• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

معرفی انواع روشها برای فرم دهی لب

روش های بی خطر جهت فرم دهی به لب

 

تزریق چربی لب

از راه های دیگر برجسته سازی و فرم دهی لب استفاده از تزریق چربی به لب می باشد. جهت تزریق چربی به لب از چربی بدن خود فرد استفاده می شود.

و در ابتدا باید با استفاده از جراحی لیپوساکشن و یا لیپوماتیک، چربی را از بدن خارج نمود و سپس چربی را غنی سازی می کنند و بعد از آن توسط سرنگ به لب تزریق می نمایند.

زمانی از تزریق چربی استفاده می شود که فرد تمایل دارد به جای اینکه از تزریق ژل جهت فرم دهی به لب استفاده نماید، از چربی بدن خودش استفاده کند.

ماندگاری تزریق چربی نیزکوتاه مدت است و بعد از تزریق به دلیل حرکات صورت و خوردن غذا و صحبت کردن، بخش اعظمی از آن جذب می شود.

معمولا حدود ۵۰ درصد از چربی تزریق شده در لب باقی می ماند. معمولا تزریق حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می برد و بعد از ۲ الی ۳ هفته می توان نتیجه نهایی را مشاهده نمود

 

تزریق ژل لب

از بهترین راه های برجسته سازی و فرم دهی لب تزریق ژل لب می باشد، ژل های مختلفی جهت تزریق به لب وجود دارند، ماندگاری تزریق ژل ها کوتاه مدت است و معمولا بین ۱ تا ۳ سال ماندگاری دارند.

جهت تمدید بعد از گذشت مدت زمانی که به توصیه پزشک متخصص، نیاز به تزریق مجدد لب باشد، تزریق را انجام دهید. مدت زمان تزریق حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می باشد.

با استفاده از تزریق ژل لب میتوان طرح لب را نیز اصلاح نمود. به طور مثال فردی که یک سمت لب پایین یا بالای آن افتاده و کوچک تر باشد، میتوان با استفاده از تزریق ژل لب فقط آن قسمت را اصلاح نمود و تقارنی بین دو سمت لب ایجاد کرد.

قبل از اینکه پزشک بخواهد تزریق را انجام دهد، ناحیه مورد نظر را با استفاده از کرم یا تزریق آمپول، بی حس می کنند. در این صورت فرد، هیچ گونه دردی را در هنگام تزریق احساس نمی کند و بعد از تزریق، جهت کاهش درد و ورم میتوان از کمپرس یخ استفاده نمود. بعد از تزریق حدود یک الی دو هفته زمان می برد تا ورم ها کاسته شوند و نتیجه تزریق را مشاهده نمود.

چـرا لب‌ها حساس‌ترند؟

بدن به طور کل از ۳ لایه تشکیل شده است؛

۱ – اپیدرم یا لایه بالایی پوست

۲ – درم یا لایه میانی پوست

۳ – هیپودرم یا لایه پایینی پوست.

ضخامت لایه بالایی یا اپیدرم در ناحیه ی لب‌ها بسیار کم و نازک بوده و در برخی اشخاص نیز کلا این لایه وجود ندارد. به همین دلیل لب‌ها مستعد آسیب دیدن و از دست دادن حرارت سطحی هستند.

رنگ سرخ لب‌ها مربوط به شبکه عروقی گسترده‌ای است که در این ناحیه وجود دارد. لب‌ها فاقد رنگدانه ملانین هستند که به طور طبیعی در پوست سایر مناطق بدن وجود دارد و به همین دلیل در قابل تماس با نور خورشید و آسیب‌های ناشی از اشعه ماورای‌ بنفش موجود در آن، بسیار بی‌دفاع و حساس هستند و به سادگی می‌سوزند.

به همین دلیل مراقبت از لب ها بسیار مهم می باشد

 

مشخصات یک لب زیبا

به تازگی تصویری با مشخصات یک لب زیبا در سایت های معتبر آمریکا منتشر شد و طی بیانه ای مشخصاتی برای معیار سنجی زیبایی لب مشخص شد.

طی این بیانیه فاکتورهای زیبایی لب که در شکل زیر پیداست شامل داشتن برآمدگی های بالای لب مطابق تصویر، گونه ای لب پایین و پیدا بودن دو دندان در حالت نیمه باز بودن لب.

علاوه بر موارد ذکر شده در شکل و بالا اندازه هر لب هم مهم است.

حالا که مشخصات یک لب زیبا را می دانیم می توانیم لب های خود را با آن مقایسه کنیم و در صورت ناراضی بودن می توانیم جهت اصلاح اقدام به یکی از روش های فردهی به لب نماییم

مشکلات طرح لب

لب ها ممکن است مشکلات فراوانی داشته باشد تا به فرم معروف و محبوب لب برسد. از جمله این مشکلات به شرح زیر است:

افتادگی لب
کم بودن حجم لب
نامتقارن بودن لب
نامتناسب بودن لب بالا و پایین

اصلاح طرح لب با تزریق ژل

یکی از بهترین راه کارها جهت فرم دهی به لب استفاده از پر کننده ها در لب است.

پر کننده های متعددی برای تزریق در لب وجود دارد اما باید این را بدانید که تمامی این پرکننده عمر کوتاهی دارند و در اصل باهم تفاوت خیلی خاصی ندارد و محدوده ماندگاری ژل ها بین ۱ تا ۳ سال متفاوت است.

نیاز است بعد از این مدت برای تمدید و تزریق مجدد به پزشک خود مراجعه کنید. ژل ها علاوه بر حجم دادن به لب ها می توانند جهت فرم دهی لب هم استفاده شود. در برخی افراد که افتادگی لب بالا در یک طرف وجود دارد می توان از ژل برای همان طرف استفاده کرد و تقارن بین دو طرف لب برقرار کرد.

 

نحوه تزریق ژل

تزریق ژل در لب حدود ۱۰الی ۱۵ دقیقه زمان میبرد که با بی حسی موضعی انجام میشود.

به دلیل درد در هنگام تزریق پیشنهاد می شود حتما تزریق ژل جهت فرم دهی به لب با بی حسی موضعی صورت گیرد.

تزریق ژل به وسیله سرنگ به داخل لب صورت میگیرد و بعد با کمک دست به آن می توان فرم داد.

نتیجه تزریق بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است اما در حدود دو هفته اولیه تزریق لب ها ورم دارند و باید این را بدانید که بعد از دو هفته کمی از حجم لب کاسته خواهد شد.

پس اگر در وهله اول بعد از تزریق احساس کردید که لب شما بیشتر از حد مد نظر شما حجیم شده است نگران نباشید .

 

مزایای تزریق ژل لب

کنترل حجم لب : بدلیل اینکه میتوان ژلها را به تدریج تزریق کرد و حتی در جلسات متعددی تزریق شود بنابراین کنترل حجم مورد نظر بیمار یا حجم ایدهآل،کاملاً تحت کنترل پزشک میباشد.
عدم ایجاد توده : اگر حین تزریق ژل ها توده ای ایجاد شود با حرکت لب برطرف میشود.
عدم واکنش حساسیتی : بدلیل اینکه ژل ها از موادی مشابه آنچه در بدن ما وجود دارد ساخته شده است احتمال واکنش آلرژیک بسیار نادر است. البته اگر به لیدوکایین حساسیت دارید حتماً به پزشکتان اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *