• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرونیدلینگ برای جوانسازی و درمان لک و آکنه پوست صورت

میکرونیدلینگ، که به آن القاء کلاژن جلدی نیز گفته می‌شود، با استفاده از یک ابزار دستی، یک ظرف استوانه‌ای شکل یا قلم با قدرت الکتریکی، با سوزن‌های ریز انجام می‌شود و سوراخ‌های میکروسکوپی و دقیقی را در پوست ایجاد می‌کند. این “جراحات میکروسکوپی” جای زخم باقی نمی‌گذارند. آن‌ها با کمک به تحریک پوست برای ترمیم طبیعی خود از طریق فرآیندی به نام ترمیم پوست کار می‌کنند. این روند با التهاب آغاز می‌شود. التهاب پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن (الیاف الاستیک که پوست را محکم، صاف و جوان می‌کند) جدید تولید کند. با افزایش سن، سطح کلاژن در پوست کاهش می‌یابد و هنگامی که پوست در حالت ترمیم است، کلاژن جدید تولید می‌شود.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، سه تا پنج جلسه درمانی ماهانه یا دو هفته یک بار توصیه می‌شود. در طول این جلسات، میکرونیدلینگ باعث افزایش الیاف الاستیک پوست می‌شود. میکرونیدلینگ همچنین به اپیدرم (بیرونی‌ترین لایه پوست) که به طور طبیعی با افزایش سن نازک می‌شود، کمک می‌کند که ضخیم‌تر و سفت‌تر شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی است که با ایجاد زخم‌های میکروسکوپی به روشی هدفمند، به طور خاص برای ایجاد پاسخ درمانی در پوست شما انجام می‌شود.

با استفاده از یک قلم با سری کوچک که حاوی ۱۰+ سوزن با ارتعاش بالا است، در عمق مشخصی می‌توانید لایه سطحی پوست بیمار را در طی چند ثانیه هزاران بار سوراخ کنید.

این سوراخ‌های کوچک و کنترل شده، اپیدرم و حتی لایه‌های فوقانی درم را تحریک می‌کنند تا پاسخ درمانی را در پوست شما تحریک کنند که در نتیجه منجر به افزایش تشکیل کلاژن و الاستین می‌شود.

این بدان معنی است که پوست شما در این فرایند ضخیم‌تر، منسجم‌تر و نرم‌تر می‌شود. اما فراتر از این مزایای اساسی، میکرونیدلینگ چندین اثر جانبی بسیار مفید دیگر را نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این موارد شامل بهبودی آکنه، کاهش شکل زخم و جوانسازی پوست است. به طوری که به شما کمک می‌کند ۵ سال جوان‌تر به نظر برسید!

کیفیت و بافت پوست شما را بهبود می‌بخشد (بلافاصله)

عمل میکرونیدلینگ حدود نیم ساعت طول می‌کشد و برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید پوست را با خونریزی نقطه نقطه‌ای که ایجاد می‌شود ​​رها کرد (بله مقداری خون چیز خوبی است).

حتی با وجود این خونریزی‌های نقطه نقطه و قرمزی اندکی که تقریباً ۱ تا ۵/۱ روز بعد از آن رخ می‌دهد، متوجه بهبود چشمگیر در بافت و کیفیت پوست خود خواهید شد.

این سر سوزن‌های کوچک در واقع بازسازی کلاژن موجود در پوست را تحریک می‌کنند و باعث تشکیل کلاژن جدید و خونرسانی مجدد (رگ‌های خونی) در پوست می‌شوند.

کلاژن و الاستین دو مؤلفه پوست شما هستند که ظاهری طبیعی به پوست شما می‌دهد. پوستی که هر زنی می‌خواهد داشته باشد. با شروع حدود ۲۵ سالگی، تخریب کلاژن به طور طبیعی آغاز می‌شود (حتی سایر موارد می‌توانند باعث تخریب سریع‌تر آن نیز بشوند)، یعنی زمانی که زنان شروع به دیدن تغییرات جزئی در پوست خود می‌کنند. خبر خوب این است که این روند بهبودی تقریباً بلافاصله بعد از انجام عمل شروع می‌شود.

به همین دلیل بلافاصله بعد از آن متوجه بافت نرم پوست خود خواهید شد.

حتی روز بعد از عمل به نظر می‌رسد که پوست شما قرمزی آفتاب سوختگی دارد، اما مطمئناً در صورت لزوم می‌توانید روز بعد به محل کار یا بیرون بروید

جای جوش و زخم را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از مزایای بزرگ نیدلینگ پوست (روشی مشابه با میکرونیدلینگ) این است که به کاهش جای زخم‌های آکنه که درمان آن‌ها بسیار مشکل است کمک می‌کند.

زمانی که هر نوع زخمی روی صورت (یا هر جای بدن) خود دارید، بدن به طور طبیعی تحت یک فرایند معروف به فیبروز قرار می‌گیرد.

این فرآیند در هنگام بهبودی خوب است زیرا باعث می‌شود همه چیز به هم بچسبد، اما این چسب در زیر پوست آنقدر قوی است که به معنای واقعی کلمه می‌تواند پوست را به سمت پایین بکشد و جای جوش یا زخم را بر روی سطح پوست ایجاد کند.

روش میکرونیدلینگ به شما کمک می‌کند تا همه چسب و فیبروزهای زیر پوست را بشکنید و به پوست اجازه می‌دهد تا لایه روی پوست را رها کرده و سطح پوست را آزاد کند.

طبیعتاً این اتفاق باعث می‌شود پوست شما سطح صاف‌تری داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که شما می‌توانید تقریبا بلافاصله بعد از انجام عمل میکرونیدلینگ و تقریباً با دو جلسه، نتایج را بطور کامل مشاهده کنید. میکرونیدلینگ روی زخم‌های کوچک که در اثر جوش یا هر زخم دیگری ایجاد شده‌اند، تاثیر بیشتری دارد.

این کار برای زخم‌های بزرگ (مانند زخم‌هایی که به بخیه نیاز دارند) تاثیر چندانی ندارد.

نقاط سیاه پوست را کاهش می‌دهد 

این یکی دیگر از اثرات جانبی بسیار جالب میکرونیدلینگ است و به خصوص برای زنانی که از نقاط سیاه زیاد روی پوست خود رنج می‌برند (به ویژه زنانی که سندرم تخمدان پلی کیستیک یا آکنه‌های هورمونی دارند) مفید است. در این روش، هزاران سوزن ریز در طول درمان روی این نقاط ریز ضربه می‌زنند و آن‌ها را از بین می‌برند.

بلافاصله بعد از درمان، شما متوجه کاهش حجم میزان نقاط سیاه روی صورت خود خواهید شد (خصوصاً در بینی شما، اما مراقب باشید زیرا بینی حساس است!).

شما همچنین در حدود 3-4 هفته بعد از عمل متوجه خواهید شد که منافذ شما به دلیل اثرات درمانی و خون رسانی مجدد این روش درمانی، از نظر اندازه کوچکتر شده‌اند. هرچند کاهش نقاط سیاه پوست زیاد دوام نخواهد داشت! معمولاً فقط در حدود 3 تا 4 هفته طول می‌کشد. درست زمانی که وقت جلسه بعدی شما رسیده است و باید دوباره این عمل را انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از نوع صحیح مراقبت از پوست و استفاده از سرم ویتامین C، اندازه نقاط سیاه و منافذ پوستتان را کاهش دهید.

آکنه و آکنه کیستیک را درمان می‌کند

میکرونیدلینگ نه تنها به درمان زخم‌های آکنه کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به درمان و متوقف کردن آکنه نیز کمک کند.

اینکه دقیقا چطور به کاهش آکنه کمک می‌کند، هنوز به درستی مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد به این دلیل باشد که میکرونیدلینگ باعث کاهش تولید سبوم می‌شود و از این طریق چربی پوست را کاهش می‌دهد.

کاهش تولید چربی روی پوست و کاهش نقاط سیاه پوست نیز احتمالاً همین نقش را ایفا می‌کنند …

در هر صورت، مطالعات نشان داده‌اند که میکرونیدلینگ در واقع به درمان آکنه کمک می‌کند. این ویژگی بسیار مفید است زیرا به این معنی است که حتی اگر آکنه فعال زیادی داشته باشید، باز هم می‌توانید این درمان را انجام دهید. استفاده از میکرونیدلینگ نباید تنها درمانی باشد که شما برای کاهش آکنه استفاده می‌کنید، بلکه این روش درمانی چیزی است که حتماً باید کشف کنید زیرا نه تنها به متوقف کردن آکنه کمک می‌کند بلکه باعث بهبود هر نوع تغییر بافت یا زخم‌های کوچک در پوست شما نیز می‌شود.

لایه برداری پوست 

تقریباً هر درمانی که اپیدرم را از نظر مکانیکی مختل کند، منجر به لایه برداری خواهد شد.

لایه برداری به معنی برداشتن سطح فوقانی اپیدرم، معمولاً لایه استراتوم کورنئوم (که بیشترین لایه پوست است) است.

لایه برداری مهم است زیرا سلول‌های مرده پوست شما روی این لایه زندگی می‌کنند و از بین بردن این لایه اپیدرم باعث می‌شود که پوست شما تقریباً تازه و صاف به نظر برسد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *