• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

پاکسازی پوست یک روش کاربردی برای از بین بردن آلودگی‌ها است. این روش با ایجاد شادابی و طراوت باعث جوانسازی و برطرف شدن جای جوش و لک می‌شود.

پوست شما در طول روز دچار تعریق خواهد شد و به‌دلیل انجام فعالیت مختلف در معرض آلودگی‌های زیادی قرار می‌گیرد. این موضوع در طول زمان به بافت پوست صدمه می‌زند و می‌تواند منجر به پیری زودرس شود. پاکسازی پوست می‌تواند شما را از شر آلودگی‌های موجود خلاص کند و ضمن ایجاد شادابی بیشتر، حس و حال بهتری را به ارمغان بیاورد.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست یا Skin Cleaning یک روش مراقبتی برای از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، مواد اضافی و سلول‌های مرده است. در این روش ضمن پاک‌سازی به خون‌رسانی، تغذیه و آب‌رسانی پوست کمک می‌شود. مجموع این فرآیند باعث سلامت بیشتر پوست خواهد شد که نتیجه آن شادابی و طراوت است.

پاکسازی پوست چه اهمیتی دارد؟

بهترین راه‌کار برای حفظ سلامتی پوست انجام روش‌های مختلف پاک‌سازی است. برخی افراد به‌دلیل عدم شناخت کافی از نوع پوست خود لوازم آرایش و محصولات مراقبتی درستی انتخاب نمی‌کنند. این موضوع باعث ایجاد جوش، خشکی و آکنه می‌شود.

شما می‌توانید به کمک برنامه مراقبت از پوست و پاک‌سازی ضمن حفظ سلامت آن به شادابی، طراوت و از بین رفتن مشکلات پوستی کمک کنید. پوست در طول زمان می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی ناسالم، استرس، هوای آلوده و آسیب‌های سطحی یا عمیق قرار بگیرد. اینجاست که پاکسازی پوست باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه، لک یا التهاب ناشی از آن موارد می‌شود.

فواید پاکسازی پوست (Skin Cleaning)

آلودگی‌ها با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست موجب بسته شدن منافذ می‌شوند. به‌همین دلیل برخی افراد احساس می‌کنند با گذشت زمان پوست صورتشان طراوت همیشگی را ندارد و پیر به‌نظر می‌رسد.

از مزایای پاک‌سازی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوان‌سازی پوست
  • بهبود منافذ باز پوست
  • خون‌رسانی کافی به پوست
  • جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی
  • ایجاد طراوت و شادابی بیشتر در پوست
  • از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و سرسفید
  • آب‌رسانی بیشتر پوست و جلوگیری از تجمع چربی اضافی
  • برطرف کردن صدمات پوستی ناشی از نور خورشید مستقیم

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

پاک‌سازی پوست در چند مرحله انجام می‌شود؟

برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی پوست صورت باید پاکسازی را در 3 مرحله انجام دهید.

1. پاکسازی سلول‌های مرده

بخش سطحی پوست دارای سلول‌هایی است که به آن لایه شاخی پوست می‌گویند. این سلول‌ها از پوست محافظت می‌کنند و اولین لایه دفاعی در برابر ویروس‌ها یا عوامل بیماری‌زا به‌شمار می‌آیند. بدن به‌طور طبیعی هر 30 روز یک‌بار (ماهی یک دفعه) سلول‌های سطحی را از بین برده و سلول‌های جدید جایگزین می‌کند.

به سلول‌های حذف شده در اصطلاح سلول مرده می‌گویند. در صورتی که سلول‌های مرده قدیمی حذف نشوند تجمع آن‌ها باعث از بین رفتن شادابی و طراوت پوست می‌شود. پاک‌سازی پوست به برداشتن این سلول‌های مرده کمک می‌کند.

2. پاکسازی آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی

پوست ما به مقدار مشخصی چربی دارد که باعث حفظ رطوبت آن می‌شود. برخی افراد نسبت به دیگران پوست چرب‌تری دارند. تجمع بیش از اندازه چربی روی پوست صورت باعث بسته شدن منافذ می‌شود که نتیجه آن چیزی جزء ایجاد جوش و آکنه نیست.

از طرفی افرادی که به شدت عرق می‌کنند منافذ پوست باز دارند که به همان میزان احتمال ورود آلودگی‌ها به لایه زیرین پوست بیشتر است. پس از برداشتن سلول‌های مرده زمان آن فرا می‌رسد که به کمک روش پاکسازی پوست آلودگی‌های موجود در لایه‌های عمیق از بین بروند. اما لازم به ذکر است این مرحله از پاکسازی باید به اندازه انجام شود که به میزان مورد نیاز چربی برای انواع مختلف پوست‌ها آسیب وارد نشود.

3. تغذیه و آب‌رسانی پوست

پس از برداشتن موانع و پاک‌سازی آلودگی‌ها باید مواد مغذی و ویتامین‌ها را جهت تغذیه به پوست برسانید. این کار برای شادابی و جوان‌سازی پوست بسیار ضروری است. در مرحله آخر پاکسازی پوست از محصولات مراقبتی مخصوص جهت آب‌رسانی و تامین مواد مغذی مورد نیاز استفاده می‌شود.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *