• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چه عواملی ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌دهند؟

نگاهی به عمل بوتاکس پیشانی

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینم است. بوتاکس در گذشته تنها جنبه‌های درمانی داشت و از آن برای رفع دردهای مزمن نظیر میگرن استفاده می‌شد. اما، با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی، محققان دریافتند که از آن برای جراحی‌های زیبایی نیز بهره ببرند. عمل بوتاکس پیشانی جزو اولین و شایع‌ترین اهداف زیبایی بوتاکس بوده و بسیاری از افرادی که از چین و چروک‌های پیشانی خود رنج می‌بردند این روش درمانی را انتخاب می‌کردند. البته، پیشانی تنها ناحیه مورد نظر برای عمل بوتاکس نیست و سایر نواحی صورت مانند گونه،‌ لب، اطراف چشم و چانه را نیز شامل می‌شود.

استفاده از بوتاکس جزو درمان های موقتی است و پس از چند ماه کاملا از بین می‌رود. بسیاری بر این تصورند که بعد از اتمام آثار بوتاکس پوست آن‌ها دچار افتادگی می‌شود که هرگز اینگونه نیست. پس از اینکه نتایج بوتاکس کاملا از بین رفت، پوست صورت به حالت اولیه بازگشته و عوارضی از خود بر جای نمی‌گذارد

معمولا، نتایج بوتاکس پس از ۶ الی ۱۲ ماه از بین می‌رود و در صورت تمایل قابل تجدید می‌باشد. از آنجایی که ممکن است افراد از نتایج عمل‌های زیبایی ناراضی باشند، پزشکان روش‌های موقتی نظیر بوتاکس و تزریق ژل را توصیه می‌کنند؛ چراکه تنها با تزریق چند سی‌سی آنزیم از بین می‌روند.

موارد کاربرد بوتاکس

در مقابل، عمل بوتاکس پیشانی ، بوتاکس لب و غیره جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و از طریق آن ماهیچه‌های صورت شل می‌شوند. برخلاف عمل لیفت، بوتاکس به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این عمل بسیار سریع انجام می‌شود و بیمار تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تحت عمل قرار می‌گیرد. از این رو، نیازی به دوره نقاهت نداشته و پس از عمل می‌توان به راحتی به کارهای روزمره پرداخت. نتایج بوتاکس پس از چند ماه به طور کامل از بین می‌روند و در صورت پشیمانی از نتایج آن کافیست مدتی صبر کرد تا آثار آن محو شوند.

درست است که نتایج عمل بوتاکس پیشانی و سایر ناحیه‌های صورت موقتی هستند، اما برای کسب نتایج بهتر و دائمی باید از سایر روش‌های زیبایی نیز استفاده کرد. توجه داشته باشید که برخلاف لیفتینگ، عمل بوتاکس نمی‌تواند افتادگی‌های پوست را برطرف کند و نباید برای اینکار استفاده شود. متاسفانه، برخی از کلینیک‌های نامعتبر با وعده‌های دروغ خود این روش درمانی را برای از بین بردن افتادگی صورت به افراد پیشنهاد کرده و سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند.

چه عواملی ماندگاری بوتاکس پیشانی را افزایش می‌دهند؟

عوامل زیادی هستند که میزان ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به پیشانی را افزایش می‌دهند. به طور کلی، میزان ماندگاری بوتاکس بین ۶ الی ۱۲ ماه است که این میزان قابل افزایش است؛ به گونه‌ای که باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا عوامل خارجی بر روی آن تاثیر نگذارند. در ادامه به چند عامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس اشاره می‌کنیم.

جنس پوست

یکی از موثرترین عواملی که بر میزان ماندگاری تزریق بوتاکس تاثرگذار است، جنس پوست و ماهیچه‌های صورت هستند. در برخی از افراد جنس ماهیچه‌ها و عضلات صورت بسیار ضخیم بوده که ممکن است میزان ماندگاری اثر بوتاکس را کاهش دهد. چراکه در این شرایط برای از بین بردن چین و چروک و اصلاح ایرادات صورت باید مقدار زیادی بوتاکس تزریق؛ این امر ممکن است عضلات صورت را بیش از حد فلج کند که هرگز توصیه نمی‌شود. در این مواقع بهتر است از سایر روش‌های کلینیکال نظیر لیفتینگ استفاده کنید که نتایج بهتری بر جای خواهند گذاشت.

البته، ناحیه مورد تزریق نیز تاثیر زیادی در ماندگاری بوتاکس دارد. مثلا، بوتاکس پیشانی تنها ۶ الی ۸ ماه ممکن است ماندگاری داشته باشد چراکه جزو عضلاتی است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که اگر افراد پس از تزریق بوتاکس به این ناحیه کمتر اخم کنند و پیشانی خود را هرگز خط نیاندازند، میزان ماندگاری بوتاکس دو برابر خواهد شد. گفتنی است که اثر بوتاکس در نواحی بزرگ نظیر گونه‌ها نیز سریع‌تر از بین می‌رود و بهتر است برای کسب نتایج بهتر از سایر روش‌های کلینیکال استفاده شود. البته، دلیل محبوبیت بوتاکس همین ویژگی موقتی بودن آن است و ماندگاری کم آن چیز عجیبی نیست.

روش زندگی روزمره

سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس است. اگر قصد انجام عمل بوتاکس را دارید، بهتر است بدانید فعالیت‌های ورزشی سنگین باعث از بین رفتن سریع تر آثار بوتاکس می شود. بسیاری از ورزشکاران پس از انجام عمل بوتاکس متوجه از بین رفتن سریع آثار آن می‌شوند. دلیل این امر جنس نامرغوب بوتاکس نیست، بلکه فعالیت بدنی بیش از حد ورزشکاران است. افراد ورزشکار دارای سرعت متابولیسم بالایی هستند و در نتیجه سم بوتولینم یا همان بوتاکس را خیلی زود از بین می‌برند.

تغذیه مناسب، حفظ شادابی و نشاط پوست به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری از مزایای بوتاکس بهره مند شوید.

میزان چین و چروک‌های پوست

یکی دیگر از مهمترین عواملی که بر روی ماندگاری بوتاکس تاثیر می‌گذارد، میزان چین و چروک‌های پوست است. معمولا، بوتاکس پیشانی با دقت زیادی انجام می‌شود، زیرا میزان چین و چروک در این ناحیه بسیار زیاد بوده و از بین بردن خطوط طبیعی آن هرگز توصیه نمی‌شود. از این رو، بهتر است پزشکانی را انتخاب کنید که از تجربه کافی برخوردار باشند و به راحتی محل دقیق تزریق بوتاکس را تشخیص دهند. تجربه پزشکان به آن‌ها کمک خواهد کرد که خطوط طبیعی صورت را از چین و چروک‌های پوست تشخیص دهد. این چین و چروک‌ها به دو گروه دینامیک و استاتیک تقسیم می‌شوند.

چین و چروک‌های استاتیک آن دسته از خطوطی هستند که همیشه بر روی صورت نمایان هستند و حتی در مواقعی که عضلات صورت هیچ حرکتی نکنند نیز قابل مشاهده خواهند بود. از بین بردن این نوع از چین و چروک‌ها با روش‌هایی غیر از بوتاکس امکان‌پذیر است. در مقابل، خطوط دینامیک تنها در مواقع خندیدن و اخم کردن نمایان می‌شوند و در حالت عادی هرگز قابل مشاهده نخواهند بود. معمولا، این خطوط با روش‌های ساده نظیر بوتاکس قابل رفع هستند.

مزایای بوتاکس

از مزایای تزریق بوتاکس به پیشانی می‌توان به از بین رفتن خطوط متعدد این ناحیه اشاره کرد که مهمترین مزیتی این روش درمانی می‌باشد. عمل بوتاکس جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و تنها با تزریق سم بوتولینم، عضلات صورت شل می‌شوند. نتایج بوتاکس کاملا موقتی است و پس از چند ماه از بین می‌روند؛ به گونه‌ای که در صورت پشیمانی فرد آثار آن تنها با تزریق چند سی‌سی آنزیم محو می‌شوند. عمل بوتاکس می‌تواند از تعریق زیاد پوست جلوگیری کند. در مواردی مشاهده شده است که افراد پس از تزریق بوتاکس به پیشانی، سردردهای مزمن آن‌ها نیز از بین رفته است. از ویژگی‌های مهم این روش می‌توان به مقرون‌به‌صرفه‌ بودن آن نیز اشاره کرد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت زیبایی و پوست و مو در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *