• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چند نکته مهم جهت انجام لیزر موهای صورت

از بین بردن موهای زائد صورت و بدن یکی از اصلی ترین دغدغه خانم هاست. روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد. وکس کردن، بند انداختن، ژیلت کشیدن و… همگی از روش های از بین بردن موهای زائد صورت است اما در این بین بسیاری از افراد با روش لیزر اقدام به از بین بردن موهای صورت خود می کنند.

شاید سوالاتی از قبیل اینکه آیا لیزر موهای صورت عوارض دارد؟ آیا با لیزر به طور کامل موها از بین می روند؟ کدام دستگاه برای انجام لیزر مناسب است؟ و بسیاری سوالات دیگر برای شما پیش بیاید.

پرسش این سوالات کاملا طبیعی است چرا که با وجود اینکه سال های زیادی از وجود لیزر در کشور ما می گذرد اما به تازگی استفاده از لیزر باب شده است.

از بین بردن موهای زائد صورت با لیزر روشی است که امروزه بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. نکته مهم این است که استفاده از لیزر به طور کامل موهای زائد را از بین نمی برد و لیزر تنها درصدی از این موها را از بین می برد. دلیل این موضوع مقاومت بعضی از موها در برابر لیزر و یا قدرت رشد مجدد موها پس از لیزر است.

 

مزایای لیزر موهای صورت

لیزر موهای صورت یکی از روش های از بین بردن موهای زائد صورت است. دغدغه از بین بردن موهای زائد از گذشته تا به امروز همواره برای افراد و به خصوص خانم ها وجود داشته است.

روش های متعددی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن وجود دارد اما امروزه لیزر بیش از سایر روش ها مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. لیزر فواید و مزایایی برای پوست صورت به همراه دارد. یکی از اصلی ترین مزایای این روش، سهولت و صرف زمان کم است.

این روش در مقایسه با روش های دیگر از بین بردن موهای زائد از درد و ناراحتی کمتری برخوردار است. از مزیت های دیگر لیزر، روشن تر شدن رنگ پوست صورت است.

همچنین از بین بردن موهایی که ضخامت بسیار زیادی دارند و با روش های دیگر از رشد و ضخامت آنها کم نمی شود، از دیگر مزایای لیزر موهای صورت است. بسیاری از افراد موهای زیر پوستی دارند و بعضی روش های از بین بردن موهای زائد، زیرپوستی شدن موهای زائد را تشدید می کنند. لیزر باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی نمی شود و حتی تمامی آنها را نیز از بین می برد.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

لیزر کردن موهای صورت بر خلاف سایر روش های دیگر، عوارض چندانی ندارد و عوارض آن بسیار جزئی و ساده هستند که آن هم به علت از بین رفتن پیاز مو به وجود می آیند و خود به خود از بین می روند.

می توان از عوارض لیزر به قرمزی و التهاب پوست و یا سوزش پوستی اشاره کرد. همچنین در موارد بسیار نادری سوختگی، تاول، لک، عفونت و آکنه دیده شده است.

اما به طور کلی این روش کمترین و جزئی ترین عوارض ممکن را برای شما خواهد داشت. توجه داشته باشید انجام لیزر در کلینیک های معتبری که از دستگاه های پیشرفته و زیر نظر پزشک متخصص استفاده می کنند، عوارض آن را به شدت کاهش می دهد. بنابراین در انتخاب خود نهایت دقت را به عمل آورید.

 

آیا موهای کرکی نیز لیزر می شوند؟

این سوال بسیاری از افرادی است که قصد دارند لیزر انجام دهند. شاید این موضوع بارها به گوش شما خورده باشد که لیزر روی موهای کرکی تاثیری ندارد.

این جمله چندان هم بی ربط نیست. لیزر کردن به عوامل بسیاری همچون جنس و رنگ پوست و ضخامت موها و… بستگی دارد. دستگاهی که با آن لیزر انجام می دهید بسیار در از بین بردن موهای زائد صورت یا بدن تان مهم است.

یکی از بهترین نوع دستگاه های لیزر موجود در دنیا دستگاه الکساندرایت کندلا است. با استفاده از این دستگاه می توان تا حد بسیار بالایی برای از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن نتیجه گرفت.

البته این کار باید طی جلسات بیشتر و با مشورت پزشک متخصص انجام شود. اما به طور کلی لیزر موهای صورت و بدن روی موهای ضخیم تر نتیجه و تاثیر بهتری دارد.

مراقبت های در حین لیزر صورت و مراقبت های پس از آن

لیزر موهای صورت و بدن نیازمند مراقبت هایی در حین و بعد از انجام لیزر کردن است. در حین انجام لیزر پوست شما باید کاملا تمیز باشد و از هیچ نوع کرمی برای پوست صورت استفاده نکنید.

اگر در فصول گرم سال لیزر موهای صورت انجام می دهید حتما باید از ضد آفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید. یک شب قبل از لیزر صورت خود را شیو کنید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که فقط از روش شیو کردن قبل از لیزر استفاده کنید و از سایر روش ها مانند اپیلاسیون یا بند انداختن هرگز استفاده نکنید.

برای مراقبت های بعد از لیزر باید گفت اگر در ناحیه ای احساس سوزش می کنید می توانید از کمپرس یخ برای بهبود استفاده کنید. همچنین برای کاهش تورم و قرمزی پوست می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. ژل آلوئه ورای تازه تاثیر بیشتری دارد. همانطور که به آن اشاره کردیم در حین لیزر موهای صورت از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید و حتما از ضد آفتاب مناسب با پوستتان استفاده کنید.

بعد از لیزر از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنید زیرا این ورزش ها باعث بالا رفتن دمای بدن شما می شود و این موضوع التهاب پوست شما را تشدید می کند.

توجه کنید بعد از انجام لیزر موهای صورت به مدت ۲۴ ساعت از محصولات آرایشی برای پوست صورتتان استفاده نکنید. رعایت کردن تمامی نکاتی که به آن اشاره کردیم باعث بهبود سلامت پوست شما می شود و بدانید که انجام این این مراقبت ها ضروری است.

 

آیا صورت دارای جوش را هم می توان لیزر کرد؟

لیزر موهای صورت روش مناسبی برای رهایی از شر موهای زائد است. لیزر با توجه به نوع و جنس همچنین رنگ پوست می تواند موفق عمل کند.

 

آیا لیزر موهای صورت، پوست صورت را تیره تر یا روشن تر می کند؟

لیزر موهای صورت به عواملی همچون جنس و رنگ پوست و همچنین ضخامت موهای صورت بستگی دارد. برای انجام لیزر موهای صورت و درصد نتیجه گیری از آن تمامی این عوامل تاثیر گذارند.

اگر دستگاهی که با آن لیزر انجام می دهید، با کیفیت و پیشرفته باشد و زیر نظر پزشک این کار را انجام دهید نتیجه مطلوبی خواهید گرفت و همچنین انجام لیزر باعث روشن تر شدن پوست صورت می شود.

اما اگر این عمل با دستگاه های قدیمی تر انجام شود ممکن است آسیب هایی از قبیل لکه های پوستی و تیره تر شدن پوست صورت به پوست شما وارد شود؛ بنابراین بهتر است لیزر را با بهترین دستگاه های روز دنیا و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا عوارض کمتری برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *