• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی برای رشد مو و تقویت مو (مزایا و معایب)

مزوتراپی برای رشد مو و تاثیر آن در تقویت مو

مزوتراپی شامل تزریق مستقیم ویتامین‌ ها، مواد معدنی (اعم از کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، مواد مرتبط با کراتین پوست، اسیدهای آمینه و گشاد کننده‌ های سطحی مورد نیاز برای رشد و نمو مو به پوست سر می باشد. مزوتراپی برای رشد مو سر بسیار مفید و موثر است. این روش، یکی از محبوب‌ ترین رویکردهای درمان‌ های زیبایی برای مقابله با مشکلات مختلف موی سر محسوب می شود.

مشکلات متعدد مربوط به پوست و موی سر را می توان با مزوتراپی و از طریق  تحریک بافت‌ های غیر فعال، تغذیه فولیکول‌ های مو و از بین بردن شوره سر درمان کرد. مزوتراپی مو یک روش درمانی است که توسط متخصصین با تجربه انجام می شود. در این روش، تزریق داروهای خاص حاوی ویتامین‌ ها و مواد مغذی لازم برای رشد مو با سوزن‌ های میکرو (ریز و کوچک) به پوست سر، به رشد مو کمک می کند.

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که تنها باید توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود و انجام این کار توسط اشخاص بی تجربه موجب درمان یا دست‌ یابی به نتایج مطلوب نخواهد شد. تزریق ویتامین‌ ها و مواد معدنی لازم برای رشد و سلامتی موها به پوست سر در این روش، موجب درمان مشکلات متعددی می شود. نوع داروی مورد استفاده برای تزریق به پوست سر نیز به مشکل بیمار بستگی داشته و طبق صلاحدید پزشک تعیین می گردد.

کاربردهای مزوتراپی مو

مزوتراپی مشکلات متعدد مو از جمله موارد زیر را برطرف می کند:

  • ریزش بیش از حد مو
  • درماتیت سبوره‌ای پوست سر
  • شوره سر
  • خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر
  • خشکی و شکنندگی مو
  • کاهش حجم و کم پشت شدن مو

مواد تزریقی در مزوتراپی مو

ترکیبات دارویی مزوتراپی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و سایر عناصر مفید برای مو است که توسط پزشک متخصص به صورت جداگانه برای هر بیمار تعیین می گردند. ۲ الی ۶ مورد از این مواد فعال را می توان در یک تزریق با هم ترکیب کرد. ویتامین‌ های گروه B موجب افزایش متابولیسم شده و در نتیجه به رشد و ترمیم مو کمک می کنند. علاوه بر این،‌ ترکیبات دارویی مزوتراپی حاوی موارد زیر نیز می باشد:

  • مس و زینک: که از دیستروفی (ضعف) ساختاری مو جلوگیری می‌کند. برای موارد ریزش موی ارثی باید از ترکیب این مواد استفاده کرد.
  • هیالورونیک اسید: مسئول تغذیه ریشه مو است و رشد مو را تسریع می‌ کند.
  • اسیدهای آمینه: از مواد پایه و بنیادین مو هستند و به تشکیل الیاف کراتین کمک می‌ کنند.
  • فاکتورهای رشد: با تسهیل جریان خون به پوست سر و با تقویت فولیکول‌ های مو، موی سر را پر پشت می کنند.
  • کوآنزیم: وجود کوآنزیم در کوکتل‌ها، باعث افزایش شادابی پوست سر شده و علاوه بر آن، ساختار مو را بهبود می‌ بخشد.

ماده فعال ماینوکسیدیل نباید در ترکیب دارویی مورد استفاده در تزریقات مزوتراپی وجود داشته باشد. با اینکه این ماده یکی از موثرترین مواد برای مقابله با ریزش مو است اما تنها زمانی از آن استفاده می شود که سایر روش‌ های درمانی نتیجه‌ ای نداشته باشند. این ماده بسیار سمی بوده و می تواند عوارض جانبی متعددی ایجاد کند. کارایی این ماده هنوز به طور کامل بررسی نشده و استفاده از آن فقط به صورت موضعی مجاز است.

متخصصین پوست، مو و زیبایی ترکیبات دارویی مورد نیاز برای تزریق را به مناسب‌ ترین روش برای هر بیمار انتخاب می کنند. با این حال، داروهای مورد استفاده در مزوتراپی مو را نمی توانید خودتان به صورت حاضری خریداری کنید. اطلاعات بیشتر در این باره را می توانید در موسسات پزشکی معتبر یا با مراجعه به متخصص زیبایی بدست بیاورید.

مزوتراپی برای رشد مو و تقویت مو (مزایا و معایب)

مزایای مزوتراپی مو


مزایای متعدد مزوتراپی مو موجب شده‌ اند تا محبوبیت این روش درمانی روز به روز بیشتر شود. برخی از مزایای مزوتراپی مو عبارتند از:

  • این روش بدون درد و کم تهاجمی و مطمئن است.
  • مزوتراپی مو نیازی به دوره نقاهت نداشته و شما می توانید بلافاصله پس از درمان به امورات روزمره خود بپردازید.
  • نتایج مزوتراپی مو بسیار موثر و چشمگیر هستند. بیماران به سرعت و براحتی از مشکلاتی نظیر طاسی سر به طور کامل خلاص می شوند.
  • مزوتراپی مو بسیار ارزانتر از جراحی است.
  • درمان با این روش نیازی به جراحی ندارد و بنابراین نیازی به بیهوشی نیز نخواهد داشت.
  • مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی نسبتا کوتاه است و به ندرت ۴ یا ۵ روز طول خواهد کشید.

با این حال، مزوتراپی مو شامل مزایای عمده دیگری نیز می باشد که عبارتند از:

تحریک و تقویت فولیکول‌ های مو

فولیکول‌ ها بخشی از پوست سر هستند که به هر کدام از آنها یک تار مو متصل است. هر فولیکول یک غده چربی است که از طریق چربی طبیعی ترشح شده در بدن، مسئول مرطوب نگه داشتن پوست سر و تغذیه آن است. در مزوتراپی از سوزن‌ های ریزی برای تحریک فولیکول‌ های مو و فعال کردن فاکتور رشد کراتینوسیت استفاده می شود که هر دوی این موارد برای رشد و ترمیم مو حیاتی هستند.

تقویت سلامتی پوست سر

مزوتراپی علاوه بر تحریک رشد مو و جوانسازی فولیکول‌ های مو، می تواند موجب جوانسازی کلی پوست سر نیز بشود. پوست سر اساسا از لایه‌ های پوستی دارای فاکتور رشد و کراتینوسیت است که این دو عامل به پر پشت شدن و ضخیم‌ تر شدن موها کمک می کنند. عمل سوراخ کردن پوست سر با سوزن‌ های کوچک و ریز که موجب ایجاد رگ‌ های خونی جدید (رگ‌ زایی) شده که اصطلاحا به آن واسکولوژنز گفته می شود. فرآیند واسکولوژنز یا تشکیل رگ‌ های خونی جدید، موجب تقویت پوست سر می شود.

کاهش التهاب پوست سر

خارش پوست سر که به عنوان (Scalp Pruritus) نیز شناخته می‌ شود که نوعی بیماری است که منجر به خارش و التهاب پوست سر می شود. این عارضه ممکن است ناشی از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت باشد که در آن فولیکول‌ های مو به شدت آسیب دیده و ملتهب می شوند. مزوتراپی به طور موثری خطر التهاب پوست سر را کاهش داده و شرایط را برای رشد مو محیا می کند.

نرمال کردن سطح PH

ترشح مواد چربی در سطح پوست بر pH پوست تاثیر دارد و موجب بهم ریختن سطح PH پوست می شود. مزوتراپی با ماهیت لایه‌ برداری خود، موجب نورمال شدن سطح PH پوست سر می شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *