• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های قبل از انجام لیزر!

بایدها و نبایدهای قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از بهترین راه های حذف موهای زائد می باشد که شما را از شر موهای زائد و روش های سنتی حذف آنها مانند تراشیدن، اصلاح و بند انداختن نجات می دهد. اگر مایلید بدانید لیزر چگونه موهای زائد را برای همیشه از بین می برد، باید بگوییم که لیزرها طول موجی را ساطع می کنند که رنگدانه واقع در ریشه هر فولیکول مو را هدف قرار می دهد. با جذب نور، لیزرها می توانند بدون آسیب رساندن به سطح پوست، فولیکول های مو را از بین ببرند.

از آنجا که موی هر فرد چرخه رشد خود را دارد، برای حذف دائمی موها نیاز به چندین جلسه انجام لیزر می باشد که تعداد جلسات بستگی به نوع دستگاه لیزر، ناحیه تحت درمان و وضعیت بدن خود فرد دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر از لیزر موهای زائد، بهتر است که اقدامات قبل از انجام لیزر را جدی بگیرید که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

توصیه های قبل از انجام لیزر موهای زائد

اپیلاسیون و از ریشه در آوردن موها را به هر روشی متوقف کنید.

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه موها کار می کند، بنابراین ضروری است که حداقل 4 تا 6 هفته قبل از اولین جلسه لیزر، موهای ناحیه تحت درمان را از ریشه در نیاورید. تراشیدن موها اشکالی ندارد، زیرا ریشه مو را در جای خود باقی می گذارد. توجه داشته باشید که قبل از هر جلسه لیزر بایستی حتما موهای زائد ناحیه مورد نظر را بتراشید.

موهای ناحیه مورد نظر را بتراشید.

با اینکه توصیه می شود قبل از لیزر موها را اپیلاسیون نکنید، اما تراشیدن موها قبل از انجام لیزر ضروری است. چرا که با انجام این کار، لیزر بهتر می تواند ریشه مو را تشخیص داده و هدف قرار دهد.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

دو هفته قبل از لیزر موهای زائد، مهم است که پوست ناحیه تحت درمان در معرض آفتاب قرار نگیرد. به خصوص از برنزه کردن حتماً خودداری کنید، زیرا نه تنها منجر به تغییر رنگ پوست پس از لیزر می شود، بلکه ممکن است باعث درد و تاول بیش از حد شود. اکثر متخصصان لیزر حتی در صورت وجود آفتاب سوختگی جزئی، لیزر را انجام نمی دهند و آن را به تعویق می اندازند. بنابراین، اگر ناحیه تحت درمان قابل پوشاندن نیست، حتما روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید.

از بی رنگ کردن موها پرهیز کنید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ریشه موها کار می کند. رنگدانه یا رنگ موی شما در ریشه یافت می شود و نور تولید شده توسط لیزر را جذب می کند و در نهایت مو را برای همیشه از بین می برد. وقتی موهای خود را سفید می کنید، رنگدانه را تغییر داده و هدف قرار دادن آن را دشوار می کنید. بایستی 6 هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد، سفید شدن و بی رنگ کردن مو متوقف شود. این زمان کافی است تا ریشه های مو به رنگ طبیعی خود رشد کنند.

از مواد آرایشی  و کرم استفاده نکنید.

مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی می توانند نتایج لیزر را تحت تأثیر قرار دهند و بایستی قبل از انجام لیزر از روی پوست پاک شوند. مواد آرایشی شامل دئودورانت، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری است که به صورت موضعی روی ناحیه موردنظر استفاده شود. کافی است با آب و صابون ناحیه مورد نظر را پاکسازی نمایید. اگر از مواد پاک کننده آرایش استفاده می کنید، با آب آن ناحیه را بشوئید.

با دنبال کردن این توصیه ها، نه تنها به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از لیزر را کاهش می دهید، بلکه بهترین نتیجه را از انجام لیزر موهای زائد خواهید گرفت.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *