• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو

ریزش موها و کم‌پشت شدن آن‌ها ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند ژنتیک یا استفاده از شوینده‌های نامناسب اتفاق بیفتد. برای کاهش شدت ریزش مو و جلوگیری از ایجاد طاسی، از روش‌ها و داورهای مختلفی استفاده می‌شود. اما این روش‌ها برای افراد مختلف پاسخ یکسانی ندارند و ممکن است در برخی از موارد اصلا انتظارات را برآورده نکنند.  در این میان یک روش بسیار انعطاف‌پذیر وجود دارد که آن استفاده از مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو است.

بایگانی‌های آموزش مزوتراپی - پیشرو لیزر سبز

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو به‌نوعی درمان ریزش و کم پشتی مو گفته می‌شود که محبوبیت بسیار زیادی دارد. در این روش کم تهاجمی، با استفاده از تزریق سوزن، مقدار کمی از ترکیبات دارویی، ویتامین های مختلف، مواد مغذی، تنظیم کننده های هورمونی و گشاد کننده های عروق می ریزند که می توانند باعث تحریک رشد مو شوند. از این رو، پزشکان اعتقاد دارند که استفاده از مزوتراپی یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو و طاسی سر است.

مزوتراپی باعث می شود که فولیکول های موجود در سر تقویت شده و در نتیجه، با سرعت بیشتری رشد کنند. شاید برخی از افراد گمان کنند که باید از روش مزوتراپی مو همزمان با کاشت استفاده شود. این در حالی است که می‌توان از این روش ها به صورت مجزا نیز استفاده کرد که تأثیر زیادی در افزایش تقویت ریشه های مو دارد. اگر قبل از ریزش بیش از اندازه مو از این روش استفاده کنید، ممکن است دیگر نیاز به کاشت مو نداشته باشید و بتوانید ریزش موهای خود را از زیادی جلوگیری کنید.

مزوتراپی مو چقدر موثر است ؟

اگر بخواهیم از دید لغوی معنای مزوتراپی را بررسی کنیم؛ باید بگوییم که این واژه از دو بخش تشکیل شده است. مزو به معنای میانی و تراپی به معنای درمان است. از همین‌جا می‌توان فهمید که مزوتراپی مو با لایه میانی پوست سر در ارتباط است. لایه‌ای که سلول‌های بنیادی آن هم به نام مزو شناخته می‌شوند و خود لایه، درم نامیده می‌شود.

لایه میانی پوست در واقع جایگاهی برای قرارگیری ساختارهای مهم پوست و مو است؛ یکی از مهم‌ترین این ساختارها که در مزوتراپی مو مورد توجه قرار می‌گیرد، فولیکول مو است. فولیکول‌ها در واقع دربرگیرنده یک یا چند پیاز مو هستند و تارهای موی ما را می‌سازند. در مزوتراپی مو تلاش می‌شود تا با استفاده از سرنگ‌های ریز، ترکیبات خاصی به لایه درم تزریق شود.

چه کسانی نمی‌توانند مزوتراپی را انجام دهند؟

نکته مهم اینجا است که مزوتراپی نمی‌تواند راه درمانی موثری برای همه افراد باشد؛ به همین دلیل برخی از افراد متقاضی به دلیل شرایط خاص خود، ناچار هستند از روش‌های جایگزین استفاده کرده یا انجام مزوتراپی مو را به تاخیر بیندازند. این گروه‌ها از قرار زیر هستند:

  • افراد دچار ریزش موی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند سفلیس یا مصرف داروهای خاص مانند داروهای شیمی‌درمانی،
  • افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت، هپاتیت، هموفیلی و ایدز،
  • مردان بالای ۴۰ سال و بانوان بالای ۶۰ سال که دچار طاسی شدید آندروژنی شده‌اند.
  • خانم‌های باردار،
  • افرادی که به صورت ژنتیکی جنس موی خوبی ندارند.

مراحل درمانی مزوتراپی مو و مزایای و معایب آن چیست؟ - کلینیک مو جلوه ماندگار

پس از مزوتراپی مو چه اتفاقی می افتد؟

همان‌طور که گفتیم که مزوتراپی مو یک روش کاملا غیرتهاجمی برای جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد مو است. این روش به دلیل استفاده از داروهای بی‌حسی در کوکتل‌ها، هیچ دردی ندارد. با این حال ممکن است به تشخیص پزشک نیاز به بی‌حس‌کننده‌های موضعی پیدا کنید.

اثری که مزوتراپی بر روی موها می‌گذارد؛ تنها در اثر مواد دارویی که در ساخت کوکتل‌ها استفاده شده‌اند، نیست. بلکه همین تزریق و وارد شدن سوزن به بافت پوست، می‌تواند ریز آسیب‌هایی را در محل پوست رس ایجاد کند. این ریز آسیب‌ها به عنوان یک زنگ هشدار برای سیستم ایمنی بدن عمل می‌کنند؛ در نتیجه پوست تحریک به کلاژن سازی می‌شود و رگ‌های خونی جدیدی شکل می‌گیرد. به این ترتیب می‌توان رشد موها را تقویت کرده و با محکم کردن فولیکول‌ها، از ریزش مو جلوگیری کرد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *