• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کاربرد کربن تراپی چیست؟مزایا و معایب کربن تراپی

کربن تراپی چیست؟

کاربرد کربن تراپی چیست؟  کرایوتراپی (یا سرما درمانی)، یک روش درمانی خاص است که در آن ضایعات سطحی پوست، تحت انجماد قرار می‌گیرند همچنین این روش درمانی بسیار موثر و کاربردی برای جوان سازی پوست، از بین بردن ترک های پوستی چین و چروک و درمان سلولیت است. فرانسه اولین کشوری بود که در سال 1930 با استفاده از گاز کربن دی اکسید توانست این روش درمانی فوق العاده محبوب را ابداع کند. همچنین این روش نسبتاً ارزان، ایمن و قابل‌اعتماد است. بااین‌حال، مهم است که ضایعه پوستی به‌طور دقیق تشخیص داده‌ شده باشد.

از این روش در درمان ملانوم (نوعی ضایعه سرطانی) یا هر ضایعه رنگی دیگری که می‌تواند ملانوم باشد، نباید استفاده شود.

جالب است بدانید که این روش برخلاف اکثر روش های درمانی مانند جراحی های زیبایی، بوتاکس و… نه تنها عوارض چندانی ندارد بلکه بسیار اثر گذار نیز هست. از کربن تراپی می توان در درمان افتادگی پلک ها، باسن، شکم، گردن، دست ها و صورت خود استفاده کنید. در واقع کربن تراپی نوعی مزوتراپی است که در اکثر کشور های دنیا انجام می شود. عوارض چندانی از آن گزارش نشده و اکثر افراد از این روش درمانی راضی هستند.

مزایا و معایب کربن تراپی

همان‎طور که در بالا به آن اشاره کردیم، کربن تراپی یک روش جوان سازی پوست است. این روش مزایایی دارد که عبارتند از:

  • پاکسازی پوست: پاکسازی پوست یکی از کارهایی که این روزها در اغلب آرایشگاه ها انجام می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. پاکسازی پوست چربی ها و مواد زائد را از منافذ پوست خارج می کند و باعث شادابی بیشتر آن می گردد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید این کار را  هر چند وقت یک بار انجام دهند تا از مشکلات ناشی از آن شامل جوش های سر سیاه، آکنه و … در امان بمانند. کربن تراپی این کار را برای پوست انجام می دهد و چربی ها را از عمق پوست خارج می کند.
  • لایه برداری پوست: در کربن تراپی از یک لایه کربن و لیزر برای پاکسازی پوست استفاده می شود. لیزر ذرات کربن را مورد هدف قرار می دهد و آلودگی های جذب شده توسط کربن را از روی پوست بر می دارد. این آلودگی ها همراه با سلول های مرده پوست جمع آوری می ‌‌شوند. این کار یک لایه برداری نرم نیز انجام می دهد و فضا را برای رشد سلول های جدید باز می کند. در نتیجه پوست شفاف تر و صاف تر شده و زیبایی بیشتری به فرد می بخشد.
  • جوان سازی پوست: کربن تراپی لایه های عمقی پوست را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و باعث تحریک کلاژن ها و فعال تر شدن آن ها می گردد. این کار در نهایت به تولید کلاژن و آلاستین بیشتر می انجامد و با سفت شدن پوست و از بین بردن چین و چروک ها، باعث جوان سازی آن می گردد.
  •  از بین بردن جوش و آکنه: استفاده از لیزر در کربن تراپی باعث تولید گرما می شود. این گرما غدد چربی را جمع کرده و میزان چربی پوست را کاهش می دهد. علاوه بر آن، گرما باکتری های ایجاد کننده جوش را نیز از بین می برد و از این طریق باعث از بین رفتن جوش ها می گردد.

کاربرد کربن تراپی چیست؟مزایا و معایب کربن تراپی

 

کاربرد کربن تراپی

کربن تراپی یک روش درمانی خیلی کاربردی برای افرادی است که می خواهند ظاهر پوست خود را کامل صاف و شفاف کنند. همچنین برای افرادی که از چین و چروک، جوش های سر سیاه، آکنه، منافذ باز پوست رنج می برند نیز این روش بسیار کاربردی و موثر است. کسانی که پوستشان چرب است نیز می توانند از کربن تراپی برای بهبود شرایط پوست خود استفاده کنند.

نتایج کربن تراپی به چه صورت است؟

اگر بخواهید از کربن تراپی برای جوان سازی پوست خود استفاده کنید، نتایج  آن بین 4-6 ماه ماندگار خواهد بود. اما اگر برای درمان سلولیت مایل به استفاده از این روش درمانی هستید باید توجه داشته باشید که تغذیه شما نیز نقش مهمی برای نتیجه گرفتن دارد. با داشتن یک تغذیه ی مناسب ختی می توانید تا چند سال نتیجه ی کربن تراپی را برای خود تضمینی کنید!

انجام فرایند کربن تراپی یا تزریق دی اکسید کربن به بافت موضعی پوست  باعث افزایش خونرسانی به بافت مورد نظر می شود که این خونرسانی متقابلاً باعث افزایش حجم اکسیژن آن منطقه شده و عروق جدیدی شکل می گیرد  و شبکه خونرسانی گسترده تر می شود.

بکارگیری این روش  باعث تشویق بافت های بدن به سوزاندن چربی و تحریک پوست به کلاژن سازی می شود که به شکل خودکار جوان سازی پوست را در پی خواهد داشت.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *