• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کلینیک زیبایی، میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینگ صورت

داشتن پوستی صاف و شفاف آرزوی هر فردی است و هرکسی به دنبال راه و روش های مختلفی می گردد تا از پوست خود به خوبی محافظت و مشکلات ایجاد شده بر روی پوست را رفع کند‌.

این روزها روش‌ های مختلفی برای رفع مشکلات پوستی وجود دارد که میکرونیدلینگ صورت یکی از این روش هاست. در واقع میکرونیدلینگ صورت به عنوان روش های جوانسازی پوست استفاده می شود و کاملا غیر تهاجمی است. در روش میکرونیدلینگ صورت از سوزن های بسیار کوچکی استفاده می شود

که با وارد کردن آن بر روی پوست سوراخ های کوچکی ایجاد و از این سوراخ ها برای وارد کردن مواد و سرم خاص استفاده می شود. این روش هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه قابل اجراست. سپس پوست با جذب مواد ترمیمی شروع به کلاژن سازی بیشتر می کند. در واقع تحریک پوست از این طریق باعث افزایش تولید فاکتورهای رشد خواهد شد.

میکرونیدلینگ یک روش درمانی و بهبودی پوست است

اگر از جای جوش زیاد و جای زخم بر روی پوست تان خسته شده اید و به دنبال یک روش و راهکار مناسب برای از بین بردن مشکلات پوستی هستید، میکرونیدلینگ صورت یک روش موثر است. این روش علاوه بر از بین بردن مشکلات پوستی باعث رفع چین و چروک ها و محکم شدن پوست شما نیز می شود

و به عنوان یک روش جوانسازی پوست شناخته شده است. همچنین نسبت به اجرای آن نگران نباشید‌. این روش کاملاً بی خطر بوده و جای هیچ نگرانی ندارد. این روش برای نواحی مختلفی قابل استفاده است. برای مثال، برای کشیدن پوست اطراف ران و بازو نیز کاربرد دارد.

 

برای اجرای میکرونیدلینگ ابتدا پوست باید پاکسازی شود

میکرونیدلینگ صورت توسط دستگاه مخصوص به صورت غلتک بر روی پوست کشیده می شود. روی دستگاه سوزن های بسیار ریز و کوچکی تعبیه شده است که بعد از اجرای آن کلاژن و الاستین تولید می شود. این روش در کلینیک های تخصصی زیبایی انجام می شود. اما قبل از آن باید پوست شما به صورت کامل پاکسازی شود تا تمام آلودگی های روی پوست از بین برود. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص لایه برداری پوست انجام می شود و پوست شما به یک پوست صاف و یکدست تبدیل شود.

با انجام این مراحل، سوزن ها به راحتی به داخل پوست نفوذ می کند. حین انجام روش میکرونیدلینگ صورت یک لایه سرم بر روی پوست شما قرار می گیرد تا با حرکت سوزن‌ها این سرم جذب پوست شود. بعد از اتمام مراحل یک ماسک ضد التهابی بر روی پوست قرار می گیرد تا میزان التهاب حاصل از انجام میکرونیدلینگ کاهش پیدا کند.

 

بعد از انجام میکرونیدلینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از به پایان رساندن این روش پوست حدود دو هفته ممکن است با قرمزی و التهاب همراه باشد. بنابراین در این مدت از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب جلوگیری کنید. بسیاری از افراد در مورد عوارض و درد حاصل از میکرونیدلینگ سوال می پرسند و از سوزن های این روش می ترسند. مطمئنا ورود سوزن ها به داخل پوست کمی دردناک است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که اندازه سوزن ها بسیار کوچک هستند و درد حاصل از این روش بسیار ناچیز است.

برخی متخصصین برای کاهش درد از ماده های بی حسی استفاده می‌کنند تا بیماران احساس بهتری داشته باشند. بنابراین اگر آستانه تحمل تان کم است، حتما به دکتر پوست خود اطلاع دهید تا قبل از انجام فرآیند از کرم بی حس کننده استفاده کند. البته به کسانی که پوست های بسیار حساس دارند، انجام این روش توصیه نمی‌شود.

 

در فرآیند درمانی میکرونیدلینگ اندازه سوزن ها افزایش پیدا می کند.

در ابتدا از سوزن های ریزی استفاده می‌شود. اما برای این که این روش درمانی نتیجه موثری داشته باشد، در جلسات بعدی اندازه سوزن‌ها افزایش پیدا می‌کند. خوب است بدانید اجرای میکرونیدلینگ با سوزن هایی به طول ۳ میلی متر یا بیشتر ممکن است کمی خونریزی داشته باشد. بنابراین بهتر است در ابتدای کار از سوزن های کوتاه استفاده کنید و در صورت مشاهده نتیجه بهتر به سراغ سوزن های بلندتر بروید. از آنجا که این روش با حساسیت زیادی همراه است، به همه افراد توصیه نمی شود‌ و کسانی که پوست های تحریک شده و جوش های فعال، اگزما و بیماری های پوستی مزمن دارند، نباید از این روش استفاده کنند.

 

آشنایی با کاربردهای مختلف میکرونیدلینگ

این روش برای پوست کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه در مورد هر کدام از کاربرد ها به صورت مفصل توضیح می دهیم:

از بین بردن چین و چروک های پوست :

یکی از کاربرد های مفید و موثر روش میکرونیدلینگ از بین بردن چین و چروک های پوست است. با اجرای این روش افتادگی پوست کاملا برطرف می شود و با افزایش غلظت کلاژن و الاستین چین و چروک های پوست از بین می رود. با فعال کردن روند ترمیمی و بازسازی پوست مقدار زیادی کلاژن ساخته می شود و شما با انجام پنج جلسه شاهد تاثیر مفید این روش برای جوانسازی پوست خود خواهید بود.

 

رفع جای جوش و آکنه:

با ایجاد منافذ، عروق و رشته های کلاژن جدید در محل جای جوش و آکنه ظاهر می شوند و سپس سلول های بنیادی برای ترمیم پوست تحریک خواهند شد. با بهره‌مندی از فاکتورهای رشد پلاکت و فیبروبلاست در روش میکرونیدلینگ شاهد رفع ناصافی های پوست و از بین رفتن جوش های آکنه خواهیم بود.

 

از بین بردن جای زخم های شدید و سوختگی

از روش میکرونیدلینگ برای رفع جای بخیه و زخم های حاصل از جراحی استفاده می شود که تاثیر شگفتی به همراه دارد.

بنابراین اگر فکر می کنید جای زخم ها در هر قسمتی از بدنتان ناخوشایند است از این روش می توانید بهره مند شوید.

 

رفع ترک های حاصل از چاقی و دوره بارداری

در پوست خاصیتی نهاده شده است که باعث انعطاف شادی و جوانی پوست می شود. اما گاهی اوقات این خاصیت به خوبی عمل نمی‌کند یا پوست بیش از حد توانش کشیده می شود که شاهد ترک هایی بر روی پوست خواهیم بود. بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد این ترک ها جلوگیری از چاقی و لاغر شدن سریع است. پس بهتر است همیشه یک برنامه غذایی مناسب داشته باشید و یا درصورت داشتن بیماری های زمینه ای مانند مشکلات کم کاری یا پرکاری تیروئید آن را درمان کنید.

اما زمانی که خانم ها در دوره بارداری قرار می‌گیرند ترک های حاصل از بارداری ناخودآگاه شکل می گیرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر ترک های پوستی درمان نشود، بهبودی خود به خودی آن ها هیچ گاه اتفاق نمی افتد. ترک ها با روش میکرونیدلینگ به راحتی قابل رفع است و نتایج درمانی آن معمولا بعد از انجام چند جلسه مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *