• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی پوست چگونه انجام میشود؟

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است که در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد . یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود . این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند . مواردی همچون عصاره‌های گیاهی ، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها ، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند.

مزوتراپی پوست

مزوتراپی روشی است که در آن از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها ، هورمون ها و ویتامین ها به منظور جوان سازی پوست توسط پزشک استفاده می‎ گردد .
اصطلاح مزو به معنای میانه است و این روش درمانی مزوتراپی نامیده می‎ شود ، زیرا ؛ از سوزن های ریز برای تزریق به لایه میانی پوست استفاده می‎ شود . مزوتراپی ، به منظور درمان موارد اساسی مانند التهاب و گردش خون ضعیف که باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد ، انجام می ‎شود.

 

نحوه انجام مزوتراپی پوست

فرایند مزوتراپی با تمیز کردن پوست ناحیه‌ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد ، شروع می‌شود . سپس ابزار مزوتراپی روی پوست قرار داده می‌شود و با استفاده از سوزن‌های ریزی که دارد ، باعث ایجاد کانال‌های متعددی به صورت کنترل شده روی پوست می شود تا منجر به نفوذ محتویات فعال با استفاده از تزریق‌های ریز ، زیر سطح پوست شوند . ممکن است این کار با درجه‌ای از لایه‌ برداری پزشکی یا لایه‌برداری برای کمک به نفوذ بیشتر مواد در زیر پوست انجام شود .

مزوتراپی با یک ابزار پنوماتیکی انجام می‌شود و با استفاده از آن سوزن‌ها با سرعت زیادی در پوست فرورفته و بازمی‌گردند ، حدود 500 تزریق ریز در دقیقه به وسیله این دستگاه انجام می‌شود که بدان معناست که این روش درمانی واقعاً بدون درد است . زمانی که سوزن‌های در پوست فرورفته و برمی‌گردند ، محلول در پوست تزریق می‌شود . نوع محلول‌ها بر اساس نتایج و اهداف مورد انتظار مثل آبرسانی تعیین می‌شوند .

فرورفتن این سوزن‌های ریز باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در آن قسمت از پوست شده و به تقویت و بازیابی پوست و کاهش اسکارها ، خطوط و چین و چروک‌های پوست کمک میشو‌د . همچنین با فرورفتن این سوزن‌ها در پوست ، گردش جریان خون نیز تحریک می‌شود . سوزن‌ها با سرعت بسیار زیادی در پوست فرورفته و بازمی‌گردند ، بنابراین کبودی و آسیب‌دیدگی‌های بافت‌های اطراف کاهش می‌یابد . این دستگاه بسیار دقیق و هدفمند می باشد . فرایند مزوتراپی تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد.

 

مزایای مزوتراپی پوست صورت

دریافت میزان بالایی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای پوست : میزان بالای سرم ها ، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی باعث طراوت و جوان سازی پوست می ‎شود ، البته مزوتراپی باید به درستی انجام گردد.

مزوتراپی، جایگزینی مناسب برای جراحی های گران قیمت : برای داشتن ظاهری بهتر نیاز نیست که حتما به زیر تیغ جراحی بروید . مزوتراپی روشی مناسب برای جوان سازی پوست است که به وسیله سوزن های ریز آن تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست برایتان فراهم می‎ گردد.

مزوتراپی برای برآورده شدن نیاز های مختلف پوست : مزوتراپی هم یک راه حل مناسب برای کسانی است که درصدد بازیابی جوانی پوست خود هستند و هم کسانی که می‎ خواهند پوستشان تقویت شوند و نتیجه آن بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود.

مزوتراپی باعث درخشندگی پوست می شود : بسته به مواد تشکیل دهنده آن ، مزوتراپی می‎ تواند باعث رفع مشکلات پوستی از قبیل لک ها ، مشکلات رنگدانه ای و ملاسما شود که این امر باعث درخشان شدن پوست می ‎شود.

مزوتراپی پوست را هیدراته نگه می ‎دارد

مزوتراپی همچنین می ‎تواند باعث تقویت رطوبت پوست شده و همچنین باعث شود که پوست شفاف و سالم به نظر برسد.

 

بهبودی پس از مزوتراپی پوست

پس از مزوتراپی نیازی به بستری شدن نیست . بیماران می‌توانند بلافاصله پس از انجام این فرایند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند حتی می‌توانند سر کار بروند. تا 48 ساعت پس از انجام فرایند نباید دوش آب گرم گرفته شود . در صورتی که درمان در ناحیه صورت انجام شده باشد ، به مدت 24 ساعت پس از انجام فرایند نباید آرایش شود . شما باید حداقل تا 24 ساعت پس از مزوتراپی از تمرینات شدید ورزشی انجام نداده و کمتر در معرض نور خورشید و گرما قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *