• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکات مهم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر

ممکن است پس از گذشت زمان از زدن تاتو پشیمان شوید، در این مواقع چه کارهایی می‌توان انجام داد؟روش‌های مختلفی برای پاک کردن تاتو از بدن وجود دارد که یکی از آن‌ها لیزر است. دستگاه‌های لیزر با تنوع بالا در جهان وجود دارد که برای پاک کردن خالکوبی طراحی شده‌اند. در ادامه مطالب در مورد پاک کردن تاتو با لیزر و مزایای آن‌ می پردازیم پس برای راهنمای بیشتر در مورد انواع دستگاه‌های لیزر پاک کننده تاتو تا پایان مقاله با ما همراه شوید.

نکات مهم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر

چرا پاک کردن خالکوبی سخت است؟

رنگ هایی که در تاتو استفاده می شود با ساختار سخت فیبری به لایه ی درم پوست نفوذ کرده و در آن مستقر می شوند. لذا پاک کردن این رنگ ها بدون تاثیر در بافت اطراف آن امکان پذیر نیست.

پاک کردن تاتو با لیزر چگونه است؟

اگر روش درمانی IPL را برای مشکلات پوست و موی خود انجام داده‌اید، با پاک کردن تاتو با لیزر آشنایی بیشتری دارید. دستگاه لیزر پاک کردن تاتو، شلیک کوتاه نور در طول موج‌های مختلف تولید می‌کند. هنگامی که این امواج نور به سمت خالکوبی هدایت می‌شوند، به پوست نفوذ کرده و توسط جوهر جذب می‎‌شوند. امواج نور لیزر جوهر را به ذرات کوچک‌تری تجزیه می‌کند که به تدریج توسط بدن و سیستم ایمنی حذف می‌شوند. این روند به صورت تدریجی انجام می‌شود.

نحوه عملکرد لیزر کیوسوییچ در پاک کردن تاتو

عملکرد آن به این گونه است که پالس ایجاد شده وارد پوست شده و در عمق های مختلف پوست رنگدانه ها را حل می کند. به عبارت دیگر با ذرات رنگی واکنش می دهد و در نهایت باعث نابودی بافت رنگی در لایه ی درم پوست می شود. این ذرات ریز شده نهایتا جذب بدن می شود. ممکن است مقداری از ذرات رنگی در عمق درم باقی بماند ولی با این روش لایه ی سطحی اپیدرم که قابل مشاهده است کاملا از بین رفته و بی رنگ می شود. در برخی موارد تاتو که عمق لایه های رنگی زیاد باشد یا در تتو های خیلی قدیمی از بین بردن کامل تاتو با مشکل مواجه می شود.

مزیت پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ

این دستگاه علاوه بر از بین بردن بافت رنگی، پوست را برای کلاژن سازی تحریک کرده و برای از میان بردن قرمزی و کاهش التهاب و از بین بردن منافذ باز موثر است. بیماران دارای آکنه از عملکرد این دستگاه بسیار راضی هستند.

تعداد جلسات

اغلب به چندین جلسه لیزر برای پاک کردن تاتو نیاز است به خصوص زمانی که خالکوبی بزرگ باشد و سطح بیشتری از پوست را گرفته باشد. گرچه رنگ جوهر نیز نقش مهمی در روند حذف تاتو دارد. بسته به اینکه تاتو چقدر قدیمی است یا از چه موادی استفاده شده است، تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

استفاده از طول موج های مختلف

برای رنگ‌های مختلف تاتو طول موج‌های مختلفی نیاز است زیرا میزان جذب نور بر اساس رنگ جوهر متفاوت است. مرکب‌های زرد، سبز و آبی معمولاً سخت پاک می‌شوند در حالیکه رنگ سیاه و قرمز ساده‌تر پاک می‌شوند.  هر چه طرح خالکوبی بزرگ‌تر، رنگارنگ‌تر و پیچیده‌تر باشد برای پاک کردن آن به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. دستگاه‌های قدیمی حذف خالکوبی با لیزر و جراحی به پوست آسیب می‌رسانند، اما پاک کردن تاتو با لیزر ایمن‌تر است و کمتر احتمال دارد که آسیب دائمی روی پوست بگذارند. دستگاه های جدیدتر توانایی بیشتری در از بین بردن کامل رنگ تتو دارند. دستگاه Helios III  جدیدترین دستگاه Q Switch در حال حاضر می باشد.

بیش از 20 سال است که از لیزر برای پاک کردن خالکوبی یاتاتو استفاده می شود و از 10 سال پیش از لیزر کیوسوییچ  برای این منظور استفاده می گردد. طول موج لیزر استفاده شده در لیزر بنا به رنگ استفاده شده در تاتو متغیر است.

مراقبت بعد از پاک کردن تاتو با لیزر

بلافاصله بعد از پاک کردن خالکوبی با لیزر، روی آن پماد مخصوص مالیده شده و روی آن پوشانده می‌شود و این ناحیه باید تمیز نگه داشته شود. تا 48 ساعت پس از لیزر نباید از دارو و یا مواردی که پوست را به اشعه تحریک می کند مانند هیدروکینون و لایه بردارها و .. استفاده کرد.

به تمامی توصیه‌هایی که بعد از جلسه‌ی لیزر، به شما می‌شود به طور کامل عمل کنید.

  • مراجعه کننده می‌تواند روز بعد دوش بگیرد اما به هیچ عنوان نباید روی تاتوی خود را لیف بکشد.
  • در صورت بروز زخم سطحی در ناحیه ی لیزر معمولا پس از 4 تا 5 روز از بین می رود. این زخم ها نباید تحت هیچ شرایطی کنده شود زیرا ممکن است باعث بوجود آمدن لک دائمی شود
  • برای حداقل 6 هفته، ناحیه لیزر شده را باید از قرارگیری در معرض نور آفتاب و نور‌های شدید (مانند نور مخصوص برنزه کردن پوست) حفظ کرد و از ضد آفتاب های با اس پی اف بالای 30 استفاده کرد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *