• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

چگونه فیلر چین و چروک را صاف می کند

چگونه فیلر چین و چروک را صاف می کند

به وجود آمدن چین و چروک اجتناب ناپذیراست. با بالا رفتن سن، میزانعضلات در چهره ما افزایش می یابد. این امر با کاهش متابولیسم کلاژن همراه بوده که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود. سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض آفتاب چین و چروک ها را تشدید می کند.

بسیاری از مردم دل خوشی از چین و چروک ندارند و سعی می کنند از طریق روش هایی مانند تزریق بوتاکس و تزریق فیلر در مقابل واقعیت طبیعت (پیری) ایستادگی کنند. تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) اساسا برای فلج کردن ماهیچه های صورت و کاهش میزان عضلات انجام می شود و به طور موقت چین و چروک را از بین می برد. با این حال، تزریق با بوتاکس معمولا اولین گام در جوانسازی صورت است و چروک های عمیق تر باید بافیلرهای پوستی ترمیم شوند. توجه داشته باشید، فیلرهای پوستی برای لب ها، بینی، فک و سایر قسمت های صورت نیز استفاده می شوند تا ظاهر جوان تر و صورت پرتری راحاصل کنند.

تزریق مناسب بوتاکس و فیلر نیازمند مهارت زیاد و تمرین است و ترجیحا باید توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک انجام شود.همانطور که سم بوتولینوم فرمولاسیون های مختلف دارد ، فیلرها نیز در دسته های مختلف قرار می گیرند. علاوه بر این، اگرچه نادر، تزریق فیلرها می تواند عوارض جانبی اندکی ایجاد کند. قبل از اینکه تزریق فیلر را انتخاب کنید، در اینجا مواردی است که باید بدانید.

 

انواع فیلرها

فیلرها انواع مختلفی دارند. فیلرهای مختلف دارای کاربردهای متفاوتی هستند و برای انواع مختلف چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در اینجا برخی از پرکننده های پوستی رایج هستند:

• مشتقات اسید هیالورونیک مانند Juvederm و Restalyine به عنوان پلیمرهای گلیکواسامینوژینک و بسیار شبیه به مواد موجود در درم یا پایین ترین لایه پوست هستند. مشتقات اسید هیالورونیک برای پر کردن چین و چروک ها و تقویت و افزایش حجم لب ها استفاده می شوند. اثر این فیلر معمولا بین چهار تا شش ماه باقی می ماند. همچنین برای داشتن کمترین اثرات جانبی ، مشتقات اسید هیالورونیک پیشنهاد می شود، زیرا تزریق بیش از حد می تواند با آنزیم هیالورونیداز معکوس می شود.

• هیدروکسی اپتایت کلسیم (Radiance FN) یکی از اجزای استخوان است که می تواند برای تقویت بافت نرم در چهره از جمله خطوط لبخند استفاده شود. اگر به صورت سطحی تزریقشود، هیدروکسی آپتایت کلسیم می تواند باعث ایجاد توده یا گره شود؛ از این رو، این فیلر ها باید عمیق تر (زیر پوست) تزریق شوند.

• چربی اتولوگ چربی ای است که از بدن فرد گرفته و سپس به چهره تزریق می شود. چربی اتولوگ برای تجدید ساختار چهره استفاده می شود و به آن حجم بیشتری می دهد. اگرچه اطلاعات محدودی در مورد مدت زمان ماندگاری تزریق با چربی اتولوگ وجود دارد، اما برخی فکر می کنند که درمان با این پرکننده می تواند ماندگاری همیشگی داشته باشد.

•کلاژن مشتق شده از انسان (Cosmoderm) و(Cosmoplast) برای پر کردن خطوط صورت و برجسته کردن لب استفاده می شود. از آنجا که این نوع کلاژن از انسان گرفته می شود، واکنش های حساسیتی به ندرت گزارش شده است.

• کلاژن گاو بیشتر برای تقویت لب ها و رفع خطوط لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. Zyplast و Zyderm نمونه هایی از این کلاژن هستند. حدود 3 درصد از بیماران به کلاژن گاو آلرژی دارند؛ بنابراین، آزمایش پوست قبل از تزریق یک ایده خوب است. کلاژن گاو حدود 2 تا 4 ماه باقی خواهد ماند.

 

اثرات جانبی

معمولا عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر خفیف و کوتاه مدت است. با این حال، به منظور محدود کردن عوارض جانبی جدی تر، ضروری است که پزشک درک عمیق از آناتومی صورت، واحدهای تزریقی، خواص فیلرهای مختلف و درمان عوارض جانبی داشته باشد.

 

برخی از اثرات نامطلوب که می تواند پس از تزریق فیلر اتفاق افتد:

• واکنش های آلرژیک (حساسیت) می تواند پس از تزریق فیلر رخ دهد، زیرا که فیلرهای پوستی مواد خارجی هستند. واکنش های آلرژیک به صورت قرمزی، تورم (ادم)، درد و حساسیت به لمس ظاهر می شوند. گاهی اوقات بروز پیدا کردن این حساسیت ها نیاز به گذر زمان دارد و به صورت برآمدگی های دردناک ظاهر می شود. بعضی اوقات فیلرها اثرات شدید بدنی (سیستمیک) مانند شوک آنافیلاکتیک دارند.برای واکنش های آلرژیک خفیف داروهای مسکن (ایبوپروفن یا استامینوفن)، آنتی هیستامین ها و فشارسرد تجویز می شود. شوک آنافیلاکتیک در محیط ICU با اقدامات احیا کننده و داروهایی که فشار خون را افزایش می دهد، درمان می شود.

• هر زمان که پوست شکسته شود، پاتوژن هایی مانند باکتری ها می توانند وارد بدن شوند وعفونت ایجاد کنند. عفونت باعث قرمزی، التهاب، درد و… می شود. اغلب عفونت های ثانویه پس از تزریق فیلرها می توانند با آنتی بیوتیک ها درمان شوند. عفونتهای شدیدتری که به آبسه ها منجر می شوند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

•نودول ها و گرانولومات ها توده ها و برآمدگی هایی هستند که از عفونت، واکنش های آلرژیک، واکنش های ایمنی و یا فیلرهای اضافی حاصل می شود. درمان نودول ها گول زنک است و بستگی به علت دارد. درمان های احتمالی شامل ماساژ، کمپرس، هیالورونیداز، آنتی بیوتیک ها، استروئید ها، لیزر و عوامل شیمی درمانی مانند 5-فلوروراسیل و آلوپورینول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *