• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکات مهم درباره پاک کرد تاتو با لیزر کیوسوئیچ!

چرا پاک کردن خالکوبی سخت است؟

رنگ هایی که در تاتو استفاده می شود با ساختار سخت فیبری به لایه ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می شوند. لذا پاک کردن این رنگ ها بدون تاثیر در بافت اطراف آن امکان پذیر نیست.

پاک کردن تاتو با لیزر چگونه است؟

اگر روش درمانی IPL را برای مشکلات پوست و موی خود انجام داده‌اید، با پاک کردن تاتو با لیزر آشنایی بیشتری دارید. دستگاه لیزر پاک کردن تاتو، شلیک کوتاه نور در طول موج‌های مختلف تولید می‌کند. هنگامی که این امواج نور به سمت خالکوبی هدایت می‌شوند، به پوست نفوذ کرده و توسط جوهر جذب می‎‌شوند. امواج نور لیزر جوهر را به ذرات کوچک‌تری تجزیه می‌کند که به تدریج توسط بدن و سیستم ایمنی حذف می‌شوند. این روند به صورت تدریجی انجام می‌شود.

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

تکنیک کیوسوییچ (q) ایجاد پالس‌های لیزری با مدت کوتاه (از چند نانو ثانیه تا چند ده نانو ثانیه) و پر قدرت (از چند مگاوات تاچند صد مگاوات) را میسر می‌سازد. به وجود آمدن پالس های لیزری با استفاده از سوییچ کردن پی در پی ایجاد می شود که دسته ای از پرتوهای تکفام را به سمت نقطه ی مورد نظر یکدست کرده و بصورت نوسانی پالس های ایجاد شده را به آن نقطه می فرستد.

با این روش می توان لیزر های با شدت خیلی بیشتری تولید کرد. در واقع با پمپاژ پی در پی انرژی هر تپ لیزری از قبل بیشتر خواهد شد و می توان به انرژی نهایی رسید. دو نوع سوییچ کردن با این روش وجود دارد، اگر سویچ کردن سریع انجام شود یک خروجی لیزر خیلی قوی خواهیم داشت. (یک تک پالس بسیار قوی) و اگر سوییچ کردن آهسته انجام گیرد خروجی دارای چند پالس با قدرت کمتر خواهد بود.

طول موج

دو نوع طول موج پالس های تولید شده توسط این دستگاه: 1064nm , 532nm مربوط به رنگ آبی تیره و سیاه می باشد. این دستگاه علاوه بر عملکرد فوق العاده در پاک کردن و از بین بردن تاتو های تیره در از بین بردن لک های پوستی، تیرگی های موضعی و جای سوختگی ها و زخم هم بسیار موثر می باشد.

نحوه عملکرد لیزر کیوسوییچ در پاک کردن تاتو

عملکرد آن به این گونه است که پالس ایجاد شده وارد پوست شده و در عمق های مختلف پوست رنگدانه ها را حل می کند. به عبارت دیگر با ذرات رنگی واکنش می دهد و در نهایت باعث نابودی بافت رنگی در لایه ی درم پوست می شود. این ذرات ریز شده نهایتا جذب بدن می شود. ممکن است مقداری از ذرات رنگی در عمق درم باقی بماند ولی با این روش لایه ی سطحی اپیدرم که قابل مشاهده است کاملا از بین رفته و بی رنگ می شود. در برخی موارد تاتو که عمق لایه های رنگی زیاد باشد یا در تتو های خیلی قدیمی از بین بردن کامل تاتو با مشکل مواجه می شود.

مزیت پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

این دستگاه علاوه بر از بین بردن بافت رنگی، پوست را برای کلاژن سازی تحریک کرده و برای از میان بردن قرمزی و کاهش التهاب و از بین بردن منافذ باز موثر است. بیماران دارای آکنه از عملکرد این دستگاه بسیار راضی هستند.

تعداد جلسات

اغلب به چندین جلسه لیزر برای پاک کردن تاتو نیاز است به خصوص زمانی که خالکوبی بزرگ باشد و سطح بیشتری از پوست را گرفته باشد. گرچه رنگ جوهر نیز نقش مهمی در روند حذف تاتو دارد. بسته به اینکه تاتو چقدر قدیمی است یا از چه موادی استفاده شده است، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

مراقبت قبل از پاک کردن تاتو با لیزر

مواردی که باید پیش از شروع لیزر با مراجعه کننده چک شود از قبیل سن، علت تاتو، بیماری های خاص است و ممکن است نیاز به رژیم غذایی خاصی باشد که توسط پزشک به بیمار توصیه می شود. به این علت که قبلا گفته شد تاتو های حرفه ای و قدیمی نیاز به تلاش بیشتری نسبت به تاتو های آماتوری ساده برای از بین بردن در پوست دارند.

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

بلافاصله بعد از پاک کردن خالکوبی با لیزر، روی آن پماد مخصوص مالیده شده و روی آن پوشانده می‌شود و این ناحیه باید تمیز نگه داشته شود. تا 48 ساعت پس از لیزر نباید از دارو و یا مواردی که پوست را به اشعه تحریک می کند مانند هیدروکینون و لایه بردارها و .. استفاده کرد.

به تمامی توصیه‌هایی که بعد از جلسه‌ی لیزر، به شما می‌شود به طور کامل عمل کنید.

  • مراجعه کننده می‌تواند روز بعد دوش بگیرد اما به هیچ عنوان نباید روی تاتوی خود را لیف بکشد.
  • در صورت بروز زخم سطحی در ناحیه ی لیزر معمولا پس از 4 تا 5 روز از بین می رود. این زخم ها نباید تحت هیچ شرایطی کنده شود زیرا ممکن است باعث بوجود آمدن لک دائمی شود
  • برای حداقل 6 هفته، ناحیه لیزر شده را باید از قرارگیری در معرض نور آفتاب و نور‌های شدید (مانند نور مخصوص برنزه کردن پوست) حفظ کرد و از ضد آفتاب های با اس پی اف بالای 30 استفاده کرد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *