• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

همه ما انسان ها به آراستگی و رعایت نظافت شخصی بسیار اهمیت می دهیم. برداشتن موهای زائد، یکی از مواردی است که خانم ها و آقایان برای حفظ نظافت شخصی، داشتن ظاهری آراسته تر و پوستی صاف و بی مو، آن را انجام می دهند.

روش های بسیاری برای برداشتن موهای زائد وجود دارند که موقتی هستند و پس از مدتی موهای زائد مجددا رشد می کنند. روش هایی مانند ژیلت، موم، موبر و اپیلیدی، از روش هایی هستند که معمولا برای برداشتن موهای زائد از آن ها استفاده می شوند.

ولی همه این موارد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی همچون حساسیت های پوستی، جوش، موهای زیرپوستی و … می شود. علاوه بر مشکلات پوستی متعدد، این روش ها همگی زمانبر هستند و هزینه هایی دارند که به صرفه نیستند.

لیزر موهای زائد، روشی دائمی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از تکمیل دوره درمان شما را از شر موهای زائد خلاص می کند و در پایان دوره پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. لیزر موهای زائد یکی از روش های محبوب برای حذف موهای زائد است و بدلیل اینکه از روش غیر تهاجمی برای رفع موهای زائد استفاده می کند، باعث بوجود آمدن عفونت در پوست نمی شود.

 

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، روشی است که موهای زائد با دستگاه لیزر از بین می روند. در واقع پالس های نور، به فولیکول های مو نفوذ پیدا می کنند و باعث عدم رویش مجدد موهای آن ناحیه می شوند.

نور لیزر همانگونه که میدانید تک رنگ و تک موج است و همین نور به وسیله رنگدانه های ملانینی موها جذب شده و باعث تخریب و از دست رفتن سلول های سازنده مو می شود.

موهایی که مشکی تر و ضخیم تر هستند، دارای ملانین بیشتری هستند و همین امر سبب می شود که نور به وسیله این نوع موها بهتر جذب شده و خیلی سریع تر از بین بروند. باید به این نکته توجه کنید که لیزر موهای زائد نمی تواند همه موها را از بین ببرد اما باعث کند شدن موها و کم شدن تراکم موها در آن قسمت می شود.

همچنین لیزر باعث می شود که موهایی که مجددا رشد می کنند، کمرنگ تر و نازک تر شوند. تحقیقات نشان داده است که لیزر موهای زائد بین 80 تا 90 درصد حجم موهای زائد را کمتر می کند.

برای لیزر موهای زائد می توان از دستگاه های لیزر متفاوتی استفاده کرد که انتخاب نوع دستگاه بستگی به نژاد، رنگ پوست، بودجه و امکانات هر فرد دارد.

لیزر موهای زائد

بر روی افراد بور با موهای روشن تر، تاثیر کمتری دارد در حالی تاثیر لیزر موهای زائد بر روی افرادی که دارای پوست های روشن تر و موهای ضخیم و مشکی هستند، خیلی بیشتر است.

در افرادی که دارای موهای بور و روشن هستند، لیزر به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد و معمولا بین 30 تا40 درصد از موها، از بین می روند.

نکته ای که در لیزر موهای زائد بسیار حائز اهمیت است، این است که اگر شما جلسات درمان خود را کامل نکنید، لیزر موهای زائد هیچ تاثیری نخواهد داشت و اگر شما مجددا بخواهید این کار را انجام دهید باید از جلسه اول و ابتدا شروع کنید که این امر باعث از دست رفتن پول و زمان شما می شود. پس بهتر است جلسات خود را تحت هر شرایطی کامل کنید و آن را رها نکنید.

 

مراحل رشد موها

رشد موها از سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن تشکیل شده است. اولین مرحله از رشد مو، آناژن است که موهای جدید، موهای قدیمی تر را به سمت بالای فولیکول می فرستند و موهای قدیمی بر روی پوست رشد می کنند.

در این مرحله هر 28 روز یکبار، مو یک سانتی متر رشد می کند. مرحله دوم از رشد مو، کاتاژن است که موها دیگر رشد نمی کنند و جای خود را به موهای جدیدتر داده و می افتند. مرحله سوم که تلوژن نام دارد، موهای جدیدتر باعث بیرون انداختن موهای قبلی می شوند.

لیزر موهای زائد در مرحله آناژن بیشترین تاثیر را دارد زیرا این مرحله، مرحله فعال رشد مو است.

بدلیل اینکه همه موها در این مرحله قرار ندارند، بنابراین باید لیزردرمانی موهای زائد در چندین جلسه انجام شود تا موهایی که در مرحله تلوژن ( استراحت) هستند نیز دربیایند و فعال شوند.

پس از پایان دوره لیزر موهای زائد در صورتی که بیمار مشکلات هورمونی نداشته باشد، موهای زائد دیگر رشدی نخواهند داشت و لیزر نتیجه ای مطلوب را در پی خواهد داشت.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین دستگاه های لیزر موهای زائد است. پرتو نوری این دستگاه به رنگ قرمز است و بوسلیه ملانین های مو و پوست، جذب می شود. طول موج الکساندرایت، 755 نانومتر است.

دستگاه الکساندرایت به نسبت سایر دستگاه های لیزر قوی تر است و این بدان معنی است که تعداد جلسات برای درمان و رفع موهای زائد با دستگاه الکساندرایت، بسیار کمتر از سایر دستگاه های لیزر می باشد.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که طول موج آن قابل کنترل است و همین باعث می شود که برای انواع پوست های سبزه تا سفید و موهای کرکی و روشن تا موهای ضخیم و مشکی، قابل استفاده باشد.

همه اینها باعث شده است که دستگاه الکساندرایت از قویترین و پیشرفته ترین دستگاه های لیزر در سراسر دنیا است. معمولا هزینه لیزر موهای زائد با الکساندرایت، بیشتر از سایر دستگاه هاست که این هزینه در برابر قدرت و تعداد جلسات کمتر، هزینه زیادی نیست.

میزان درد در این دستگاه به نسبت دستگاه های آی پی ال و دایود، بیشتر است اما یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد این دستگاه، وجود سیستم خنک کننده است که باعث می شود در حین لیزر، پوست کمتر دچار سوزش و درد شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت، یکی از کم خطرترین دستگاه های لیزر در سراسر دنیا است که باعث می شود پرتو نور لیزر در یک هزارم ثانیه، باعث از بین رفتن ده ها فولیکول مو شود.

موهای تخریب شده در 1 الی 2 هفته شروع به ریزش می کنند و از سطح پوست پاک می شوند.

با اینکه دستگاه الکساندرایت، برای هر نوع طیف پوستی مناسب است اما معمولا افرادی که دارای پوست های سفیدتر و روشن تری هستند، این دستگاه بر روی این دسته از افراد نتیجه بسیار بهتری دارد.

الکساندرایت، تنها دستگاهی است که باعث از بین رفتن موهای کرکی می شود و برای نقاط خیلی بزرگتر بدن، مانند کمر، سینه، پا و .. بسیار مناسب است.

 

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود یکی از دستگاه های لیزر برای از بین بردن موهای زائد است که از امواج پالسی با قدرت 800 تا 810 نانومتر استفاده می کند. جذب طول موج دایود به نسبت دستگاهی مانند الکساندرایت، از طریق ملانین های پوست، کمتر است.

اما این طول موج تا عمق بیشتری نسبت به الکساندرایت، در پوست نفوذ می کند و این بدان معنی است که اثر حرارتی و نابودکنندگی فولیکول های مو توسط این دستگاه نسبت به الکساندرایت، بیشتر است.

این دستگاه از دایود برای تولید نور استفاده می کند که همین امر باعث می شود تا بتوان طول موج های مختلفی را برای قسمت های مختلف بدن بدست آورد. دستگاه دایود برای طیف پوست های سبزه روشن تا تیره با موهای مشکی و ضخیم، مناسب است.

دستگاه دایود مانند الکساندرایت، برای قسمت های بزرگتر و وسیع بدن مناسب است.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد این دستگاه سبک بودن آن است که باعث می شود دستگاه به راحتی قابل حمل باشد. دستگاه دایود در برابر ضربه نسبت به سایر دستگاه های لیزر موهای زائد، مقاوم تر است و هزینه نگهداری و تعمیر آن خیلی کمتر از سایر دستگاه ها است.

 

دستگاه لیزر ND YAG

دستگاه لیزر ND YAG، یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد است. در این دستگاه، نور به وسیله کریستالی سخت و درخشان بنام YAG تولید می شود. طول موج این دستگاه، 1064 نانومتر است که می تواند از این مقدار نیز کمتر باشد.

دستگاه ND YAG برای افرادی با طیف پوستی تیره تر و افرادی که به هر دلیلی از دستگاه های لیزر دیگر نتیجه مطلوبی نگرفته اند، خیلی مناسب است. این دستگاه به صورت نقطه ای کار می کند و به همین دلیل برای مناطق وسیع بدن بسیار کند عمل می کند.

یکی از مشکلات اساسی این دستگاه، درد بسیار زیادی است که به هنگام لیزر، احساس می شود. رشد مجدد موها در این دستگاه خیلی دیرتر اتفاق می افتد. ساکنین آسیای شرقی، کاندیداهای بسیار مناسبی برای استفاده از این دستگاه هستند.

دستگاه لیزر IPL

در واقع دستگاه لیزر IPL، شبه لیزر است و از نور پرقدرت پالسی استفاده می کند. طول امواج نور در این دستگاه، بین 200 تا 1200 نانومتر است که با درجه های مختلف می توان دستگاه را تنظیم نمود.

دستگاه IPL، از فلش لامپ های زنون استفاده می کند که نوری با امواج مختلف را تولید می کند که هر یک برای قسمت های مختلف بدن قابل استفاده می باشد. IPL از دستگاه های لیزر ارزان تر است و برای افرادی که مایل هستند هزینه کمتری برای از بین بردن موهای زائد، پرداخت کنند، گزینه مناسبی است.

همچنین این دستگاه سریع بوده و دردی ندارد. افرادی که دارای پوست های روشن و موهای مشکی هستند، گزینه مناسبی برای استفاده از دستگاه IPL هستند. اما در برخی از افراد این دستگاه عوارض هایی همچون سوختگی، حساسیت و قرمز شدن پوست را به دنبال دارد.

 

دستگاه لیزر ایلایت

دستگاه لیزر ایلایت، در واقع نوع پیشرفته تری از دستگاه IPL است که قدرت و کارایی بیشتری دارد. ایلایت از سیستم نوری IPL و سیستم رادیو فرکوئنسی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند.

ترکیب این دو سیستم در کنار هم باعث شده است که دستگاه ایلایت، در رفع موهای کرکی و روشن نیز موفق ظاهر شود. این دستگاه دارای سری بزرگی است و به همین دلیل برای هر ناحیه از بدن، شات های کمتری نیاز است و هزینه پرداختی بیمار نیز مقرون بصرفه تر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *