• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی چگونه انجام میشود ؟

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی تکنیکی است که جهت جوانسازی و کشیدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی استفاده می کند.

میشل پیستور، پزشکی در فرانسه، این تکنیک را در سال ۱۹۵۲ به وجود آورد. مزوتراپی در اصل برای تسکین درد بود. امروزه مزوتراپی برای موارد زیر استفاده می شود:

❇ از بین بردن چربی های اطراف شکم، ران ها، باسن، پاها، بازوها و صورت

❇ کاهش سلولیت

❇ محو کردن خطوط و چروک

❇ کشیدن پوست شل

❇ شکل دهی دوباره به بدن

❇ روشن سازی پوست دارای رنگدانه های زیاد

❇ درمان آلوپسی (وضعیتی که سبب ریزش مو می شود)

در این تکنیک از سوزن های بسیار ریزی جهت تزریق مواد به درون لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می شود. ایده اصلی مزوتراپی این است که چنین فرایندی، مشکلات زمینه ای از جمله گردش خون ضعیف و التهاب ایجاد کننده آسیب پوستی را اصلاح کند.

 

بهترین مواد مزوتراپی صورت چیست؟

فورمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود نداشته و پزشکان از محلول های متفاوتی استفاده می کنند. از جمله این محلول ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

❇ داروهای تجویزی همانند وازودیلاتور ها و آنتی بیوتیک ها

❇ هورمون هایی از جمله کلسی تونین و تیروکسین

❇ آنزیم هایی همانند کلاژناز و هیالورونیداز

❇ عصاره های گیاهی

❇ مواد معدنی و ویتامین ها

 

چگونه باید برای فرآیند مزوتراپی آماده شد؟

فرد قبل از انجام فرایند با پزشک دیدار می کند تا از موارد مورد انتظار اطلاع یابد. ممکن است فرد مجبور باشد تا مصرف آسپرین (بافرین) و دیگر دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) را از یک هفته قبل از فرایند قطع کند. این داروها می توانند خطر خونریزی و کبودی را در حین مزوتراپی افزایش دهند.

 

مزوتراپی چگونه انجام میشود؟

در طول هر جلسه درمانی، امکان دارد دارویی بی حس کننده به پوست فرد اعمال شود. یک سری از تزریقات به وسیله یک سوزن مخصوص و کوتاه به فرد تزریق می شوند. این سوزن می تواند به یک دستگاه مکانیکی وصل باشد تا تزریق های بسیاری را در یک ردیف انجام دهد.

این تزریقات می توانند بسته به مشکل در حال درمان در عمق های متفاوتی (از ۱ تا ۴ میلی متر درون پوست) وارد شوند. پزشک در هنگام تزریق، سوزن را با یک زاویه به درون پوست وارد کرده.

هر تزریق تنها یک قطره کوچک از محلول را در درون پوست قرار می دهد. فرد احتمالا برای دستیابی به نتایج دلخواه به چندین جلسه درمانی مزوتراپی نیاز داشته و باید از ۳ تا ۱۵ مراجعه به پزشک را انتظار داشته باشد.

در ابتدا، فرد هر ۷ تا ۱۰ روز تزریق ها را دریافت می کند. در صورتی که پوست شروع به بهبود نمود، درمان به صورت یکبار در هر دو هفته یا یک ماه تغییر می یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *