• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

هایفوتراپی چیست؟ معجزه زیباسازی صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی چیست؟از جمله روش های درمانی بسیار موثر و پرطرفدار برای جوان‌سازی پوست می باشد. در این روش، با بهره گیری از امواج فرکانس بالا (همان امواج فراصوتی)، چین و چروک های پوست را از بین می برد و باعث جوان و شاداب تر شدن ان می شود. شایان ذکر است که این عمل، غیرتهاجمی بوده و نیازی به جراحی ندارد و می تواند بهترین جایگزین برای عمل لیفت صورت باشد.

این امواج چگونه باعث شادابی پوست می شوند؟ با یک طول موج مشخص، این امواج در زیر پوست نفوذ می کند و با تحریک سلول ها، باعث افزایش کلاژن سازی می شوند. قسمت نخست این واژه، تلفظ حروف مخفف HIFU است که مشتق از عبارت High-Intensity Focused Ultrasound می‌باشد. این عبارت به معنی امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا بوده که در بسیاری از فناوری‌های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. مکانیسم فناوری مورد استفاده در هایفوتراپی مشابه عملکرد متمرکز سازی نور توسط عدسی است.

در این متد، امواج به صورت متمرکز روی لایه خاصی از پوست موسوم به SMAS یا Superficial Muscular Aponeurotic System استرس وارد کرده و آن را مجبور به تولید کلاژن می‌کند. این استرس با کمک امواج مافوق صوت مکانیکی و ایجاد گرمای به شدت زیاد در محدوده بسیار کوچک انجام می‌گیرد. این ماده خود عاملی است که موجبات استحکام و قوام یافتن پوست را فراهم آورده و حالاتی مشابه جوان‌سازی را شکل خواهد داد.

ویژگی‌ها و نتایج هایفوتراپی

ویژگی جالبی که در استفاده از هایفوتراپی وجود دارد، امکان عبور دادن انرژی از میان بافت‌های دیگر به سوی نقطه‌ی کانونی مطلوب، بدون اثرگذاری جدی روی آن‌ها است. این موضوع موجب گشته است تا این فناوری در موارد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج حاصل از هایفوتراپی تا بعد از ۳ ماه به تدریج آشکار خواهد شد و تا ۸ ماه ممکن است ادامه یابد. البته در برخی موارد بالینی دیده می‌شود که بلافاصله پس از درمان نتایجی فوری کسب شده است. باید بدانید این نتایج موقتی بوده و پس از مدتی محو می‌گردند تا زمانی که روند طبیعی تولید کلاژن پس از حدود سه ماه ظاهر گردد.

هایفوتراپی بر خلاف لیفت صورت، روشی غیرتهاجمی است که هماهنگی خوبی با روش‌های دیگر دارد. در دوره‌ی انجام متدهای هایفوتراپی امکان انجام میکرونیدلینگ و یا عمل جراحی لیفت وجود دارد. به همین علت و به منظور افزایش هم‌افزایی میان اجزاء درمان، این متد در کنار روش‌های موازی استفاده می‌گردد.

کاربردها و مزایا هایفوتراپی چیست؟

کاربردهای این عمل گذشته از جوان‌سازی پوست شامل مواردی مانند لیفت ابروها، گونه‌ها و پلک‌ها، از بین بردن چروک و غبغب، سفت کردن پوست و کلاژن‌سازی می‌باشد. همچنین ممکن است در لیفت ناحیه‌ی دکلته، بهبود خط چانه و اصلاح خط لبخند مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع می‌توان ادعا کرد که با کمک هایفو امکان بهبود تمامی ناهنجاری‌های پوستی خفیف وجود دارد. همانند دیگر عمل‌های زیبایی مانند تزریق چربی ، کاربردهای هایفوتراپی در یک دسته بندی کلی، عبارت است از:

از مزایای هایفوتراپی می‌توان به دوره درمان کوتاه، ماندگاری بالای نتایج، عدم وجود دوره نقاهت و یا عوارض جانبی، هزینه‌های پایین و امکان همراهی با دیگر روش‌های بهبود سلامت پوست صورت اشاره کرد. همچنین نحوه انجام هایفوتراپی چیست؟ بدون درد، خونریزی و یا نیاز به پانسمان بوده که مزایای مضاعفی برای این متد هستند.

هایفوتراپی چیست؟ معجزه زیباسازی صورت با هایفوتراپی

عوارض و مضرات هایفوتراپی چه مواردی می باشد؟

عوارض پس از عمل هایفوتراپی محدود بوده و شامل تورم‌های موضعی یا کبودی‌های جزئی باشد. در موارد انگشت‌شماری نیز بی‌حسی‌های موضعی گزارش گردیده است. در یک دسته بندی کلی، عوارض جانبی هایفوتراپی، عبارت است از:

  • تورم و قرمز شدن پوست در روزهایی ابتدایی پس از هایفوتراپی.
  • به دلیل نفوذ امواج فرکانس بالا، ممکن است 1 الی 2 هفته بی حسی ایجاد شود.
  • ممکن است با بیشتر شدن دمای لایه های پوستی، رنگ پوست تیره شود. یکی از عامل های مهم ایجاد این عارضه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد.

کاندیدهای مناسب هایفوتراپی

این روش همانند دیگر روش های جوانسازی و رفع چین و چروک پوست مثل کربوکسی تراپی برای کلیه افرادی مناسب است که پس از سی سالگی پوستشان شروع به شل شدن می کند به طوریکه مشهود و قابل مشاهده باشد حتی افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا صورت انجام دهند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

پس از انجام عمل هایفوتراپی همچون دیگر عمل‌های حوزه زیبایی و سلامت مثل تزریق ژل و فیلر ، مراقبت‌هایی برای دریافت بهترین نتیجه باید صورت گیرد که شامل موارد زیر است:

  • تا چند هفته بعد از هایفوتراپی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب با spf بالای ۳۰ را فراموش نکنید.
  • حداقل تا دو هفته پس از هایفو نوشیدنی های الکلی و یا کافئین دار مصرف نکنید.
  • جدا از خاراندن و تماس دست با پوست خود بپرهیزید.
  • آب، میوه، سبزیجات و مایعات بیشتری مصرف کنید.
  • صرفا از قرار گرفتن در معرض آب گرم، سونا یا جکوزی پرهیز کنید و با آب خنک تری دوش بگیرید.
  • پس از هایفو از قرار دادن کمپرس سرد و یخ روی محل تحت درمان خودداری کنید.
  • بعد از جلسه درمان نیاز به مصرف مسکن نیست چون خبری از درد نخواهد بود.
  • از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی که ممکن است باعث تحریک پوست شوند خودداری فرمایید.
  • وکس، اپیلاسیون و یا اصلاح صورت ۳ روز بعد مجاز است.
  • در روز انجام و چند روز بعد آن فقط از کرم های مرطوب کننده و پاک کننده های ملایم استفاده کنید.
  • درمان های جوانسازی دیگر مانند لایه برداری بوتاکس و ژل از هفته بعد از هایفو قابل انجام هستند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *