• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر

امروزه با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توان خالکوبی‌هایی که قبلاً امکان پاک کردن‌شان وجود نداشت را به‌ راحتی پاک کرد. یکی از مؤثرترین و بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن تاتو و خالکوبی، بهره گرفتن از دستگاه‌های لیزر است. این دستگاه‌ها یک‌سری اشعه را به لایه‌های زیرین پوست می‌فرستند و موجب می‌شوند رنگ‌دانه‌های تاتو به ذرات کوچک‌تری تقسیم شوند. این رنگدانه‌ها نیز پس‌ از خرد شدن، توسط سیستم ایمنی از بدن دفع خواهند شد. با در نظر گرفتن مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر می‌توانید فرآیند پاک شدن تاتو را سریع‌تر کنید.

پاک کردن تاتو با استفاده از لیزر به‌ صورت سرپایی انجام می‌شود و بعد از انجام آن، نیازی به مراقبت‌های ویژه‌ ندارید. البته بهتر است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید تا دوره درمان‌تان کوتاه‌تر شود و خیلی سریع‌تر نتیجه دلخواه‌تان به دست آید. از این رو اگر می‌خواهید با مهم‌ ترین نکات مراقبتی بعد از پاک کردن تاتو با لیزر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

دقت داشته باشید یکی از مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است. با قرار گرفتن در برابر نور خورشید، سطح ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این امر موجب می‌شود رنگدانه‌ها سخت‌تر خرد شوند و تتو نیز زمان دیرتری از بین برود. همچنین اگر ناحیه لیزر شده در معرض نور خورشید قرار بگیرد، احتمال سوختگی پوست افزایش می‌یابد.

از مصرف سیگار بپرهیزید

یکی دیگر از مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر ، سیگار نکشیدن است. توجه داشته باشید سیگار کشیدن در فرایند رفع خالکوبی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. بنابراین تا حد امکان پس‌ از انجام لیزر برای پاک کردن تاتو، سیگار نکشید و این عادت ناسالم را کنار بگذارید.

مراقبت های پس از پاک کردن تاتو با لیزر

در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید

سیستم ایمنی بدن به‌ طور معمول برای این‌ که عملکرد مناسبی داشته باشد و درست کار کند، نیاز به آب کافی دارد. به‌ همین‌ علت سعی کنید در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا فرآیند لیزر حذف تاتو بهتر انجام شود. با مصرف به اندازه آب، عملکرد کلیه‌ها افزایش پیدا می‌کند و سموم و ذرات خرد شده‌ رنگ تتو راحت‌تر از بدن دفع می‌شوند.

پوست هم‌ مانند سایر اندام‌های بدن، جهت حفظ بهترین عملکرد خود به میزان مناسبی آب احتیاج دارد و هر چه قدر آب بیشتری بنوشید شادابی آن نیز بیشتر می‌شود و رنگ تاتو بهتر از بین خواهد رفت.

از لوازم آرایشی استفاده نکنید

حداقل 4 روز بعد از درمان لیزر رفع تاتو، از مواد آرایشی مختلف در ناحیه مورد نظر استفاده نکنید زیرا این کار موجب تحریک جای لیزر خواهد شد و ممکن است درمان را نیز به‌ تأخیر بیندازد. به جای کرم‌های آرایشی مضر می‌توانید از ویتامین‌ها و پمادهای ضد التهابی که پزشک برای‌تان تجویز می‌کند، بهره بگیرید و با کمک آن‌ها روند درمانی را سریع‌تر کنید.

خواب کافی داشته باشید

توجه داشته باشید بی‌خوابی تاثیر منفی بر روی سیستم ایمنی بدن به‌ جای می‌گذارد و موجب می‌شود بدن کمتر با باکتری‌ها مبارزه کند و در نتیجه به عفونت مبتلا شود. شما باید در کنار مراقبت های پس از پاک کردن تاتو در طول شبانه روز حدود 8 ساعت خواب مفید نیز داشته باشد زیرا کمبود خواب موجب کاهش سرعت حذف رنگدانه‌های تاتو و ایجاد یک‌سری اختلالات در بدن خواهد شد.

به‌ طور منظم در جلسات درمانی شرکت کنید

افرادی که به‌ صورت منظم در جلسات درمانی شرکت نکنند، فرآیند حذف تاتو را به تاخیر خواهند انداخت و از این رو دیرتر نتیجه مطلوبی به دست می‌آورند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *