• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چند روش پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست به چه معناست؟

به برداشتن سلول های مرده پوست و هم چنین آلودگی های محیطی که روی پوست قرار می گیرند، پاکسازی صورت در خانه می گویند. انجام این عمل، سلامت پوست را تضمین کرده و آن را شاداب و پرطراوت می کند. پاکسازی پوست با حذف لایه سطحی پوست و چربی ها و ذرات گرد و غبار از روی پوست از بروز آکنه و جوش های سرسیاه هم پیشگیری می کند.

چند روش پاکسازی صورت در خانه

چرا پوست به پاکسازی نیاز داد؟

پوست انسان دارای غدد چربی است که در لایه های زیرین آن قرار دارد. چربی که توسط این غدد ترشح می شود از طریق مجراهای باریکی به سطح پوست راه پیدا می کند و در آنجا از طریق منافذ ریزی که در سطح پوست وجود دارند به سطح پوست می رسد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند؛ حال اگر این منافذ به هر دلیلی از جمله آلودگی هایی چون گرد و غبار بسته شوند، پوست صورت نه تنها درخشندگی و شادابی خود را از دست می دهد بلکه امکان بروز جوش هم وجود دارد. پاکسازی پوست کمک می کند که سلول های مرده سطح پوست برداشته شوند و از این طریق به باز شدن مجرای چربی کمک می کند.

پاکسازی پوست صورت در خانه

همان طور که گفتیم یکی از مقرون به صرفه ترین روش های برخورداری از یک پوست سالم و با نشاط، پاکسازی آن در خانه است. برای شروع پاکسازی پوست صورت در خانه  به یک سری مقدمات نیاز دارید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • شستشوی صورت: اولین و مهم ترین گام برای پاکسازی پوست صورت، شستشوی آن است. این کار از دو طریق به پوست کمک می کند اول اینکه آلاینده ها و کرم ها و مواد آرایشی را که قبلاً استفاده کرده اید، از روی پوست صورت پاک کرده و اجازه نمی دهد منافذ پوست با آن ها بسته شوند و دوم اینکه پوست را برای جذب مواد مغذی و ماسک های طبیعی که استفاده خواهید کرد، آماده می کند. قبل از شستشوی پوست صورت بهتر است موهای خود را در پشت سر جمع کرده و مواد آرایشی به جا مانده روی پوست خود را با استفاده از پاک کننده آرایشی همیشگی خود یا شیر پاک کن تمیز کنید و سپس پوست صورت خود را به کمک ژل های مخصوص شستشوی پوست صورت (مناسب برای پوست های چرب) یا شوینده های کرمی (مناسب برای پوست های خشک) و آب فراوان بشویید. بهتر است در ابتدا پوست صورت را با آب ولرم بشویید و سپس کمی از مواد مخصوص شستشوی پوست خود را به صورت دورانی روی پوست بمالید و آب بکشید و با استفاده از ضربه های ریز به سطح پوست، با یک حوله تمیز، آب اضافی روی پوست صورت خود را بگیرید.
  • آماده سازی مواد لازم برای پاکسازی پوست صورت: برای پاکسازی پوست صورت شما باید از بخور آب، لایه بردارها و ماسک های طبیعی استفاده کنید، بنابراین بهتر است مقدمات آن را از پیش آماده کنید.

انواع روش های پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی پوست صورت با استفاده از بخور آب

بخور آب داغ اگر به شیوه اصولی و مرتب انجام شود می تواند منافذ مسدود شده پوست شما را باز کند و آلودگی هایی را که وارد آن ها شده است، خارج کند.

برای بخور دادن یک قوری یا قابلمه کوچک را پر از آب کنید و اجازه دهید تا کامل به جوش آید، زمانی که آب شروع به بخار شدن کرد، ظرف را از روی اجاق بردارید و روی یک سطح صاف قرار دهید و روی سر خود را حوله بکشید و صورت خود را به جهت بخار آب نگه دارید، مراقب باشید که صورت خود را به ظرف آب داغ نزدیک نکنید تا دچار سوختگی پوست نشوید؛ به مدت ۱۵ دقیقه در همین حالت بمانید تا صورت شما با بخار آب کاملاً خیس شود و منافذ پوست شما پاکسازی شود، سپس صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کرده و  از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای اینکه از این روش پاک سازی پوست صورت نتیجه بهتری بگیرید، لازم است حداقل هفته ای دو بار این کار را تکرار کنید.

پاکسازی پوست صورت با استفاده از قدرت لایه برداری شکر

از شکر می توان به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد؛ به این منظور کافی است دو قاشق غذاخوری را با استفاده از یک آسیاب برقی پودر کنید و در ظرفی بریزید، سپس کمی آب لیمو و دو قاشق آب به آن اضافه کنید، به گونه ای که مخلوط نهایی خمیری شکل شود؛ از این خمیر غلیظ می توانید روی نواحی مختلف پوست صورت خود نظیر بینی، چانه، پیشانی و… که مایل هستید لایه برداری شوند، با حرکات دورانی و به آرامی به مدت پنج دقیقه بمالید؛ سپس صورت خود را با آب سرد بشویید و پس از اینکه با استفاده از یک حوله نرم آن را خشک کردید، کرم مرطوب کننده بزنید. برای حصول نتیجه بهتر، می توانید هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

پاکسازی پوست صورت با استفاده از لیمو ترش

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک لایه بردار طبیعی برای پوست است که می تواند منافذ پوست شما را باز کند و چربی های اضافی پوست را از بین ببرد. برای استفاده از آب لیموترش به عنوان یک پاک کننده قوی پوست صورت، مقداری آب لیموی تازه تهیه کنید و روی پوست خود بمالید، ۵ تا ۱۰ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید و سپس با آب نیم گرم بشویید و پس از خشک کردن پوست صورت با یک حوله تمیز، از یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. برای حصول نتیجه بهتر، این عمل را یک روز در میان تکرار کنید.

کلینک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و ک. در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *