• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چطور از شر موهای زائد خلاص شویم؟

روش انجام لیزر موهای زائد

لیزر یک پرتوی نور متمرکز و تک رنگ است که از انرژی بسیار زیادی برخوردار است. وجود همین انرژی قابل کنترل باعث شده است تا مصارف زیادی برای لیزر در زمینه پزشکی به وجود بیاید. یکی از مفید ترین کاربردهای لیزر استفاده از آن برای از بین بردن موهای زائد است.

دستگاه لیزر موهای زائد ، برای هدف قرار دادن پوست طول موج نور را ساطع می کند ، انرژی ای که از این طول موج نور حاصل می شود به پوست و ملانین رنگدانه مو انتقال می یابد.

برای حذف موهای زائد بدون آسیب رسانی به پوست، نور لیزر سلولهای بنیادی پوست را که به فولیکول مو معروف هستند مورد هدف قرار دهد. فولیکول مو در قسمت برامدگی مو قرار دارد.

اگر بخواهیم موضوع مذکور را کمی ساده تر و شفاف تر بیان کنیم باید بگوییم: در زمان استفاده از لیزر مو ، رنگدانه های ملانین موجود در مو این انرژی را جذب کرده و آن را به ریشه مو منتقل می کند. این انتقال انرژی باعث تخریب ریشه مو شده و شما را از شر موهای زائد خلاص می کند.

از آنجا که سطح پوست نیز رنگدانه ملانین دارد، در لیزر موهای زائد آنچه که مهم است، دریافت نور لیزر توسط رنگدانه مو است و نباید رنگدانه پوست نور لیزر را جذب کند. لیزر مو زمانی بدون عارضه است که به پوست صدمه نزند و تنها به فولیکول مو آسیب رسانده و آنرا بسوزاند.

 

چه کسانی می توانند لیزر مو انجام دهند؟

استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. اکثر افراد با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند. تنها نکته ای که باید بدانید آن است که لیزر مو روی بدن اشخاصی که پوست روشن و موهای تیره تر دارند، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. این به آن معناست که هر قدر فرد موهای تیره تری داشته باشد، به جلسات کمتری برای حذف کامل حجم مو احتیاج دارد.

 

تاثیر نوع پوست بر لیزر موهای زائد

کامل ترین دسته بندی پوست، دسته بندی دکتر نوئل فیتز پاتریک است که براساس رنگ پوست، رنگ مو، رنگ چشم و واکنش پوست به نور خورشید، انواع مختلف پوست رابه شش گروه تقسیم کرده است.

۱- پوستهای بسیار سفید و داراى کک ومک، موهاى قرمز، مردمک چشم آبى، که پوست خیلی سریع در مقابل آفتاب مى‌سوزد و به هیچ عنوان برنزه نمى‌شود.

۲- شامل پوستهای سفید و موهاى بلوند و مردمک چشم روشن، که پوست در مقابل آفتاب مى‌سوزد و احتمال خیلی کمی دارد که برنزه شود.

۳- شامل پوستهای گندمى و موهاى قهوه اى، که پوست در مقابل آفتاب گاهى مى‌سوزد و خیلی خوب برنزه نمى‌شود.

۴- شامل پوستهای سبزه و موها و مردمک هاى تیره، که پوست در مقابل آفتاب خیلى خوب برنزه مى‌شود و بندرت مى‌سوزد.

۵- شامل پوستهای قهوه اى تیره، که در اثر آفتاب اصلا نمى‌سوزد و به شدت برنزه مى‌شود.

۶- شامل پوستهای کاملاً تیره که اصلا در مقابل آفتاب نمى‌سوزد. (مثل سیاهپوستان)

 

لیزر موهای زائد زیر بغل

هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که زیر بغل شما یک قسمت حساس از بدن شماست. شرمنده نمی شوید اگر زیر بغل شما بخاطر وجود موهای زائد بوی بد پخش کند؟ زیر بغل تمیز و صاف می تواند روز شما را عالی کند.

انجام اصلاح هر روزه و هر چند هفته اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زیر بغل یک روند خسته کننده است. اگر آماده هستید موهای زیر بغل را به خوبی از بین ببرید ، وقت آن است که لیزر موهای زیر بغل را در نظر بگیرید.

 

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل ایمن هست؟

لیزر تنها روی فولکول مو اثر می گذارد و به لایه های زیرین پوست نفوذ نمی کند. بنابراین خطری ندارد. اکثر افرادی که لیزر موی زیر بغل انجام می دهند ، متوجه می شوند که این روش ایمن است. همچنین به نظر نمی رسد خطرات بهداشتی دراز مدت در رابطه با لیزر موهای زیر بغل وجود داشته باشد.

با این حال ، برخی از افراد ممکن است بعد از لیزر موهای زیر بغل ، عوارض جانبی جزئی مانند سوزش پوست ، قرمزی و تورم پوست را تجربه کنند که به طور معمول طی چند ساعت از بین می رود.

 

لیزر بیکینی

کنترل موهای ناحیه بیکینی خود یک دردسر مداوم است. شما می توانید موهای زائد بیکینی را با ژیلت به سرعت اصلاح کنید ، اما مو در طی چند روز دوباره رشد می کند. کرم های موبر در عرض چند دقیق موها را حذف می کنند اما جدا از رشد سریع و مجدد مو ممکن است بوی بسیار بدی نیز داشته باشند. علاوه بر این پودر موبر حساسیت های شدید پوستی را هم برای افراد در ناحیه بیکینی به وجود می آورد که باعث خارش و قرمزی شدید می شود.

ممکن است اپیلاسیون با موم یا دیگر مواد را در نظر بگیرید که مو را از ریشه خارج می کند. با این روش هفته ها مو رشد نمی کند ، اما اپیلاسیون یک روند بسیار دردناک است ، موها زیرپوستی رشد می کنند و ممکن است پوست دچار قرمزی و خارش شود.

لیزر موهای بیکینی موثرترین روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی بطور دائم است. اگر شما یک خط بیکینی صاف را دوست دارید ، ما در کلینیک زیبایی گلدن رویال دستگاه های لیزر مناسب انواع پوست را استفاده می کنیم.

بر خلاف تراشیدن یا اپیلاسیون ، که می تواند برآمدگی های ناخوشایند ، قرمزی ، موهای زائد یا تیرگی شدید پوست ایجاد کند ،با انجام لیزر موهای زائد اینگونه به نظر می رسید که انگار هیچوقت مو نداشته اید و حتی اگر لیزر خود را بعد از سالها اصلاح و اپیلاسیون انجام می دهید همین نتیجه را می بینید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد

۱- ناحیه مورد نظر برای لیزر باید تراشیده شود.

۲- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

۳- مشتریانی که دچار آفتاب سوختگی هستند باید قبل از درمان دو هفته صبر کنند تا از آسیب اضافی به پوست جلوگیری شود.

۴- هفت روز قبل از درمان ، از مصرف محصولات برنزه کننده خودداری کنید.

۵- در صورت لزوم ، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از شروع لیزر موهای زائد از کرم بی حسی استفاده کنید. تمام محصولات روی پوست باید قبل از لیزر کاملاً از روی پوست پاک شوند.

۶- مشتری ها باید برای حفظ بهداشت خود و کلینیک لیزر با پوست تمیز مراجعه نمایند.

۷- از لایه برداری و استفاده از مواد شیمیایی دو هفته قبل و دو هفته پس از لیزر خودداری کنید.

۸- هفت روز قبل از درمان استفاده از تمام محصولات آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون ، رتینول ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرفرین را قطع کنید.

۹- مشتریانی که دارای هرگونه ضایعه غیر طبیعی ، خال یا لکه هایی در منطقه هستند که باید تحت درمان قرار گیرند ، باید قبل از لیزر توسط پزشک معالج مداوا شوند.

۱۰- مشتریان باید سه هفته قبل از لیزر ، استفاده از اپیلاسیون و موچین را متوقف کنند.

۱۱- اگر مستعد ابتلا به زخمهای سرماخوردگی هستید ، توصیه می شود قبل از درمان ، داروی ضد ویروسی مصرف کنید. مشتریانی که دارای زخمهای سرماخوردگی هستند درمان نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *