• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کلینیک زیبایی،لیزر موهای زائد

برای رفع موهای زائد بدن و جلوگیری از رشد مجدد آنها روش ها و راهکار های مختلفی وجود دارد که هرکدام دارای ویژگی های خود هستند اما استفاده از لیزر درمانی برای رفع موهای زائد بدن بطور قطع یکی از متداول ترین و ، بهترین و اثر بخش ترین آنها ست که اگر درست و تحت نظر متخصص انجام شود نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

سالیان گذشته اطلاعات افراد در مورد لیزر موهای زائد بسیار کم و شایعات و تجربیات شخصی عده کمی ، کل دانسته ها ی عمومی را در بر میگرفت . اما امروزه با پیشرفت فضای مجازی و بالاتر رفتن تعداد مراکزی که این نوع خدمات را ارایه میدهند و همچنین تنوع و پیشرفته تر شدن دستگاهها ، اکثر افراد تجربه استفاده از این تکنولوژی را داشته و دیگر ترس از آن یا در برخی موارد بی فایده در نظر گرفتن آن کمتر شده است ، با این وجود مختصری در مورد مزایا و معایب و نکات کلیدی آن توضیح خواهیم داد.

 

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

 

دستگاه لیزر چگونه موهای زائد بدن را رفع می کند؟

کاربرد لیزر در سالهای اخیر ار برش اشیا مختلف گرفته تا افکتهای نوری و همچنین صنایع الکترونیک افزایش چشمگیری داشته اما در شاخه سلامت گامهای بسیار بلندتری برداشته که یکی از آنها استفاده لیزربرای رفع موهای زاید است. در واقع تمامی دستگاه های لیزر که برای رفع موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرند از طریق ایجاد پالس های نوری ریشه موهای زائد را هدف قرار میدهد و باعث از بین رفتن ریشه موها و ریزش آن در طول انجام فرایند یا در دوره رشد بعدی مو خواهد شد .

دستگاه های قدیمی بیشترین تاثیر را بر روی موهای تیره به دلیل قابلیت جذب نور زیاد داشته و بر موهای بلوند یا بور تاثیر بسیار کمتری داشته چرا که موهای روشن نور دستگاه لیزر را به خود جذب نمی کنند.البته این دستگاه ها همواره در حال توسعه و تکنولوژی مورد استفاده در آنها نیز در حال گسترش است و امروزه دستگاه های لیزر بسیار پیشرفته تر به بازار عرضه شده و در رشت نیز در کلینیک آلما مورد استفاده قرار میگیرد که نتایج بسیار بهتری روی موهای روشن نیز نشان داده.

متداول ترین دستگاه های لیزر موهای زائد عبارتند از:

لیزر دایود :

از سری لیزر های نیمه رسانا که طول موجی در حدود 800 نانومتر که بر روی پوست های نیمه روشن با موهای مشکی و بلوند کارآیی دارد. این دستگاه معمولا با خنک کننده آبی تماسی بر روی پوست قرار گرفته و در آن برای انتقال سرما به پوست و جلوگیری از سوختگی سطح پوست از ژل استفاده میکنند.

 

لیزر الکس :

از سری لیزرهای جامد که طول موجی در حدود 700 نانومتر که بر روی پوست های روشن با موهای مشکی و بلوند کارآیی دارد. این دستگاه معمولا با خنک کننده گازی و غیر تماسی و بدون استفاده از ژل کار میکند.

 

لیزر ND :

که ترکیبی از نور و لیزر نیمه رساناست و طول موج 1000 نانومتر دارد و بر روی پوست های تیره و موهای مشکی کارآیی دارد. خصوصیات شبیه دایود دارد .(توضیح کامل انواع دستگاه های لیزر و تصاویر آنها در انتهای همین مطلب آمده)

 

تاریخچه استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بدن

اولین بار استفاده ار لیزر برای رفع موهای زائد در اوایل دهه 90 میلادی در امریکا شروع شد که پس از دریافت تائید در اواسط دهه نود از سازمان دارویی این کشور بصورت عمومی در کلینیک های زیبایی و مطب های تخصصی مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل مشاهده نتایج مطلوب از عملکرد آن خیلی زود در همه جای جهان استفاده از لیزر گسترش یافت و امروزه تقریبا در همه جای جهان به عنوان روشی موثر برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از لیزر در ایران و در رشت نیز حدودا از سال 2005 به عنوان روشی ایمن و موثر برای رفع موهای زائد در کلینیک های زیبایی رواج یافت.

 

مزایای استفاده از لیزر موهای زائد بدن

از دیرباز روش های مختلفی توسط انسان برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گرفت که شایع ترین آنها شیو کردن با انواع تیغ و ژیلت ، استفاده از مواد شیمیایی و کرم های موبر ، اپیلاسیون و بند انداختن صورت که در گذشته های دور تر بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند . اما مسئله در تمامی این روش ها این بود که آنها فقط صرفا مو یی را که رشد کرده بود از بین برده و خیلی زود دوباره همان موهای زائد رشد می کردند و از آن بدتر اینکه برخی از روش ها مانند استفاده از تیغ باعث تقویت و افزایش رشد موهای زائد بدن می شدند.

حال آنکه امروزه با استفاده از لیزر درمانی مرکز رشد مو یا همان ریشه مو مورد هدف قرار گرفته و با انجام چند جلسه ( حداکثر سه تا چهار بار ) در دوره زمانی مشخص تقریبا تمامی موهای زائد بدن از بین رفته و دیگر رشد نخواهند کرد. البته تاثیر آن و تعداد دفعات آن همانطور که در ادامه بطور کامل توضیح خواهیم داد بسته به نوع دستگاه و نوع موهای زائد بدن کمی برای اشخاص مختلف متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *