• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد

استفاده از پماد بی حسی قبل از لیزر

در روز درمانی لیزر موهای زائد پس از پاک کردن کامل ناحیه از هر نوع کرم یا ضد آفتاب، می توان حتی بدون بی حسی لیزر را انجام داد ولی برای بیماران حساس به درد می توان از پماد زایلاپی، لیدوکایین، زایلوژل برای بی حس کردن نواحی 30 دقیقه قبل از انجام لیزر استفاده کنید.

ولی قبل از انجام کار حتما بی حسی با آب و شامپو کاملا شستشو و خشک شود.از مصرف این داروها برای وسعت زیاد باید پرهیز نمود زیرا می توانند فرد را دچار کاهش فشار خون و علائم مسمومیت با لیدوکائین نمایند.

 

زمان مناسب شیو قبل از لیزر

در اینجا چند نکته اساسی در خصوص زمان مناسب شیو قبل از لیزر موهای زائد وجود دارد:

زمان ایده آل برای شیو کردن روز قبل از درمان است. اگر سوزش وجود داشته باشد و زمان کافی برای رشد مجدد وجود نداشته باشد، پوست در این زمان، حساسیت خود را از دست داده و کمترین میزان سوزش احساس می شود.

ابتدا باید سلول های مرده پوستی را با استفاده از تیغ، از بین ببرید.
از یک تیغ اصلاح تمیز و نو استفاده کنید تا در صورت ایجاد زخم روی پوست خود و یا بریدن خود خطر مبتلا شدن به بیماری و حساسیت را به کمترین میزان ممکن کاهش دهید.
فراموش نکنید که با یک ژل اصلاح کننده و مرطوب کننده محل اصلاح را چرب و مرطوب کنید تا تیغ صاف اصلاح کند. اگر کرم اصلاح ندارید، نرم کننده مو گزینه بهتری نسبت به صابون برای صاف کردن است.

2 ساعت قبل از لیزر موهای زائد، موهای ناحیه ی مورد نظر را با ژیلت کاملا اصلاح کنید ( برای کسانی که حساسیت دارند با ریش تراش موزر بتراشند به طوری که اصلا هیچ ساقه مویی روی سطح پوست نماند زیرا ساقه مو موجب کاهش اثر بخشی و همچنین خطر احتمالی سوختگی می شود).

موها حتما باید ضخیم و تیره باشند 20% از افرادی که موی نازک دارند ممکن است پر مویی و موهای زبر برایشان ایجاد شود.

 

دوری از نور خوشید قبل از لیزر

برای لیزر موهای زائد باید به مدت حداقل ۴ هفته از بودن در معرض آفتاب یا برنزه کردن اجتناب کرد. از این رو چنانچه جزو افرادی هستید که مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب می ‌گذرانید، تابستان برای شما زمان مناسبی برای انجام این عمل نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد این عمل را به فصل پاییز یا زمستان موکول می ‌کنند.

 

حداقل یک ماه از دوره اپیلاسیون و الکترولیز گذشته باشد

برای این که از لزر موهای زائدر حداکثر بهره گرفته شود، فولیکول های موهای زائد باید در مرحله ی رشد قرار داشته باشند. روش کار لیزر به این صورت است که فولیکول های مو را آنقدر گرم می کند تا دچار آسیب شده و دیگر نتوانند باعث رشد مو شوند.

اگر فولیکول موی شما در حالت فعال قرار نداشته باشد. فرآیند رفع موها بوسیله ی لیزر موفقیت آمیز نخواهد بود. شما می توانید هر زمانی برای کسب اطلاعات و مشاوره به کلینیک های لیزر درمانی مراجعه کنید اما حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اولین جلسه لیزر موهای زائد باید حداقل 4 هفته پس از آخرین جلسه اپیلاسیون یا موم اندازی شما انجام شود.

 

لیزر نواحی اطراف چشم

اطراف چشم یکی از خطرناک ترین نواحی برای انجام عمل لیزر است و باید حتماً از محافظ چشم که توسط پرسنل مطب به بیمار داده می ‌شود، استفاده کرد، همچنین لیزر در این نواحی با احتیاط بسیار انجام می شود.

 

پس از 3 ماه نتایج را مشاهده کنید

فراموش نکنید که شما در جلسات اول نتایج ملموسی را احساس نخواهید کرد ولی پس از گذشت حدود ۳ ماه شما از شر موهای زائد خلاص خواهید شد و پس از 3 ماه شما هر بار بیشتر متوجه تغییرات و روند پیشرفت خواهید شد . پس عجله نکنید و حداقل 3 ماه زمان بگذارید تا نتایج را شاهد باشید.

 

24 ساعت قبل از درمان از مصرف کافئین خودداری کنید.

لازم است که قبل و در حین لیزر مو آرامش داشته باشید، اما کافئین می تواند شما را دچار اضطراب و تنش کند. خودداری از مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه یکی از اقدامات پیش از لیزر، اصلاح مو است.

هنگامی که برای مشاوره اولیه خود می روید، متخصصان گروه پزشکی کندلا دقیقاً به شما می گویند که چه زمانی باید قبل از روز لیزر، موهای خود را اصلاح کنید، اما اکثر کلینیک ها توصیه می کنند که یک یا دو روز قبل از جلسه درمانی اصلاح کنید.

اگرچه شیوکردن درست قبل از درمان با لیزرممکن است عجیب به نظر برسد، اما این یک مرحله مهم در روند موفقیت آمیز بودن لیزر مو با دستگاه کندلا الکس است: لیزر، موها را در مرحله رشد فعال هدف قرار می دهد، و اصلاح، مو را ترغیب به ورود به این مرحله می کند.
از استفاده از کرم های موضعی/ مرطوب کننده ها و عطر قبل از قرار ملاقات خودداری کنید. چهار هفته قبل از لیزر مو، بند نیندازید.

 

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب

حتما از کرم ضدآفتابی متناسب با پوست خود و با حداقل SPF30 استفاده کنید این نکته را هرگز فراموش نکنید که بعد از لیزر پوست خود (در نواحی لیزر شده) را به کرم ضد آفتاب کاملا آغشته باشد زیرا پوست در بیشترین حالت حساسیتی خود به سر می برد و جذب اشعه ماورا بنفش از طریق پوست لیزر شده بسیار بالا بوده و می تواند موجب سوختگی در نواحی لیزر شده گردد.

 

تست لیزر موهای زائد روی قسمت کوچک پوست

متأسفانه پوست برخی افراد نسبت به لیزر به خوبی واکنش نمی دهد و مواردی مانند اختلال در رنگ ‌دانه ها، تغییر رنگ و زخم را به دنبال دارد. لذا به دلیل جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی پزشک در افرادی که مشکوک به عارضه هستند قبل از انجام عمل، دستور می دهد که لیزر را بر روی قسمت کوچکی تست کنند. البته شایان ذکر است با پیشرفت تکنولوژی های لیزر، خیلی دیگر این نوع تست ها نیاز نیست و صرفا برای تست میزان درد برای مراجعه کننده قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *