• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی

مزوتراپی متشکل از دو واژه مزو و تراپی به معنی درمان میانی است. در واقع مزوتراپی یک روش درمانی است که به درمان لایه های میانی پوست از طریق تزریق انواع داروها و مواد مورد نیاز می پردازد. این روش درمانی سالهاست که مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران زیادی در سراسر کشورهای جهان از جمله اروپا دارد. این روش درمانی جهت اهداف پزشکی زیبایی بکار می رود و روشی غیر تهاجمی محسوب می شود.

این روش برای اولین بار در کشور فرانسه و توسط یک پزشک فرانسوی مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن با توجه به نتایج قابل قبول و عوارض ناچیز، این روش درمانی به سرعت توسط دیگر پزشکان و در سایر کشورهای جهان مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه به معرفی روش درمانی مزوتراپی و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

 

مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوتراپی یک روش پزشکی است که جهت اهداف زیبایی و درمانی بکار می رود. در این روش با استفاده از سوزنهای بلند و باریک اقدام به تزریق انواع مواد و داروهای مورد نیاز به داخل پوست می نمایند. پوست انسان از سه لایه بیرونی بنام اپیدرم، میانی بنام درم و درونی بنام هیپودرم تشکیل شده است. لایه میانی پوست محل ساخت و تکثیر کلاژن، الاستین و هیالورونیک است.

این مواد طبیعی منجر به داشتن پوست سفت، محکم و دارای انعطاف پذیر می گردند. در حالت عادی و به مرور زمان پوست روند پیری طی کرده و تولید و تکثیر کلاژن آن کاهش می یابد. با استفاده از مزوتراپی ساخت کلاژن در پوست میانی تحریک می گردد. در واقع سوزنها وارد بخش میانی پوست شده و علاوه بر تزریق مواد درمانی و دارو در این محل با ایجاد سوراخ در آن منجر به تحریک ترمیم و ساخت کلاژن سلول های سالم می شوند. این روش کنترل شده و هدفمند در آسیب رسانی و تحریک سلولهای میانی پوست به داشتن پوستی صاف، سفت و کشیده منجر می شود.

با توجه به این موضوع از روش درمانی زیبایی مزوتراپی برای رفع چین و چروک پوست، لکه های پوستی، جای زخم و آکنه، ترک های پوستی، لاغری موضعی، رفع ریزش مو، تقویت ابرو، رفع پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و غبغب گلو استفاده می شود.

 

انواع مزوتراپی

روش درمانی مزوتراپی دارای دو نوع روش درمانی بدون استفاده از سوزن و روش درمانی با سوزن است. در روش بدون سوزن، از طریق دیگر و بدون استفاده از سوزن اقدام به تزریق مواد و داروهای مختلف به درون پوست می نمایند. این روش به دلیل عدم استفاده از سوزن، کارایی کمتری داشته و تنها در مواردی که فرد بیمار دارای حساسیت به سوزن بوده و یا درد آن قابل تحمل نباشد توصیه می شود. در روش با سوزن نیز با استفاده از سوزنهای مخصوص در داخل دستگاه مزوگان اقدام به تزریق مواد به داخل پوست می کنند. همچنین مزوتراپی صورت، مو و سلولیت از دیگر انواع آن بر اساس محل درمان بشمار می رود.

 

مزوتراپی برای رفع مشکلات پوستی

یکی از موارد استفاده مزوتراپی درمان مشکلات پوستی است. پوستهایی که دچار لک، جای آکنه، اسکار، جای جوش، چین و چروک و سوختگی هستند را می توان با این روش ترمیم نمود. با تزریق موادی مانند پروکائین، ویتامین، سدیم پیروات، مواد معدنی و بوفلومدیل در زیر پوست علاوه بر تحریک ساخت کلاژن، ترمیم سلولی فعال شده و به بهبود وضعیت پوست منجر می شود.

 

مزوتراپی برای رفع مشکلات موی سر

یکی از کاربردهای مزوتراپی در رفع مشکلات موی سر مانند ریزش مو، موهای چرب و پوسته های سر است. در حالت عادی مواد مغذی و مفید برای فولیکول های مو به سختی به داخل پوست نفوذ می کنند. با استفاده از سوزنهای مخصوص مواد مغذی مانند سیپروترون، فیناستراید، کلسی تونین، سیلیکون، انواع ویتامین و مواد معدنی، کافئین به همراه لیدوکائین و بوفلومدیل را به زیر پوست سر تزریق می کنند. این مواد جذب فولیکول های مو شده و تقویت و رشد موها را به دنبال دارد.

 

مزوتراپی برای رفع لکه های پیری و ترک های پوستی

یکی از کاربردهای مزوتراپی در رفع لکه ها و ترک های پوستی است. پوست افراد به مرور زمان و با بالا رفتن سن دچار انواع لکه های رنگی می گردد. تحریک کلاژن سازی پوست می تواند فعالیت لکه های رنگی را متوقف کرده و به رفع آنها کمک نماید. از طرفی ترک های پوستی به دلیل کاهش فعالیت کلاژن سازی و الاستین پوست رخ می دهد. سوراخ کردن پوست بطور هدفمند فعالیت ترمیمی سلولها را تحریک و به افزایش حجم پوست کمک می کند.

 

از بین بردن جای زخم، سوختگی و ضایعات پوستی

اسکار، کلوئید و جای سوختگی بر روی پوست ظاهر نازیبایی دارند. با استفاده از مزوتراپی علاوه بر تزریق مواد مغذی و مفید به درون پوست می توان ترمیم نقاط آسیب دیده را سرعت بخشید. آسیب دیدگی و سوراخ کردن پوست در محل مورد نظر با مزوتراپی به افزایش کلاژن و پر کردن جای زخم و سوختگی با سلولهای سالم کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *