• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی چیست و روش‌های آن

مزوتراپی چیست و روش‌های آن

، این روش در طی سال‌های گذشته در ایران، ایالات متحده و سایر نقاط جهان محبوبیت زیادی یافته است. به طور کلی امروزه از این روش برای حذف چربی اضافی نواحی مختلف بدن مانند معده، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت، کاهش سلولیت، کاهش خطوط و چین‌وچروک، جوان‌سازی و سفت شدن پوست، کانتورینگ بدن، درمان ریزش مو یا آلوپسی (طاسی) استفاده می‌شود.

در طی مزوتراپی از سوزن‌های بسیار ظریفی برای تزریق به لایه میانی (مزودرم) پوست استفاده می‌شود و با اصلاح گردش خون ضعیف و التهاب که باعث آسیب به پوست می‌شوند، اصلاح و ترمیم مشکلات پوستی ممکن می‌شود. پزشکان معمولا از داروهایی مثل گشادکننده‌های عروق و آنتی‌بیوتیک‌ها، هورمون‌هایی مانند کلسی تونین و تیروکسین، آنزیم‌هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تزریق استفاده می‌کنند. معمولا هزینه مزوتراپی به نوع درمانی که انجام می‌دهید و تعداد جلسات مورد نیاز شما بستگی دارد.

 

در طی هر جلسه مزوتراپی چه اتفاقی می‌افتد؟

درحالی‌که مزوتراپی اصلا دردناک نیست اما در طول هر جلسه ممکن است از داروی بی‌حسی بر روی پوست شما استفاده شود. سپس با استفاده از یک سوزن کوتاه مخصوص یک سری تزریق در ناحیه‌ای خاص از صورت یا بدن شما انجام می‌شود. این تزریقات پشت سر هم ممکن است به صورت دستی و یا به کمک یک اسلحه مکانیکی (مزوگان) انجام شوند. پزشک شما ممکن است سوزن را به‌صورت زاویه‌دار یا به‌صورت ضربات سریع برحسب نوع درمان در اعماق مختلف پوست (از 1 تا 4 میلی‌متر) وارد کند.

در هر تزریق ممکن است فقط یک قطره کوچک از محلول وارد پوست شما شود. برای برخورداری از تأثیر مطلوب، احتمالاً به چندین جلسه مزوتراپی (بین 3 تا 15 جلسه) نیاز خواهید داشت. در ابتدا معمولا فاصله زمانی بین جلسات 7 تا 10 روز است و با مشاهده علائم بهبودی، جلسات هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه برگزار می‌شوند. مشاوره با پزشک پیش از شروع جلسات بسیار مهم است چراکه ممکن است مجبور باشید از مصرف آسپرین (بوفرین) و سایر داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) به مدت یک هفته قبل از مزوتراپی خودداری کنید. این داروهای تسکین‌دهنده درد می‌توانند خطر خونریزی و کبودی در طی این روش را افزایش دهند. ممکن است بعد از هر جلسه کمی کبودی و تورم ایجاد شود که در عرض 24 ساعت برطرف می‌شوند. ازآنجایی‌که مزوتراپی روشی غیرتهاجمی است، بلافاصله بعد از هر جلسه می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

 

آیا می‌توان از مزوتراپی برای درمان ریزش مو استفاده کرد؟

علاوه‌بر درمان مشکلات پوستی، از مزوتراپی برای درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی نیز استفاده می‌شود. در طی آن عصاره‌های گیاهی طبیعی، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شوند، به داخل پوست سر تزریق می‌شوند. در واقع انجام منظم تزریقات می‌تواند عدم تعادل هورمون‌ها را در فولیکول مو و نواحی اطراف آن اصلاح کند، مواد مغذی را به ریشه موها برساند و گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *