• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

نکات مهم قبل از لیزر موی زائد

نکات مهم قبل از لیزر درست است که لیزر ، یک روش ایده آل برای رفع دائمی یا کاهش قابل ملاحظه موهای زائد است. اما نکات ظریفی هم در مورد لبزر موهای زائد وجود دارد که کمتر در مورد آن صحبت می شود. در ادامه به مهمترین نکات و ناگفته های لیزر موی زائد می پردازیم:

نقاط ضعف لیزر موی زائد و نکات مهم قبل از لیزر کدام است ؟

 

1. آموزش‌دیده نبودن اپراتور لیزر

اگر لیزرموی زائد توسط تکنسینی انجام شود که آموزش‌های تخصصی لازم در این زمینه را پشت سر نگذاشته باشد، احتمال اینکه درمان ، درست انجام نشود یا پوست شما دچار سوختگی و اسکار شود ، وجود دارد. باید مراقب بسیاری از به اصطلاح «مراکز لیزر» باشید و خیلی روشن و شفاف سوال کنید که آیا اپراتور لیزر ، آموزش دیده و مجوز یا certificate لازم برای انجام لیزر را دارد؟

حتی پزشکانی که خدمات لیزر موی زائد تحت نظارت شان انجام می شود باید مجوز های لازم کار با دستگاه لیزر را دریافت کرده باشند. لیزردرمانی برای از بین بردن موهای زائد در دانشکده‌های پزشکی آموزش داده نمی‌شود، بنابراین پزشکانی که قصد دارند این خدمات را در مطب خود ارائه دهند، باید به طور کامل آموزش دیده باشند.

 

2. هزینه جلسات درمانی لیزر

ممکن است گران به نظر برسد. اما اگر کل هزینه‌هایی که تاکنون و پس از این برای انواع و اقسام روش‌های موقت رفع موی زاید داشته و خواهید داشت را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که پرداخت هزینه برای لیزر موی زائد کاملاً مقرون به صرفه است. لیزر موهای زائد ، در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری برای زیبایی و بهداشت پوست است .

 

3. تعدد جلسات لیزر موی زائد

شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که چرا تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل موهای زائد به وسیله لیزر ، متعدد است و چرا لیزر کار را در یک جلسه تمام نمی کند؟ این موضوع بیش از آنکه به لیزر مربوط باشد به فیزیولوژی رشد موهای انسان برمی گردد. از آنجاییکه لیزر ، فقط روی موهایی که در فاز رشد یا آناژن قرار دارد ، مؤثر است

و روی موهایی که در مراحل کاتاژن و تلوژن باشد تآثیر ندارد ( موهای انسان بطور طبیعی از سه فاز رشد (آناژن) ، استراحت (کاتاژن) و مرگ (تلوژن) عبور می کنند ) ؛ به چندین جلسه لیزر درمانی نیاز داریم تا همه موهای زائد ، حداقل یک بار لیزر را دریافت کنند. پس تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع کامل موهای زائد هر فرد ، بستگی به مراحل رشد موهای خود فرد دارد و به همین دلیل است که یک نفر ممکنست بعد از 3 جلسه نتیجه بگیرد و نفر دیگر بعد از 6 جلسه.

 

4. ممنوعیت آفتاب گرفتن پیش و پس از لیزردرمانی

آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست 4 تا 6 هفته پیش از شروع لیزردرمانی و پس از آن به هیچ وجه مجاز نیست. در واقع، قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از روغن‌ها و محصولات برنزه کردن پوست، ممنوع هستند.

 

5. نیاز به تأمل بیشتر برای پیدا کردن دستگاه لیزر مناسب

برخلاف آنچه ممکنست به نظر برسد ، دستگاه های لیزر تفاوت های زیادی با هم دارند. بعضی از دستگاه ها اساسا” لیزر نیستند بلکه از IPL یا نور پالسی شدید برای به تآخیر انداختن رشد موها و نه رفع دائمی موهای زائد استفاده می کنند. دستگاه های لیزر واقعی هم ممکنست از طول موج های مختلف استفاده نمایند.

مثلا” لیزر الکساندرایت از طول موج 755 نانومتر ، لیزر دایود از طول موج 800 تا 810 نانومتر و لیزر Nd-YAG از طول موج 1064 نانومتر استفاده می کنند که هریک خواص و کاربردهای ویژه خود را دارند. مهمتر از همه برند لیزر و کمپانی سازنده دستگاه لیزر است که کیفیت لیزر به آن بستگی دارد.

اختلاف رنگ یا کنتراست بین رنگدانه های پوست و رنگدانه‌های مو ، همان چیزی است که به لیزر اجازه می‌دهد تا بتواند هدف خود را به درستی پیدا کند. به همین دلیل است که لیزر موی زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

در مورد افرادی که پوستشان تیره است و کنتراست بین پوست و موی آنها کم است ، موضوع کمی پیچیده می شود.این افراد به خدمات تخصصی‌تری نیاز دارند چون رنگ پوست و رنگدانه‌های موی این افراد بسیار شبیه به هم است و لیزر به آسانی نمی‌تواند ریشه مو را هدف قرار دهد. این بدان معنا نیست که اگر پوست شما تیره باشد، نمی‌توانند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

فقط باید توجه داشته باشید که مرکزی را برای این کار انتخاب کنید که تجهیزات مناسب برای درمان موهای زائد شما با توجه به نوع پوست تان را داشته باشد.تا چند سال قبل برای پوست های روشن و سبزه از لیزر های متفاوت استفاده میشد اما با پیشرفت هایی که در سال های اخیر در دستگاه های لیزر به وجود آمد ، این مشکل برطرف شده است . بنابراین قبل از انتخاب مرکز لیزردر مورد کیفیت و اثربخشی دستگاه لیزر با توجه به رنگ پوست و جنس و ضخامت موی خود ، مطمئن شوید.

 

عوارض جانبی لیزر موهای زائد و نکات مهم قبل از لیزر چیست؟

یکی از مزیت های بزرگ لیزر موی زائد، عوارض جانبی حداقلی آن است. ممکن است در زمان انجام لیزر، وقتی که ریشه مو هدف قرار گرفته و در واقع سوزانده می‌شود، کمی احساس سوزش کنید اما این عارضه به هیچ وجه شدید یا همراه با درد غیرقابل تحمل نیست.

پس از لیزردرمانی، ممکن است نشانه‌هایی از تحریک پوستی را مشاهده کنید. تحریک پوستی ممکن است به شکل قرمزی، التهاب، خارش یا سوزش ظاهر شود. این تغییرات کاملاً عادی بوده و ظرف چند ساعت فروکش می‌کند، درست مثل هر روش دیگر برای اصلاح موهای زائد. ممکن است متوجه تغییر رنگ بسیار خفیف پوست شوید؛ پوست ممکن است کمی روشن‌تر یا کمی تیره‌تر شود. اما این حالت هم کاملاً موقتی است. پس از جلسه درمانی با لیزر ، پوست‌تان ممکن است موقع لمس ، شستن یا در برابر نور کمی حساس شود. که با استفاده از محصولاتی مثل پماد زینک اکساید و ضد آفتاب مناسب برطرف می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *