش و آکنه: استفاده از لیزر در کربن تراپی باعث تولید گرما می شود. این گرما غدد چربی را جمع کرده و میزان چربی پوست را کاهش می دهد. علاوه بر آن، گرما باکتری های ایجاد کننده جوش را نیز از بین می برد و از این طریق باعث از بین رفتن جوش ها می گردد.

مراقبت های بعد از کربن تراپی چیست؟

مراقبت های بعد از کربن تراپی

پزشک پس از پایان جلسه درمانی نکاتی را به فرد گوشزد می کند و مراقبت های بعد از کربن تراپی را به اطلاع او می رساند. توصیه می کنیم به نکات ارائه شده خوب توجه کنید و مراقبت های بعد از کربن تراپی را با دقت کامل انجام دهید. مراقبت های بعد از کربن تراپی، میزان اثرگذاری درمان بر روی پوست را افزایش می دهد و باعث ماندگاری بیشتر آن می گردد. مراقبت های بعد از کربن تراپی عبارتند از:

  • تا چند روز پس از کربن تراپی ممکن است دچار خشکی پوست باشید. این خشکی باعث پوسته پوسته شدن می شود و حالت ناهمواری را بر روی سطح پوست ایجاد می کند. توصیه می شود در طول این مدت از کرم های مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کنید و پوست خود را هیدراته نگه دارید.
  • کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که اس پی اف کرم حداقل 30 باشد.
  • تا یک هفته پس از درمان از محصولات آرایشی یا مراقبتی حاول رتینول استفاده نکنید.
  • حداقل تا یک هفته پس از درمان مراقب پوست خود باشید و از روش ها و درمان هایی که باعث ساییده شدن پوست می شود، خودداری نمایید.
  • اگر پوست چربی دارید برای حفظ نتیجه و ماندگاری بیشتر درمان، از محصولات مراقبتی ضد آکنه بر روی پوست خود استفاده نمایید.
  • اگر دچار خطوط ریز بر روی صورت هستید، از کرم های حاوی کلاژن استفاده کنید. استفاده از این کرم ها باعث تقویت کلاژن می شود و ماندگاری درمان را بیشتر می کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

.09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *