• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کاربردهای آر اف فرکشنال و مواردی که باید از آر اف فرکشنال بدانید!

آر اف فرکشنال چیست؟

روش آر اف فرکشنال یکی از مدرن‌ ترین و جدیدترین روش‌ های جوانسازی پوست است. روشی بسیار ایمن که می‌ تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می ‌شود که به لایه‌ میانی پوست نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست می ‌شوند.

کاربردهای آر اف فرکشنال

سفت کردن پوست

مهمترین کاربرد آر اف فرکشنال در سفت کردن پوست و درمان شلی پوست است. در واقع آر اف فرکشنال صورت، این قابلیت را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست ایجاد کند که طبعاً در زیبایی پوست بسیار موثر است. این اثر در دو نوبت ظاهر می ‌شود یکی چند روز بعد از آر اف و یکی سه تا چهار هفته بعد، که اثر دوم چندین سال دوام دارد.
لیفت پوست با آر اف به قدری واضح است که می ‌توان از آن برای بالا بردن ابرو و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد که البته برای این کار لازم است RF در مناطق خاص انجام شود.

سفت کردن غبغب و ناحیه فک

یکی از کاربردهای مهم میکرونیدل آر اف سفت کردن غبغب و ناحیه فک است. این تاثیر آر اف بر پوست، بخصوص در خانم‌ ها بسیار چشمگیر است به طوری که بعد از یک یا دو جلسه به وضوح از سفت شدن غبغب و ناحیه فک ابراز رضایت می کنند. ارزش این کار وقتی مشخص می ‌شود که این اثر را با لیزر لیپولیز مقایسه کنید. با توجه به اینکه لیزر لیپولیز عمل تهاجمی است و احتمال عوارض نیز وجود دارد، آراف به عنوان یک روش کاملاً غیر تهاجمی و بدون عارضه روش بسیار مناسبی است.

درمان چروک‌های پوستی

آر اف فرکشنال در درمان چروک‌ های پوستی نیز اثر بسیار خوبی دارد. این مطلب برای چروکر‌های دور چشم (زیر چشم) بسیار واضح است. این اثر در افرادی که آر اف انجام داده ‌اند به حدی است که فقط بعد از گذشت یک ماه از درمان چروک ‌های دور چشم خود، بسیار تعجب کرده و شگفت زده می شوند.

کنترل بیش از حد ترشح چربی پوست

کاربرد بعدی آر اف فرکشنال، در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و درمان منافذ باز پوستی است. در یک بررسی انجام شده، کاهش حدود 70 الی 80 درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است. تنگ شدن منافذ پوستی معمولاً نسبی است ولی برای اکثر بیماران قابل قبول بوده است.

درمان جوش‌های فعال صورت

کاربرد دیگر این روش، درمان جوش صورت فعال است. هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد. نکته جالب آن است که در خانم ‌هایی با مشکلات هورمونی، ممکن است در سنین 30 تا 40 سال هنوز جوش صورت وجود داشته باشد. وقتی برای جوان سازی صورت آر اف فرکشنال انجام می ‌دهند از کاهش جوش‌ های صورت بسیار ابراز رضایت می‌ کنند.

درمان اسکار آکنه

از کاربردهای دیگر آر اف می‌ توان به درمان اسکارهای آکنه اشاره کرد. آر اف به طور خاص در اسکارهای عمقی بسیار موثر است. این کاربرد در ترکیب با لیزر فرکشنال co2 اثر هم ‌افزایی زیادی دارد. مزیت RF این است که پس از آن نیاز به مراقبت کمتری بوده و فرد بلافاصله می‌ تواند فعالیت های خود را از سر بگیرد. درمان پوست‌ های سبزه با آر اف برخلاف لیزر مشکلی ایجاد نمی ‌کند.

درمان تعریق بیش از حد

یکی از جالب‌ ترین کاربردهای آر اف فرکشنال درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. در بررسی‌ های انجام شده این اثر، طولانی مدت است ولی براساس مکانیسم اثر شاید دائمی هم باشد. برای افرادی که از بوی بد عرق هم شکایت دارند این درمان بسیار مفید و نتیجه بخش است.

درمان ترک‌های پوستی

این تکنولوژی در درمان ترک ‌های پوستی (striae) نیز اثر فوق ‌العاده ‌ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا، آر اف است. البته این اثر نسبی است به این معنی که ترک‌ های پوستی به طور کامل از بین نخواهند رفت ولی وضوح کمتری پیدا می ‌کنند. با این وجود خطوطی که روی استریا ایجاد شده است کاملاً از بین می‌ رود.

مزایا و معایب RF فرکشنال

  • RF فرکشنال روی تمامی نواحی صورت و گردن انجام می شود.
  • میزان حرارت و عمق نفوذ سوزن های دستگاه باید در سطح کنترل شده باشد.
  • اگر میزان قدرت کم باشد، پوست لیفت نمی شود و درمان به درستی انجام نمی گیرد.
  • اگر میزان قدرت بیشتر از حد باشد، پوست دچار سوختگی می شود.
  • در نواحی که مشکل پوست بیشتر است (نواحی که چین و چروک عمیق تر است) قدرت بالاتری نیاز است.
  • در نواحی حساس پوست مانند دور لب، دور چشم و پیشانی و نواحی استخوانی باید میزان نفوذ سوزن و قدرت کاهش یابد.

معایب

  • منع استفاده برای خانم های باردار.
  • ممنوعیت برای افرادی که فشار خون بالا دارند.
  • برای کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • منع استفاده برای کسانی که به تازگی در معرض نور خورشید بوده و پوستشان شل شده است.
  • احتمال ایجاد شدن گوشت اضافه.
  • التهاب در فضاهای پوست.

نکات قابل توجه قبل از انجام RF فرکشنال

  • پیش از آر اف نیاز به مراقبت خاصی نیست. سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید.
  • اگر جوان سازی پوست با لیزر انجام داده اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را لایه برداری کرده ‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *