• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی مو چیست؟

آیا مزوتراپی مو، روش خوبی برای تقویت موها است؟

مزوتراپی مو چیست؟اگر به دنبال تقویت موهای خود هستید و به همین دلیل، در پی یک روش موثر و مطمئن می گردید، مزوتراپی مو مناسب شما است. در این مقاله، به بررسی این روش و تاثیرات آن و افرادی که می توانند از آن استفاده کنند، پرداخته ایم.

چطور می توانیم موهای خود را تقویت کنیم؟

مواد مورد نیاز مو، از طریق خون دریافت می شوند. به همین دلیل، رساندن این مواد به مو، به دو روش صورت می گیرد. این دو روش عبارتند از: روش خوراکی و تزریقی. در روش خوراکی، می توانید با مصرف مکمل هایی چون هیرویت و فولیکوژن، مواد مورد نیاز مو را تامین کنید. البته این کپسول ها پس از مصرف، وارد معده و سایر قسمت های گوارشی شده و به همین علت، بسیاری از مواد آنها دفع می شوند. اما در روش تزریقی، که نام دیگر مزوتراپی است، ویتامین ها و مواد مورد نیاز، به صورت مستقیم به فولیکول های مو می رسند. بنابراین بهترین روش برای تقویت قطعی موها، مزوتراپی می باشد.

در روند مزوتراپی مو، چه اتفاقاتی می افتد؟

در فرآیند مزوتراپی، داروهای مکمل ویتامینی، بوسیله سوزن های بسیار ریز انسولین، وارد قسمت درم پوستی، که ریشه موها در آنجا قرار دارند، می شوند. بدین شکل ویتامین ها بدون هیچگونه هدر رفتنی، به ریشه موها می رسند. حال ممکن است گمان کنید که نتیجه این فرآیند، با مالیدن روغن های گیاهی و محلول های ویتامینی بر روی پوست سر یکسان می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید، که مواد موجود در این روغن ها، به هیچ عنوان نمی توانند از مانع پوست عبور کنند. در واقع هیچ تاثیری بر روی ریشه مو ندارند. بلکه تنها با افزایش گردش خون در آن بخش، خون رسانی به موهای آن قسمت را افزایش می دهند.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی برای چه افرادی بسیار موثر است؟

  • افرادی که دارای استرس روحی و جسمی هستند

استرس روحی شامل افرادی می شود، که دچار یک سانحه یا اتفاق دردناک در زندگی خود شده اند. برای مثال، کسانی که عزیزی را از دست داده اند و یا در زندگی مشترک خود، به مشکل برخورده اند. استرس های جسمی معمولا به دلیل مسائل و تغییرات جسمی چون دوران بارداری، شیردهی یا عمل های جراحی، که باعث کمبود ویتامین در بدن می شوند، به وجود می آیند.

  • کسانی که دارای موهای آسیب دیده یا حساس هستند.

موها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و یا تغییر ماهیت، دچار آسیب شدید می شوند. مزوتراپی تاثیر فوق العاده ای بر روی این مدل موها دارد.

  • افرادی که دچار ریزش موی سکه ای شده اند.

ریزش موی سکه ای به دلیل استرس های شدید اتفاق می افتد. در این مدل ریزش مو، موها پس از یک بازه زمانی، دوباره شروع به رشد می کنند. اما اگر قصد دارید که موهای شما هر چه سریع تر رشد کنند، مزوتراپی گزینه بسیاری خوبی خواهد بود.

  • پوست های خیلی چرب یا خیلی خشک

مزوتراپی باعث کنترل شدن غدد چربی روی پوست سر می شود. به همین خاطر باعث کاهش چربی پوست های چرب و بهبود خشکی پوست های خشک خواهد شد.

  • کسانی که کاشت مو انجام داده اند.

پس از گذشت دو الی سه ماه از عمل کاشت مو، که رویش مجدد موها آغاز می شود، مزوتراپی می تواند تاثیر بسیاری خوبی بر روی رشد موها بگذارد. به کمک مزوتراپی، موها سریع تر رشد کرده و ضخیم تر می شوند.

مزوتراپی چگونه باعث تقویت موهای شما می شود؟

این روش، دو مکانیزم متفاوت برای تقویت موها دارد، که عبارتند از:

  • در مکانیزم اول، با وارد شدن سوزن به پوست، خراش کوچکی بر روی پوست ایجاد می شود. این خراش باعث جذب شدن سلول های بنیادی به آن منطقه می شود. در نتیجه رگ سازی و عروق جدید در آن منطقه افزایش می یابند. به طور کلی، این فرآیند باعث افزایش فعالیت پوست در آن منطقه شده و موها را ضخیم تر می کند.
  • دومین مکانیزم، ورود داروهای ویتامینی است. این داروها شامل ویتامین A، C، بیوتین و سیلیکون، که از عناصر اصلی سازنده مو هستند، می باشند. با وارد شدن مستقیم این داروها به بخش مورد نظر، ضخامت و رشد موها به صورت کاملا تضمینی، افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که طی فرآیند مزوتراپی، از داروهای بی حسی مختلفی چون لیدوکایین، برای کاهش درد، استفاده می شود. ضمن اینکه خاصیت ضد التهابی این داروها، تاثیر مثبتی بر روی افزایش ضخامت موها نیز دارد. توجه داشته باشید که در صورت انجام مزوتراپی، باید دوره درمان را به صورت کامل به پایان رسانده و از برندهای معتبر استفاده کنید.

مزوتراپی مو چیست؟ با فولیمو در این مقاله جامع همراه باشید تا فواید مزوتراپی و عوارض مزوتراپی مو را بررسی کرده و درباره هزینه مزوتراپی و اثرات ان صحبت کنیم.

مزوتراپی مو چیست ؟

بدن و پوست انسان از سه لایه سلول های بنیادی مختلف تشکیل می گردد. اکتودرم، مزودرم، آندودرم “اکتودرم” لایه بیرونی پوست که  اپیدرم هم گفته می شود. “مزودرم” به لایه میانی پوست و آندودرم لایه درونی پوست می باشد. پس مزو یعنی میانی و درم یعنی تزریق مواد به لایه میانی پس مزوتراپی مو یعنی درمان لایه میانی سر.

یکی از روش‌های درمانی تزریقی که جهت درمان ریزش مو و تقویت موها استفاده میشود مزوتراپی مو می باشد. در این روش داروها، ویتامین ها و مواد مغذی به لایه میانی پوست تزریق میگردد تا توسط ریشه موها جذب گردیده و تقویت شوند. با توجه به نیاز سلول های مویی مواد تزریق شده شامل مواد معدنی، ویتامین ها و عصاره برخی از گیاهان دارویی، پروتئین ها و تعدادی از اسیدهای آمینه و آنزیم ها می باشد

اثرات و فواید مزوتراپی مو

 

حال وقت ان است که فواید مزوتراپی مو را بررسی کنیم.

 

  1. بهتر شدن خونرسانی بافت سر: در بسیاری از آمپول های تزریق شده به سر موادی وجود دارد که باعث افزایش گردش خون بین بافتی می‌شود.
  2. بهبود وضعیت غذارسانی به پوست و فولیکول ها: در ترکیب داروهای تزریق شده انواع مواد مغذی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی وجود دارد.
  3. افزایش بهبود نتایج کاشت مو : اگر از افرادی می باشید که به تازگی مو کاشته اید مزوتراپی باعث درمان ورم و التیام زخم ها و تقویت گرافت ها میشود.
  4. افزایش قدرت و بهبود حالت موها: مزوتراپی از طریق بهبود وضعیت فولیکول ها و نرم و براق کردن موها باعث بهتر شدن حالت موها میگردد.
  5. تنظیم ترشح چربی پوست سر
  6. استفاده به عنوان روش مکمل سایر روش های درمانی به کار رفته برای سر مثل درمان ریزش مو ، کاشت مو و مراقبت های عمومی
  7. عوارض کمتر و بهبود سریعتر
  8. تحریک رشد و سلامتی بیشتر موها نسبت به سایر روش ها
  9. کاهش ریزش مو و آبرسانی به زیر پوست و رشد مجدد موها
  10.  بدون درد و مطمئن بودن این روش
  11. عدم نیاز به بیهوشی
  12. هزینه مناسب تر نسبت به سایر روش های درمانی
  13. موثر در درمان ریزش مو با الگوی زنانه
  14. کمتر بودن ریسک آلرژی و تداخل دارویی
  15. افزایش حجم مو به دلیل رشد بیشتر موها ( پرپشت شدن مو )
  16. دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی داروهای تزریقی که پوست را در مقابل خطرات رادیکال های آزاد و پیری پوست محافظت میکند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *