• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت

هایفوتراپی چیست ؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این روش برای انجام درمان‌های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد.

هایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد. به دلیل نوین بودن این روش درمانی، برخی از استفاده‌های آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است ولی شواهدی مبنی بر مضر بودن یا آسیب زننده بودن استفاده‌های مختلف هایفوتراپی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن‌تر از جراحی‌های زیبایی است.

هرچند بر روی روش درمانی هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت پژوهش‌های بالینی گسترده‌ای انجام نشده است، چندین و چند پژوهش‌ کوچک‌تر نشان می‌دهند که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک ایمن و موثر است. افرادی که این درمان را دریافت کرده‌اند بعد از چند ماه می‌توانند تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنند؛ بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

هایفوتراپی صورت

دستگاه هایفو با استفاده از امواج متمرکز فراصوت لایه‌ای از پوست که در زیر لایه‌ی سطحی قرار دارد را مورد هدف قرار داده و به آن انرژی وارد می‌کند. انرژی امواج فراصوت باعث می‌شود که دمای این لایه به سرعت افزایش یابد.

وقتی سلول‌های لایه‌ی هدف به دمای خاصی برسند، دچار آسیب سلولی می‌شوند. شاید به نظر برسد که این اتفاق در تضاد با اهداف ما یعنی بهبود کیفیت پوست صورت باشد، اما این گونه نیست. آسیب به سلول‌ها باعث تحریک تولید پروتئین‌هایی به نام کلاژن می‌شود. کلاژن‌ها مسئول حفظ ساختمان طبیعی پوست و بسیاری از دیگر بافت‌های بدن هستند. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، آن بافت سفت‌تر می‌شود.

پس افزایش کلاژن باعث می‌شود که پوستی سفت، صاف و بدون چین و چروک داشته باشد. چون امواج پرانرژی فراصوت روی لایه‌ی خاصی از پوست متمرکز هستند، به لایه‌های بالایی و زیرین ناحیه‌ی مورد هدف، آسیبی وارد نمی‌شود. ماهیچه‌ها، اعصاب و دیگر سلول‌های پوست هم دست نخورده باقی می‌مانند.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است ؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

کاربردهای هایفو‌تراپی

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت

مزایای هایفوتراپی

روش درمانی هایفوتراپی معجزه جوانسازی و لیفت صورت یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ۱ تا ۳ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی است.
  • نتایج هایفوتراپی حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند.
  • جلسات درمانی کوتاه مدت است و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • روش درمانی آسان، بی‌دغدغه و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری
  • بدون استفاده از تزریق و برش‌
  • بدون خونریزی، درد و پانسمان
  • می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود.
  • می‌تواند همراه با روش‌های دیگر درمانی مثل میکرونیدلینگ انجام شود.
  • هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد.

هایفوتراپی یا لیفت صورت ؟

هایفو در مقایسه با جراحی لیفت صورت هزینه و خطرات کمتری دارد، اما ماندگاری اثر آن کمتر است و ممکن است در طی سال‌های بعد از انجام هایفو به تکرار درمان نیاز داشته باشید.

میزان تاثیرگذاری هایفو

با توجه به پژوهش‌های انجام شده و تجربیات بیماران، تقریباً تمام کسانی که درمان هایفو را دریافت می‌کنند، حدود ۳ ماه بعد به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسند. در سمت دیگر، تقریباً تمام افرادی که جراحی لیفت انجام می‌دهند، بعد از یک سال به نتیجه‌ی دلخواه می‌رسند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *