• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین متدهای درمانی است که نخستین بار در دهه 90 در فرانسه معرفی شد. اثربخشی این متد درمانی به اندازه ای قابل توجه بوده است، که در حال حاضر در سراسر جهان توسط بهترین پزشکان پوست، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش، برای جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق میشود.این عمل در هر نقطه از بدن، از جمله صورت، گردن، بازوها، باسن و پاها قابل انجام است. گاز دی اکسید کربن حتی می تواند در مناطق ظریف یا پوست نازک مانند اطراف چشم تزریق شود. از این درمان به منظور کاهش چربی و سلولیت، افتادگی پوست، جای آکنه ، خطوط و چین و چروک و حتی گودی زیر چشم مورد استفاده میشود.

اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که چرا این درمان، غیر تهاجمی در نظر گرفته میشود؟

بدن ما به طور طبیعی کربن دی اکسید تولید میکند. بنابراین فرقی نمیکند که چند دوز از این ماده به بدن تزریق شود؛ میتوان مطمئن بود که بدن واکنشی بدی به این ماده خارجی نشان نداده و به خوبی آن را میپذیرد. بنابراین درمان از این طریق برای طیف گسترده ای از افراد، با نتیجه موثر و کمترین عوارض جانبی امکانپذیر است.

کربوکسی تراپی چگونه عمل میکند؟

همانطور که گفته شد، در این روش بسته به ناحیه تحت درمان، مقداری کربن دی اکسید به بدن تزریق میشود. گرچه این ماده به صورت طبیعی توسط سلولهای بدن تولید میشود، اما زمانی که مقدار آن بیش از حد نرمال شود؛ بدن را مجبور به پاسخ میکند.

زمانی که این ماده وارد بدن میشود، سیستم گردش خون در ناحیه تحت درمان تحریک میشود. بدن این شرایط جدید را به منزله کمبود اکسیژن در نظر گرفته و سعی میکند با استفاده از رگهای خونی، شرایط را کنترل کند. این پاسخ باعث میشود که هم اکسیژن کافی به این ناحیه ارسال شده و هم میزان تولید کلاژن افزایش یابد. و همانطور که به احتمال زیاد میدانید، کلاژن یک ماده اساسی و لازم برای صاف کردن و سفت شدن پوست است.

بسته به این که این درمان برای چه قسمتی از بدن استفاده میشود، میزان کربن دی اکسید تزریق شده متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای درمان سلولیت و کاهش رسوبات چربی، به حجم بیشتری از دی اکسید کربن نیاز است. این ماده به سلولهای چربی و بافت های همبند عامل سلولیت حمله کرده و آنها را از هم میشکند.

جوانسازی پوست و روش های ساده و سریع

روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *