• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکاتی در مورد تزریق ژل که باید بدانید

چهار جز اصلی ساختار صورت ما شامل پوست، چربی، عضله و استخوان است. با افزایش سن، کاهش حجم در این ساختارها به بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری کمک می کند. با گذشت زمان، تضعیف استخوان ناشی از افزایش سن می تواند منجر به جمع شدن فک، افتادگی بینی و از بین رفتن استخوان های بالای گونه شود.

علاوه بر آن عضلات صورت از نظر حجم و قابلیت ارتجاعی تحلیل می یابند و تخلیه و حرکت چربی های صورت علائم پیری را بیشتر برجسته می کند. سرانجام ، پوست کشیده می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

این امر منجر به چین و چروک ، افتادگی پوست و سایر علائم شناخته شده پیری می شود. تزریق ژل، یک درمان به صورت تزریقی است که در مطب پزشک انجام می شود. این روش می تواند به خطوط صاف کمک کند و حجم از دست رفته را دوباره برگرداند و موجب ظاهری جوانتر در افراد شود.

 

تزریق ژل چیست؟انواع پُرکننده های پوستی و موارد مصرف آنها

پرکننده های پوستی موادی نرم و ژل مانند هستند که در زیر پوست تزریق می شوند. آنها می توانند به تعدادی از نگرانی های رایج از جمله صاف کردن حلقه های عمیق زیر چشم، بلند کردن استخوان گونه، حجم دادن به لب، صاف کردن خطوط لب و انواع چین و چروک را برطرف کنند.

پرکننده های پوستی می توانند از مواد مختلفی تشکیل شده باشند که برخی از آنها به طور طبیعی و برخی دیگر از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. یکی از رایج ترین ترکیباتی که در پرکننده های پوستی استفاده می شود، اسید هیالورونیک (HA) است. HA ماده ای طبیعی است که در پوست ما یافت می شود و نقش اصلی در مرطوب نگه داشتن و حجم پوست دارد. مواد پرکننده HA، بسته به ترکیب شیمیایی خاص آنها، می توانند از شش ماه تا خیلی بیشتر ادامه داشته باشند تا اینکه به تدریج توسط بدن جذب شوند.

 

یکی از مزایای اصلی مواد پرکننده HA

جدا از شکل طبیعی هنگام تزریق، این است که در صورت بروز یک عارضه جانبی، می تواند توسط یک محلول خاص حل شود. همچنین ، بیشتر پرکننده های HA با لیدوکائین (یک ماده بی حس کننده) برای به حداکثر رساندن راحتی در طول درمان، مخلوط می شوند

از دیگر پرکننده های پوستی موجود می توان به مواردی اشاره کرد که از هیدروکسی لپاتیت کلسیم، اسید پلی ال ال لاکتیک، پلی متیل متاکریلات ساخته شده اند (چربی که از قسمت دیگری از بدن شما پیوند می شود). هیدروکسیلاپاتیت کلسیم یک ترکیب معدنی مانند است که به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود. سالهاست که با سابقه ایمنی طولانی در دندانپزشکی و جراحی پلاستیک ترمیمی استفاده می شود.

 

Poly-L-lactic acid

یک ماده پرکننده مصنوعی است که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند. این پرکننده با سایر پرکننده ها متفاوت است زیرا نتایج آن تدریجی است. حجم دهی در طی چندین ماه اتفاق می افتد زیرا بدن را به تولید کلاژن تحریک می کند. پلی متیل متاکریلات یک پرکننده نیمه دائمی است. گرچه در مقایسه با سایر مواد پرکننده قابل تجزیه تر و بادوام تر است، اما عوارض بالقوه ای مانند ایجاد توده یا قابل مشاهده بودن در زیر پوست دارد.

هر یک از این مواد دارای مزایا و معایب خاص خود هستند ، همچنین دارای چگالی، طول عمر منحصر به فرد هستند، به این معنی که ماده خاصی ممکن است کم و بیش برای یک منطقه خاص از صورت یا نتیجه مورد نظر مناسب باشد. انتخاب نوع مناسب پرکننده پوست به راهنمایی یک متخصص پوست یا جراح زیبایی باتجربه، دارای مجوز و با درک کامل از آناتومی صورت و آشنایی با انواع پرکننده های موجود و تکنیک های تزریق مربوطه نیاز دارد. یک متخصص پزشکی به طور کامل موارد نگرانی را ارزیابی می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *