• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چند باور غلط درباره لیزر موی زائد

همزمان با پیدایش هر روش جدید درمانی، باورهای اشتباهی هم شایع می شوند که از عدم اطلاع کافی سرچشمه می‌گیرند. این باورهای نادرست ممکن است بدون هیچ دلیل منطقی، بسیاری از افراد را از استفاده از راهکارهای مدرن منصرف کنند. در واقع این امر باعث می‌شود بخشی از جامعه خودشان را از تکنولوژی‌های روز دنیا محروم کرده و کماکان از راه های قدیمی ، کم اثر و بعضاً پر ریسک استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از این باورهای غلط در مورد لیزر موی زائد می‌پردازیم.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان می‌شود؟

انرژی تولید شده توسط دستگاه لیزر موهای زائد، ناشی از نور متمرکز تک فرکانس است. این پرتوهای نور،یونیزان نیست یعنی تاثیر منفی روی سلول‌ها ندارد. پرتوهای غیر یونیزان ، نمی‌تواند باعث از هم گسیختگی پیوند مولکولی و ایجاد جهش (موتاسیون) در DNA سلولی شود.

نمونه ای از پرتوهای یونیزان که می توانند باعث ایجاد جهش ژنتیکی در DNA سلول شوند و به همین علت کار با آن ، مستلزم رعایت استانداردهای سختگیرانه پزشکی و حفاظت اعضای حساس بدن است ؛ اشعه ایکس (X-Ray) می باشد که در عکسبرداری‌های پزشکی (رادیولوژی و سی تی اسکن) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لیزر موی زائد یک پرتو کاملا” ایمن و از جنس نور معمولی است.

 

آیا لیزر موهای زائد باعث ناباروری می‌شود؟

خیر. لیزر موهای زائد باعث ناباروری نمی‌شود. اگر قصد دارید موهای زائد ناحیه بیکینی را با استفاده از این روش از بین ببرید، ممکن است نگرانی‌هایی درباره تاثیر آن بر قدرت باروری خود داشته باشید. لیزر موهای زائد نمی‌تواند باعث ناباروری شود یا تاثیری بر تخمدان‌ها بگذارد، چون اشعه لیزر به هیچ وجه به عمق بافت‌های بدن نفوذ نمی‌کند که بتواند به آنها برسد و آسیبی به آنها وارد کند. اشعه لیزر طوری طراحی شده است تا فقط فولیکول مو را هدف بگیرد و حتی از ضخامت پوست عبور نمی کند چه اینکه از سد دیواره شکم که علاوه بر پوست از چربی زیرپوست، عضلات و احشاء داخلی تشکیل شده ، عبور کند.

به علاوه، اشعه لیزر(دستگاه های لیزر استاندارد) از نور خالص ساخته شده و همانطور که در بالا اشاره شد ، غیر یونیزان و بی خطر است.

با این حال، اگر باردار هستید ، بهتر است از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید. از آنجایی که لیزر موی زائد یک اقدام فوری نیست می توان انجام آن را به بعد از زایمان و شیردهی موکول کرد

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

در بسیاری موارد خیر. لیزر موهای زائد دردناک نیست. ممکن است در طول کار کمی احساس ناراحتی کنید، اما به هیچ وجه درد غیرقابل تحملی را تجربه نخواهید کرد. بسیاری از افرادی که تحت لیزردرمانی قرار می‌گیرند، این ناراحتی را در حد برخورد یک کش لاستیکی به سطح پوست ارزیابی می‌کنند. لازم به ذکر است که دستگاه های مختلف لیزر ، از نظر تولید درد با هم متفاوت هستند.دستگاه های جدید مثل جنتل لیز (Gentle lase) یا لیزر نرم ساخت کمپانی کندلا امریکا به علت سیستم خنک کننده قوی و منحصر به فرد DCD درد ناشی از حرارت لیزر را تا حد زیادی کاهش داده است.

 

آیا پس از لیزر موهای زائد، آنها دوباره رشد می‌کنند؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد، روشی برای کاهش طولانی مدت موهای زائد است. با اینکه لیزر می‌تواند جلوی رشد مجدد موهای جدید را بگیرد، اما نتایج آن لزوماً و برای همه افراد ممکنست دائمی نباشد. به همین خاطر برای حفظ نتیجه مطلوب، باید هر از گاهی ، لیزر موی زائد بصورت یادآور تکرار شود. با این حال، طبق تجربه بسیاری از افراد، لیزر موهای زائد کاملاً موفقیت‌آمیز بوده و رشد موی جدید را تا 80 درصد کاهش می‌دهد. به علاوه، مقدار اندکی از موهایی که دوباره رشد می‌کنند، غالباً بسیار نازک‌ هستند و سرعت رشدشان هم کمتر است، به طوری که تقریباً به چشم نخواهند آمد.

 

آیا لیزر موهای زائد صورت خطرناک است؟

خیر. این روش حتی در صورت مثل لیزر موهای زائد سایر نقاط بدن ، کاملاً ایمن است. شاید جالب باشد که بدانید، بسیاری از زنان دچار سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) به صورت ثانویه ، دچار پر مویی بدن و افزایش ضخامت موهای صورت می شوند. بعضی تصور می کنند موهای زائد صورت خانم ها قابل درمان نیست درصورتیکه لیزر ، بهترین و مؤثرترین روش درمان هایپرتریکوز و هیرسوتیسم (پرمویی هورمونی زنان) بوده و به موازات درمان هورمونی ، توصیه می شود. موی چانه و پشت لب و بناگوش در خانم ها قابل درمان بوسیله لیزر می باشد ولی استفاده از لیزر موهای زائد در نواحی نزدیک به چشم توصیه نمی‌شود چون این قسمت‌ها بسیار حساس هستند. به همین دلیل، برای تمیز کردن ابروها نباید از این روش استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *