• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزایا و معایب استفاده از لیزر کیوسوئیچ در برداشتن خال و تاتو

لیزر کیوسوئیچ چیست؟

لیزر کیوسوئیچ (Q-switched laser)، لیزری غیر تهاجمی است که پالس‌های لیزری با شدت بالا ایجاد می‌کند. هر پالس لیزری این دستگاه تنها یک میلیاردم ثانیه طول می کشد. انرژی ساطع شده از لیزر کیوسوئیچ در پالس‌های بسیار قوی متمرکز میشود.

دستگاه لیزر کیوسوئیچ از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره میبرد و کاربردهای متعددی میتواند داشته باشد. از جمله کاربردهای لیزر کیوسوئیچ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک کردن تاتو
  • درمان اونیکومیکوزیس (عفونت قارچی ناخن)
  • لکه های سنی (لکه‌های پوستی ناشی از پیری)
  • لکه های خورشیدی (لکه‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید)
  • رفع ماه گرفتگی یا خال مادرزادی
  • کک و مک
  • حذف خال
  • مویرگ‌های عنکبوتی (رگ‌های ریز و سطحی پوست)
  • ماکول های کافه-آو-لایت (لکه های شیرقهوه ای رنگ)
  • درمان آنژیوم (زائده پوستی)
  • جوان سازی پوست

مزایای پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

این روش نسبتا بدون درد است.

میزان دردی که در طول این فرآیند احساس خواهید کرد تا حد زیادی به آستانه‌ی تحمل درد شما بستگی دارد. گرچه اگر شما تاتوی خود را به سبک خالکوبی سنتی انجام داده باشید، به احتمال زیاد درد ناشی از فرآیند حذف آن با لیزر برای شما قابل تحمل خواهد بود. از طرفی برخی از افراد نیز بر این باورند که درد این روش از سایر روش‌ها بیشتر است. بطور کلی این بدان معنا نیست که شما اصلا دردی حس نخواهید کرد. در واقع، طی این فرآیند شما تا حدودی درد و ناراحتی خواهید داشت.

فرآیند پاک کردن تاتو با لیزر به این گونه است که پالس قوی ایجاد شده از پوست عبور میکند و رنگدانه‌های جوهر زیر پوست را تجزیه می کند. در طول این فرآیند شما تا حدودی درد و ناراحتی خواهید داشت اما این درد به قدری نیست که غیر قابل تحمل باشد. این امر بزرگترین مزیت پاک کردن تاتو با لیزر نسبت به روش‌های دیگر است که ناخوشایندتر و تهاجمی‌تر هستند.

فرآیندی غیر تهاجمی دارد.

یکی دیگر از مزایای مهم پاک کردن تاتو با لیزر این است که این روش کاملا غیرجراحی است. هیچگونه برش و حذف بافتی در این روش دخیل نیست و هیچگونه خونریزی نیز در کار نخواهد بود. این بدان معناست که می توان این روش را بصورت سرپایی در یک مرکز زیبایی توسط متخصص آموزش دیده در زمینه‌ی حذف تاتو با لیزر، انجام داد. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان، مراحل آماده سازی پیش از جراحی یا دوره نقاهت طولانی مدت ندارد. مهمتر از همه اینکه، می توانید در صورت تمایل، به محض اتمام جلسه درمانی، فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

نرخ موفقیت این روش بالاست.

طبق آمار و گزارشات، این روش درصد موفقیت بالایی در حذف انواع تاتوها دارد. اما تا قبل از این، اینطور نبوده است. تجهیزات و دستگاه‌های لیزر پیشین تنها در حذف رنگ‌های روشن کارایی داشتند که این امر موجب میشد تاتوها بطور کامل پاک نشوند. به مرور زمان، تجهیزات و تکنیک‌های مورد استفاده در این روش نیز پیشرفت کردند و امروزه به لطف دستگاه‌های لیزری نوین میتوان هر نوع تاتو با هر رنگی را به طور کامل و برای همیشه پاک کرد.

باید به این نکته‌ی مهم نیز توجه داشته باشید که نتایج ممکن است بلافاصله پس از انجام کار قابل مشاهده نباشند. به احتمال زیاد تاتوی شما بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی از بین نخواهد رفت اما، به مرور زمان و با تداوم جلسات درمانی، تاتوی شما برای همیشه پاک خواهد شد.

معایب پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

به دلیل پرتوی شدید لیزر که طی این روش چندین بار از پوست عبور می کند، پوست شما به احتمال زیاد قرمز و ملتهب خواهد شد. ممکن است پوست شما پس از درمان نسبت به لمس حساس شود و تاول‌های ریز سفیدی نیز بروی آن ظاهر شوند که طی چند روز از بین خواهند رفت. اگر پوست حساسی داشته باشید یا اینکه سابقه‌ی ابتلا به بیماری پوستی داشته باشید، باید قبل از انجام لیزر با متخصص پوست خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این روش درمانی تاثیر منفی بروی پوست شما نداشته باشد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو درخدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *