مزوتراپی موی سر؛ راهکار موثر کم پشتی و ریزش مو

مزوتراپی مو به چه معناست؟

مزوتراپی موی سر از دو کلمه مزو به معنای لایه میانی و تراپی به معنای درمان تشکیل شده است. در روش مزوتراپی مو درمان لایه‌ی میانی پوست مورد توجه قرار می‌گیرد. مزوتراپی  یک روش درمانی غیر تهاجمی است که نتایج دائمی را به دنبال دارد و برای مواردی چون کانتورینگ، کاهش وزن، درمان پیری پوست و ریزش مو، بیماری آلوپسی، اختلالات استخوانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزوتراپی موی سر؛ راهکار موثر کم پشتی و ریزش مو

درمان ریزش مو با روش مزوتراپی مو

با وجود شرایطی که پیش از این عنوان شد ریزش مو و کم پشت شدن موی سر اتفاقی است که به وفور شاهد آن هستیم. پیشگیری از ادامه‌ی ریزش مو در هر زمانی چه برای بانوان و چه برای آقایان الزامی است؛ بنابراین در صورتی که روزانه بیش از حد نرمال شاهد ریزش موهای خود هستید باید مسئله را جدی‌تر بگیرید. با استفاده از روش نوین مزوتراپی مو مقدار مشخصی از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه، عصاره‌های گیاهی، فاکتورهای رشد، داروهای گشاد کننده عروق و پروتئین‌ها وارد لایه‌ی مزودرم پوست می‌شوند.

عمل تزریق با کمک سوزن‌های فوق العاده ریزی انجام می‌شود؛ بنابراین سطح پوست دچار خراش و آسیب نخواهد شد. مواد تزریق شده به مرور باعث تغذیه‌ی فولیکول‌ها می شوند و مشکلاتی نظیر گردش خون ضعیف و التهاب‌های پوستی را از بین می‌برد. در واقع مزوتراپی مو نه تنها برای برگرداندن زیبایی ظاهری بلکه به عنوان روشی درمانی توسط پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا مزوتراپی مو برای ریزش ارثی موثر است؟

تکنیک مزوتراپی می‌تواند در درمان ریزش مو ارثی یا اختلالات دیگری که موجب نازک شدن مو در مردان و زنان در هر سنی می‌شوند موثر باشد. این تکنیک به عنوان یک روش ایمن به جای استفاده از داروهای مختلف و در برخی موارد روش کاشت مو است. در حالت کلی مزوتراپی مو یک درمان عالی و مقرون به صرفه است که می‌تواند موهای سالم‌تری را در کمترین زمان ممکن به شما هدیه بدهد.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

به جرات می‌توان گفت که عوارض مزوتراپی مو کمتر از هر روش دیگری است. در واقع  پس از تزریق، مختصر التهابی روی سطح پوست ایجاد می‌شود که در زمان کوتاهی از بین می‌رود. التهاب ایجاد شده ناشی از ورود سوزن‌های تزریقی است که با ریزتر بودن سوزن، این التهاب بسیار کمتر خواهد بود. یکی از احتمالاتی که پیش‌بینی می‌شود عفونت پوست است که در صورت رعایت اصول بهداشتی امکان بروز آن وجود ندارد. این عفونت‌ها ممکن است ناشی از استریل نبودن سوزن‌ها یا عدم رعایت مسائل بهداشتی پس از فرآیند باشد.

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟

بخش مهمی از نتیجه‌ی مزوتراپی موی سر به مراقبت‌های پس از اعمال روش بستگی دارد که مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از مزوتراپی مو عبارتند از:

1. عدم شستشوی مو تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی
  2. عدم استفاده از کلاه و سرپوش‌های تنگ
  3. عدم استفاده از حالت دهنده های مو سشوار تا یک هفته
  4. عدم استفاده از رنگ مو تا حداقل دو ماه
  5. استفاده از کلاه های گشاد در هنگام قرار گرفتن در نور خورشید
  6. عدم استفاده از سونا، جکوزی و ماساژ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق
  7. عدم استفاده از داروهایی مانند ماینوکسیدل و سایر داروهای تقویت کننده مو تا دو روز
  8. عدم انجام ورزش تا ۴۸ ساعت پس از مزوتراپی برای جلوگیری از خروج مواد تزریق شده از طریق تعریق
  9. عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و همچنین ویتامین E تا حداقل 48 ساعت بعد از مزوتراپی
  10. استفاده از کمپرس یخ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق
  11. شروع ماساژ ناحیه تزریق به مدت دو هفته پس از تزریق طبق دستور پزشک