• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید.

یکی‌‌ از کارهای زیبایی که این روزها بین‌ خانوم‌ ها طرفداران زیادی پیدا کرده است تزریق ژل لب است. کسانی‌ که این کار را انجام میدهند به دنبال رسیدن به نتیجه دلخواه و تغییر فرم لب هایشان هستند.

این افراد باید دقت کنند که بعد از تزریق ژل باید یک سری نکات را رعایت کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

پزشکی که مواد پرکننده را به لبتان تزریق می کند، معمولا همیشه مراقبت های بعد از عمل را به شما گوشزد می کند تا مطمئن شود روند درمانی بی‌خطر و موثری خواهید داشت. باید به یاد داشته باشید، علائم بعد از تزریق فیلر (پرکننده) در هر فردی متفاوت است و نکاتی که در این مطلب نوشته‌ایم هیچ‌گاه نمی تواند جای توصیه های پزشک را بگیرد.

مهم ترین نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید به آن توجه کنید موارد زیر است:

  1.  پس از تزریق ژل، تا ۷۲ ساعت از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید.
  2.  طی ۲۴ ساعت اول پس از تزریق ژل ، می بایستی از ورزش های شدید و قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  3. یکی دیگر از روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب اعمال کمپرس یخ روی ناحیه ی تزریق می باشد. بعد از تزریق فیلر روی پوست، آن ناحیه کمی ورم می کند. باید هر پنج تا ده دقیقه و تا شش ساعت بعد از تزریق روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. به یاد داشته باشید ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست. میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود.
  4. بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت ۳ الی۴ ساعت از شستشوی ناحیه لب اجتناب کرده و بعد از این مدت با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید. فراموش نکیند که از ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید از میکاپ خودداری کنید.
  5. برای درمان کبودی در روزهای بعد از تزریق ژل توصیه می‌کنیم که از داروهای موضعی حاوی عصاره‌ی گیاه آرنیکا استفاده کنید. این داروی طبیعی در سرتاسر دنیا برای درمان کبودی استفاده می‌شود و می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید.
  6. تا زمانی که قرمزی و ورم پوست برطرف نشده، نباید محل تزریق ژل گرم شود. یعنی از آفتاب گرفتن، سولاریوم، رفتن به سونا، جکوزی و حمام گرم خودداری کنید. همچنین سرمای شدید می‌تواند اثرات درمانی را کاهش داده یا موجب تشدید عوارض شوند؛ پس فعالیت‌هایی مثل اسکی، برف‌بازی، پاتیناژ، پریدن در حوضچه ‌های آب سرد و … را به چند روز بعد از تزریق ژل موکول کنید.
  7. پس از تزریق ژل استراحت مطلق نکرده و به آرامی راه بروید.
  8. به مدت 3 هفته از استحمام طولانی خودداری نمایید.
  9. پس از اتمام تزریق به هنگام خواب، استراحت و دراز کشیدن با استفاده از چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید. توجه داشته باشید که به روی صورت یا به پهلو نخوابید و تنها به صورت طاقباز دراز بکشید.
  10.  افرادی که سابقه تبخال دارند، قبل از تزریق حتما به پزشک خود اطلاع دهند. همچنین این افراد پس از درمان موظف اند از داروی ضد ویروس استفاده کنند تا از بروز تبخال جلوگیری کنند.
  11.  پس از تزریق ژل به صورت، تا یک ماه از انجام لیزر خودداری کنید اما پس از این مدت لیزر درمانی مانعی ندارد.
  12. استفاده از خوراکی هایی همچون آناناس در کاهش کبودی صورت موثر است.
  13. پرواز کردن پس از انجام تزریقات آرام کننده عضلات (درمان چین و چروک ها که با کم کردن حرکت عضلات انجام می شود) مانعی ندارد اما اگر علاوه بر آن از ژل و فیلر های زیر پوستی استفاده کرده اید، بهتر است تا چند هفته پس از تزریق پرواز نکنید. دلیل نیز آن است که پرواز کردن نه تنها سطح آب بدن شما را کاهش می دهد بلکه میزان فشار بر روی پوست و بافت های درون آن را نیز تغییر خواهد داد.
    فیلر های پوستی و ژل معمولا آب بدن را جذب می کنند تا بتوانند به کمک آن با بافت های موجود در زیر پوست ادغام شوند. فشار های مختلف اتمسفر نظیر پرواز با هواپیما می تواند منجر به بروز واکنش های شدید برای برخی افراد شود. پس تا دو هفته پس از انجام تزریق پوستی و ژل لب نباید پرواز کنید.
  14. عموماً عفونت با علائمی همچون ورم، قرمز شدن و سوزش و درد در ناحیه لب مشخص می شود. اما مشاهده هر یک از علائم الزاماً به معنی وجود عفونت نیست. بنابراین اگر پس از گذشت چند روز باز هم شاید این علائم بودید می توانید به پزشک مراجعه کنید. یکی از قطعی ترین علائم عفونت وجود تب و حرارت بالا در ناحیه لب است. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها بپرهیزید و پیش از هر کاری حتماً به پزشک مراجعه کنید.

نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید.

مزایای تزریق ژل لب:

۱)کبودی کمتر: کبودی و ورم تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید از بقیه فیلرها کمتر است.
۲)ماندگاری قابل قبول نتایج: هرچند نتایج تزریق ژل در لب دائمی نیست، اما ماندگاری رضایت‌بخشی، حدود ۶ ماه دارد.
۳)کنترل آسان حجم لب : متخصص به خوبی می‌تواند حجم ژل را کنترل کند و نتیجه دلخواه را به دست دهد.
۴)سهولت در از بین بردن و رفع برآمدگی ها : اگر حرکت لب‌ها یا صحبت کردن باعث ایجاد توده یا برآمدگی شود، توده به راحتی حل و مشکل برطرف می‌شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *