• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی: تعاریف، روش‌ها و کاربردها

  • ۱۵ فروردین, ۱۴۰۰
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

مزوتراپی روشی شامل تزریق داروها، مواد معدنی و ویتامین ها به ناحیه ای که نیازمند تزریق است می باشد. این یک روش حیرت انگیز و موثر در پزشکی زیبایی است زیرا لایه های پوستی را درمان می کند، که به سختی توسط سایر روش‌های زیبایی قابل درمان است.

 

لغت‌شناسی مزوتراپی

برای درک بهتر عملکرد مزوتراپی، لازم است که به ریشه شناسی آن اشاره کنیم. کلمه “مزو” (meso) در یونانی به معنای “وسط” است و به مزودرم اشاره دارد، یعنی بافت جنینی که در هفته سوم رشد جنینی بدن انسان ظاهر می شود و بعداً پوست و بافت پیوندی را تشکیل می دهد. کلمه “تراپی” از اصطلاح یونانی “بهبود” گرفته شده است. به همین دلیل، اثرات درمانی مزوتراپی فقط در منطقه تحت درمان مشاهده نمی شود. بعلاوه، اگر می خواستیم واژه ای برای تعریف مزوتراپی پیدا کنیم، بهترین واژه “تکنیک” بود. یک تکنیک کاربردی، زیرا، وقتی از مزوتراپی صحبت می کنیم، به یک روش تزریقی اشاره می‌کنیم که با تزریق در نواحی مختلف پوست اثرات متفاوتی مشاهده می‌شود.

 

دلایل استفاده از مزوتراپی

دلایل زیادی برای استفاده از مزوتراپی در پزشکی زیبایی وجود دارد. مهمترین آنها موارد زیر است:

این یک تکنیک موثر است: اگر مزیت های این روش از دیر روش های درمانی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

این یک روش ساده است: هر پزشکی که در دوره مزوتراپی شرکت کرده باشد می تواند مزوتراپی را انجام دهد.

این یک تکنیک است که به مهارت پزشک وابسته است. بنابراین دست شماست که پزشک ماهرتری را انتخاب نمایید.

 

روش‌های تزریق

به طور کلی مزوتراپی شامل سه روش تزریق مختلف است که پوست را در سه سطح مختلف درمان می کند: سطح اپیدرم، سطح معروف به ‘پاپولا’ و سطح داخل پوستی معروف به ‘ناپاژ’. این سه روش با رسیدن به اعماق مختلف پوست اهداف متفاوتی دارند. بسته به بیمار و کیفیت پوست، باید از یکی، دو یا هر سه مورد را استفاده کنیم. بنابراین، به طور معمول با معاینه دقیق بیمار شروع درمان آغاز می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود همواره یک تشخیص کلی انجام شود: کل صورت، گردن، قفسه سینه قدامی و پشت دست ها. همیشه باید یک رویکرد فردی و شخصی به هر بیمار داشته باشیم. معاینه خاص مزوتراپی می تواند نقاط یا نواحی تزریق را تعریف کند، به عنوان مثال نقاط حساس که توسط بیمار شرح داده شده یا در حین معاینه کشف شده اند.

 

ابزارهای تزریق

ابزار مورد نیاز برای تزریق مزوتراپی به شرح زیر است: سرنگ، سوزن، تزریق کننده و داروها. سرنگ باید یک نوع معمولی باشد، معمولاً 5 یا 10 میلی لیتری و البته استریل و یکبار مصرف باشد. سوزن برای مزوتراپی یک سوزن خاص است: طول 4 میلی متر و قطر 0/4 میلی متر. این طول به ما امکان می دهد اطمینان حاصل کنیم که تزریق همچنان داخل پوستی است. گاهی اوقات برای کاهش درد هنگام تزریق مجبور هستیم از سوزنهایی به طول 13 میلی متر و قطر 0/29 میلی متر استفاده کنیم. همچنین انژکتورهای الکترونیکی وجود دارد که می توانند عمل مزوتراپی را با خیال راحت و بدون درد انجام دهند. در آخر، ما به داروهایی نیاز داریم که با بدن ما سازگار باشد و بسته به مورد و تشخیص باید انتخاب شوند. مزوتراپی علاوه بر فعال شدن فیبروبلاست ها از طریق عمل سوزن زدن نیز عمل می کند و می تواند به عنوان یک محرک درمانی دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *