• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کلینیک زیبایی،پاکسازی پوست

فرآیند بازسازی و نوسازی پوست بدن انسان که تقریبا برای صورت هر یک ماه یکبار اتفاق می افتد ، در کنار صنعتی شدن زندگی های شهری که محاصل آن آلودگی هوا با انواع مواد سمی بوده و در کنار آن زندگی در محیط های مرطوب مانند رشت و شهر های شمالی کشور باعث گردیده پاکسازی پوست در کلان شهر ها نه تنها یک خدمات زیبایی بلکه یک ضرورت پزشکی برای سلامت پوست درآید

 

پاکسازی پوست چیست

جالب است بدانید پوست صورت شما هر 28 روز یک بار توسط مکانیزم بدن تازه سازی شده و سلول های جدید پوستی جایگزین سلول های مرده می شوند.این سلول های مرده بر روی پوست باقی مانده تا در اثر شستشوی صورت و فعالیت های روزانه از صورت افراد جدا شود. اما در اکثر مواقع سلول های مرده بصورت کامل جدا نشده و در برخی قسمت ها باقی می مانند .

این امر موجب می شود تا پوست جدید و شفاف شما زیر لایه قبلی پوست باقی مانده و همچنان سطح پوست تیره و ناهموار بنظر می رسد ضمن اینکه سلول های مرده باقی مانده بر روی پوست گاها باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر تجمع چربی زیاد و جلوگیری از تنفس روزنه های پوستی می گردد که در فرآیند پاکسازی پوست در واقع لایه برداری سطحی برای تمیز و شفاف شدن پوست شما انجام می شود و ضمن آن میزان چربی و رطوبت بوست نیز کنترل می گردد.

 

مزایای پاکسازی پوست

منافذ باز پوست های چرب : :پوست هایی که خیلی چرب هستند اگر به طور مرتب تمیز نشوند در مجاری ترشحی چربی جمع میشود و مجاری آن گشاد شده ، باعث باز ماندن منافذ پوست می گردد.
خشکی و پوسته شدن :خشک شدن و تجمع لایه های مرده پوست بر روی یکدیگر باعث ضخیم و پوسته شدن سطح پوست می گردد که در عمل پاکسازی پوست به دلیل رفع لایه های مرده این عارضه از بین خواهد رفت.

جلوگیری از پیری و افتادگی پوست : پوستی که به موقع از آن نگهداری شود و تحت مراقبت باشد همواره سالم و پیری و افتادگی در آن به مقدار قابل ملاحضه ای تاخیر یافته و شدت آن نیز بسیار کمتر خواهد بود.

شفاف سازی و رفع کدری پوست : با برداشتن لایه سلول های پوستی مرده ضمن فرآیند پاکسازی ، پوست شخص شفاف و روشن تر می گردد ضمن اینکه ناهمواری ها و روزنه های باز و دانه های سرسیاه که معمولا در قسمت گونه و روی بینی وجود دارند از بین می رود.

ترک خوردگی پوست : :زمانی که پوست خیلی خشک شود ترک برمیدارد.پوست خشک را باید درمان کرد.برای این نوع پوست در پاکسازی از مرطوب کننده و نرم کننده قوی استفاده می شود
محو نمودن آثار جوش صورت : در برخی موارد که اثر جوش پس از بهبود بصورت لکه ای تیره روی صورت شما باقی مانده و یا تیره گی هایی از این قبیل بر اثر زخم های سطحی بهبود یافته و یا سوختگی های بسیار سطحی که بر اثر استفاده نا صحیح از لیزر موهای زائد بوجود آمده ، از طریق پاکسازی سطح پوست تا حد بسیار زیادی محو و در بسیار موارد بکلی از بین می روند.

 

روش های پاکسازی پوست

بسته به نوع جنس پوست و میزان عمق پاکسازی مورد نیاز برای رفع عارضه های مختلف و همچنین تشخیص پزشک مربوطه روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود داشته که بسیاری از آنها به روش های سنتی و بسیار ساده بدون نیاز به تجهیزات خاص بوده اما برخی از روش ها که در آن به دنبال پاکسازی عمقی پوست یا درواع تاثیر بر روی لایه های داخلی پوست هستیم ممکن است به تشخیص پزشک از هایفو یا آر اف نیز در این مورد استفاده شود. ساده ترین نوع پاکسازی پوست با کرم و لوسیون های مخصوص و آب انجام می شود که ممکن است حتی یک ماساژ تخصصی صورت نیز پس از آن نیاز بوده تا پوست را تحریک به کالیژن سازی و جوانسازی کند.

 

چه افرادی نباید پاکسازی پوست انجام دهند؟

1- افرادی که دارای بیماری های پوستی فعال مانند تبخال و جوش های زخم شده بوده
2- افرادی که در حال حاظر درحال انجام درمان های پوستی بر روی صورت خود بوده یا به تازگی عمل جراحی زیبایی بر روی صورت خود انجام داده اند.
3- افرادی که دارای بیماری های واگیردار پوستی هستند تا زمان درمان کامل می بایست صبر کنند.

 

اقدامات لازم قبل از پاکسازی پوست

از آنجایی که پاکسازی پوست یک درمان ساده و غیر تهاجمی است نیاز به مراحل آماده سازی خاصی از قبل نداشته و فقط شرایط عمومی مطابق انجام هر نوع معاینه پوست دیگری می بایست کاملا آرایش خود را پاک کرده و قبل از پاکسازی پوست صورت خود را با آب و صابون بشوئید تا هیچ گونه آلودگی یا کرم بر روی پوست شما وجود نداشته باشد.

 

اقدامات پس از پاکسازی پوست

پس از انجام پاکسازی پوست نیاز به اقدامات خاصی یا گذراندن دوره نقاهت خاصی نبوده و بسته به نوع متدی که برای شما استفاده شده پزشک مربوطه توصیه های تخصصی برای بهتر شدن و جوانسازی پوست به شما خواهد کرد و بهترین رژیم های غذایی ، کرم های آبرسان و ضد آفتاب را متناسب با پوست شما معرفی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *