• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کاربرد لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست؟

عملکرد لیزر کیوسوئیچ

دستگاه لیزر کیوسوئیچ با روشی منحصربفرد درمانی بعد از پرتاب لیزر به ناحیه مشخص ذرات آن ناحیه مورد انفجار قرار گرفته و به ذرات ریزتری تبدیل می‌شود. به کمک دستگاه لیزر کیوسوئیچ آن ذرات ریز باقی مانده در پوست توسط سلول‌های ماکروفاژ (Macrophage) که سلول‌هایی با قدرت بیگانه‌خواری هستند را به درون خود کشیده و سپس توسط آنزیم‌های لیزوزومی از بین می‌برند.

کاربردهای لیزر کیوسوییچ

تجمع رنگدانه در پوست

انرژی پرتوی لیزر توسط رنگدانه‌ها (معمولاً قهوه‌ای یا خاکستری رنگ)‏ جذب می‌شود. این رنگدانه‌ها به قطعات کوچک‌تر تجزیه می‌شوند و به طور طبیعی توسط بدن و پوست پاک می‌شوند.

جای زخم آکنه

جای آکنه در اثر التهاب (‏قرمزی و درد)‏ جوش‌ها ایجاد می‌شود. التهاب باعث می‌شود که پوست رنگدانه تولید کند. این رنگدانه‌ها باعث ایجاد جای آکنه می‌شود که می‌توانند به طور مؤثر با لیزر از بین بروند.

یک دست سازی پوست

رنگ پوست با مقدار رنگدانه‌های پوست تعیین می‌شود. افرادی که پوستی تیره دارند و یا افرادی که آفتاب می‌گیرند، اغلب رنگدانه پوستی بیشتری دارند. لیزر، در تنظیمات درست، به روشن‌تر شدن تن پوست کمک می‌کند و آن را یکدست‌تر و روشن‌تر می‌سازد.

جوانسازی پوست

لیزر کیوسوئیچ از انرژی پرتوی خود برای از بین بردن لکه، سلول‌های مرده پوست، چربی و موهای سطحی صورت استفاده می‌کند. این روش باید یک روش پزشکی سریع، مؤثر و چندمنظوره برای پوست صورت در نظر گرفته شود تا به جوانسازی پوست کمک کند.

جوش و آکنه

پرتو انرژی لیزر می‌تواند آکنه و جوش را از طریق از بین بردن باکتری که باعث جوش و آکنه می‌شود، از بین ببرد. در عین حال، پرتو لیزر، غده‌های چربی موجود در پوست را نیز کوچک می‌کند و به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. هم‌چنین جوش و آکنه بعد از درمان با لیزر کم‌تر دچار التهاب می‌شود و در نتیجه باقی ماندن جای آکنه را کاهش می‌دهد.

پاک کردن خالکوبی

حذف خالکوبی با لیزر کیوسوییچ تنها روشی است که ثابت شده‌است خالکوبی‌های تیره و روشن را بدون ایجاد زخم از بین می‌برد. جوهرهای خالکوبی، رنگدانه‌های خارجی هستند که به بدن وارد می‌شوند (مثل رنگ‌های طبیعی پوست). انرژی پرتوی لیزر، توسط ذرات جوهر جذب می‌گردد و در نتیجه ذرات جوهر شکسته می‌شود. در روزهای بعد از عمل لیزر، سیستم ایمنی بدن ذرات جوهر شکسته را از بین می‌برد و باعث محو شدن خالکوبی می‌شود. با تعداد دفعات درمان‌ بیشتر، جوهر بیشتری خرد خواهد شد و پوست را عاری از هر گونه خالکوبی خواهد کرد.

مراقبت‌های بعد از لیزر کیوسوئیچ

  • تا یک روز بعد از لیزر از رفتن به حمام یا شستن محل درمان خودداری کنید.
  • درصورتی‌که پزشک کرم یا پمادی برای شما تجویز کرده، آن را به‌موقع مصرف کنید.
  • از دست‌کاری یا کندن زخم‌های بعد از لیزر خودداری کنید. این کار باعث ایجاد لک‌های ماندگار بر روی پوست خواهد شد.
  • در روزهای بعد از لیزر از نور مستقیم آفتاب دوری کنید. در صورت خروج از خانه حتماً از کرم‌های ضد آفتاب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. این کرم‌ها علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب، برای بهبود زخم‌های بعد از لیزر نیز اثرگذار است.

کلینیک زیبایی میها واقع درلاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *