• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرونیدلینگ صورت برای جای جوش

میکرونیدلینگ صورت برای جای جوش

درمان میکرونیدلینگ یا تحریک کلاژن پوستی، یک درمان جدید و مداخله ای است برای اسکارها، مخصوصاً اسکار های آتروفیک یا فرو رفته.

درمان آکنه با میکرونیدلینگ موثر و ساده می باشد. تغییرات بافتی موثر بر اثر میکرونیدلینگ با مطالعات پاتولوژیکی ثابت شده است.

نتیجه درمان با میکرونیدلینگ

جلسات متعدد برای درمان آکنه با میکرونیدلینگ لازم است، با توجه به این که این روش بسیار کم تهاجمی است. در درمان اسکار های آکنه آتروفیک (فرو رفته) بسیار موثر شناخته شده و با توجه به ایمن بودن و این که می توان در مطب انجام داد و همچنین در کوتاه ترین زمان ریکاوری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

آکنه (جوش) در 80 درصد افراد جوان و 5 درصد از افراد بزرگسال دیده می شود.

در بعضی از افراد واکنش شدید در پوست آن ها باعث تغییرات سطحی در عمق و در لایه درم می شود. در نهایت منسجم شده و اسکار شدید ایجاد می شود.

انواع مختلف و تکنیک های جراحی متعددی برای بهتر کردن ظاهر اسکار ها وجود دارد که تا کنون استفاده شده است.

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با فرورفتن سوزنهای بسیار ریزی در عمق مناسب پوست باعث تحریک فیبروبلاست های لایه درم و در نتیجه باعث ساخت کلاژن جدید در پوست می شود که نهایتا باعث ترمیم و بازسازی مجدد پوست می شود. به همین دلیل برای درمان جای جوش استفاده می شود که اسکار آکنه دوباره ترمیم شود و کم عمق تر شوند.

مراحل میکرونیدلینگ 

در مطالعات هیستولوژیکی و پاتولوژیکی به خوبی نشان داده شده است که کلاژن تیپ 3 که کلاژن اصلی ایجاد شده، اسکار ها و زخم ها است. بعد از میکرونیدلینگ تبدیل به کلاژن تیپ 1 می شود. در طول یک دوره 6 ماه تا یک سال بعد از میکرونیدلینگ بهبودی اسکار آکنه با میکرونیدلینگ 3 مرحله دارد.

مرحله اول : فاز التهاب است: inflammation stage

مرحله دوم : proliferation stage

مرحله سوم : remodeling stage

میکرونیدلینگ صورت برای جوش

اسکارهای عمیق آکنه در واقع کلاژن لایه‌های زیرین پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند که بافت فیبری به طور نامناسبی بهبود یابد. این امر باعث افزایش تولید کلاژن در تلاش برای اصلاح آسیب می‌شود اما اغلب اثر معکوس دارد زیرا پوست ترمیم شده ممکن است ظاهری صاف و یکدست نداشته باشد.

سوراخ‌های ایجاد شده در طی روش میکرونیدلینگ، تولید کلاژن جدید را تحریک می‌کند که به بهبود اسکار آکنه منجر می‌شود. میکروکانال‌های ایجاد شده همچنین به منظور تحریک پوست برای تجزیه بافت اسکار و رساندن مواد مغذی به ناحیه تحت درمان به کار می‌روند. در نتیجه بهبود در رنگدانه و بافت پوست اتفاق می‌افتد که بیشتر به کاهش اسکارهای آکنه کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که درمان های میکرونیدلینگ می تواند اسکار آکنه را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

تأثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش

با توجه به آکادمی پوست آمریکا، میکرونیدلینگ برای اسکارهای آکنه فرورفته (نه برجسته) بهترین کارایی دارد. برخی از مطالعات همچنین خاطر نشان کرده‌اند که اثرات میکرونیدلینگ پوست بر روی اسکارهای آکنه در صورت ترکیب شدن این درمان با ویتامین C  و یا PRP بهتر نیز خواهد شد.

بر خلاف سایر درمان‌های اصلاحی پوست با حداقل تهاجم (مانند لیزر درمانی) میکرونیدلینگ برای پوست‌های تیره‌تر نیز ایمن در نظر گرفته می‌شود. زیرا این روش به لایه بیرونی پوست آسیب نمی‌رساند یا آن را از بین نمی‌برد. میکرونیدلینگ برای پوست‌های نازک و حساس نیز یک گزینه ایمن و بی خطر است.

میکرونیدلینگ می‌تواند اسکار آکنه و سایر نگرانی‌های زیبایی پوست را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، اگرچه نتایج از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. نتایج حاصل از میکرونیدلینگ ماندگار و طولانی مدت نیستند و بنابراین آن یک روش دائمی درمان اسکار آکنه محسوب نمی‌شود.

درمان فرورفتگی جای جوش با میکرونیدلینگ

بسیاری از افراد توانسته‌اند اسکارهای آکنه خود را با روش میکرونیدلینگ با موفقیت درمان کنند. نتایج مطالعات بالینی نیز بهبود قابل توجهی را در ظاهر اسکارهای آکنه با میکرونیدلینگ نشان داده است.

اسکارهای آکنه به مرور زمان ایجاد می شوند؛ معمولاً از آکنه کیستیک یا به خاطر کندن جوش‌های صورت‌تان.

به طور معمول، اسکار آکنه به دو صورت زیر ظاهر می‌شود:

  • جای زخم برجسته
  • اسکار فروروفته

به طور کلی، میکرونیدلینگ بهترین نتایج را با اسکار فرورفته یا حفره دار ایجاد می‌کند. دلیلش آن است که جای زخم برجسته نشان دهنده وجود کلاژن بیش از حد در این ناحیه است. از آنجایی که میکرونیدلینگ باعث تولید کلاژن اضافی می‌شود، پس نمی‌تواند تأثیر مثبت چندانی روی اسکارهای برجسته داشته باشد.

در واقع روش میکرونیدلینگ به اسکارهای آتروفیک آکنه، بیشتر از اسکارهای هیپرتروفیک آکنه کمک می‌کند. اسکارهای آتروفیک آکنه به اسکارهایی گفته می‌شود که فرورفته هستند. اسکارهای فروروفته به دلیل از بین رفتن کلاژن در آن ناحیه خاص ایجاد می‌شوند. یک رشته فیبری از لایه درم پوست کشیده می‌شود، اپیدرم را به سمت پایین می‌کشد، در نتیجه جای زخم‌ها را فرورفته می‌کند. هنگامی که میکرونیدلینگ انجام می‌دهید، زخم‌های ایجاد شده در پوست توسط مکانیسم‌های بدن بهبود می‌یابد. هنگامی که تولید کلاژن افزایش می‌یابد، از جای زخم حمایت می‌کند و باعث می‌شود که اسکارها از سطح بیرون بیایند. در واقع کلاژن اضافی به عنوان یک پر کننده یا فیلر عمل می‌کند، پوست اطراف جای زخم‌ها را صاف می‌کند و ظاهر کلی آن را بهبود می‌بخشد.

پوست پس از میکرونیدلینگ

بعد از انجام میکرونیدلینگ پوست قرمز می شود. شدت قرمزی بستگی به نوع کار و عمق کاری که پزشک انجام داده است دارد. از صورتی کمرنگ تا قرمز پرنگ متغیر است ولی زخم بوجود نمی آید.

مراقبت بعد از میکرونیدلینگ

مهمترین نکته، حفظ رطوبت پوست با زدن و تکرار مرطوب کننده مخصوص پوست خودتان است و محافظت در برابر نور خورشید. هر سه ساعت یک بار حتی در خانه هم باید ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید.

نحوه افزایش تاثیر میکرونیدلینگ

وقتی میکرونیدلینگ با مزوتراپی همراه شود که به آن مزونیدلینگ گفته می شود، موثرتر هست. پزشک همزمان با انجام میکرونیدلینگ از داروهای مزوتراپی استفاده می کند و در واقع با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ دارو به لایه های عمقی تر پوست که موثرتر هستند فرو برده می شود.

با توجه به مشکلی که پوست فرد داشته باشد دارویی که پزشک انتخاب می کند متفاوت است.

اگر برای درمان جای جوش باشد، داروهای بازسازی کننده و ترمیم کننده پوست استفاده می شود.

عوارض بعد از میکرونیدلینگ

بعد از انجام کار تعدادی از بیماران یک ورم و درد مختصری را حس خواهند کرد که در طول 24 ساعت به طور کامل بر طرف خواهد شد.

بعد از انجام میکرونیدلینگ نیز قرمزی مختصر و متوسطی رخ می دهد که ظرف 1 الی 2 روز کاملاً خواهدشد.

به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز هست؟

تعداد جلسات به عمق جای جوش و هدفی که پزشک از درمان دارد بستگی دارد و بین سه تا هفت جلسه به فواصل یک ماه و نیم تا دو ماه نیاز هست.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

میکرونیدلینگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *