• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

۶ راه جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و فیلر

۶ راه جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و فیلر

ایجاد زیبایی و برطرف کردن مشکلات پوستی نظیر چروک ها و افتادگی های پوست از طریق متفاوتی از جمله تزریق بوتاکس و فیلر امکان پذیر است. این روش های غیر تهاجمی، در کنار مزیت هایی که دارند، دارای اثرات موقتی هستند. به همین دلیل دارای ماندگاری حداکثر چند ماه تا ۲ سال هستند.

این مواد به طور طبیعی توسط بدن جذب می شوند و کارایی خود را از دست خواهند داد. با توجه به نوع ماده استفاده شونده و کیفیت آن، ماندگاری و نتایج تزریق بوتاکس و فیلر متفاوت است. با این حال نکته مورد نظر این است که نتایج، ماندگاری دائمی ندارند. برای افزایش ماندگاری این روش‌، در این مقاله ۶ راهکار بسیار مناسب را برای شما در نظر گرفته ایم.

عدم قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید
یکی از دلایلی که می تواند مدت ماندگاری بوتاکس و فیلر را کاهش دهد، نور شدید خورشید عنوان می شود. نور خورشید به دلیل دارا بودن اشعه های مضر ماوراءبنفش، مزایای درمان بوتاکس و فیلر را معکوس می کند. به همین دلیل کسانی که تزریق بوتاکس انجام داده اند، باید از کرم های ضد آفتاب با طیف گستردهUV در زمان قرار گرفتن در نور خورشید استفاده کنند.

همچنین پوشیدن کلاه های لبه پهن نیز برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به پوست بسیار کمک کننده است. سعی کنید در ساعات اوج تابش خورشید از خانه بیرون نروید. در این صورت می توانید ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر را افزایش دهید.

۶ راه جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و فیلر
مراقبت از پوست برای ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر
مراقبت از پوست یکی از روش هایی است که به راحتی سبب می شود تا نتایج به صورت ماندگارتر روی پوست شما باقی بماند. مراقبت با استفاده از روش های متفاوتی صورت می گیرد. اولین گزینه برای مراقبت از پوست استفاده از درمان های آرایشی است.

امروزه با تنوع مواد آرایشی و بهداشتی این امر با هزینه های اندکی صورت می گیرد. افرادی که به صورت روزانه پوست خود را مرطوب می کنند، سبب تقویت پوست و آبرسانی آن می شوند. همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز گزینه دیگری برای آبرسانی پوست است.

جذب آب توسط پرکننده های اسید هیالورونیک سبب تقویت آنها می شود و این امر به نواحی که تحت تزریق بوتاکس و فیلر قرار گرفته اند، کمک می کند تا بدون چروک باقی بمانند و پر شوند. از این طریق چروک ها و افتادگی ها دیرتر در پوست ظاهر می شوند.

رژیم غذایی مناسب
از جمله توصیه های پزشکان زیبایی به افرادی که تزریق بوتاکس و ژل را انجام داده اند، این است که رژیم غذایی متعادلی را برای خود در نظر بگیرند. نقش تغذیه در ماندگاری نتایج بوتاکس و فیلر تاثیر به سزایی دارد. غذایی که می خورید به طور مستقیم روی پوست شما اثر می گذارد.

برای این منظور باید از غذاهایی استفاده کنید که دارای ارزش غذایی هستند. این رژیم باید به گونه ای باشد که هر روز مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، آهن و اسید های چرب غیر اشباع مانند امگا ۳ در برنامه روزانه شما وجود داشته باشد.

مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی و مصرف بیش از حد قند های تولیدی تا حدود زیادی مواد گفته شده را در خود ندارند. بنابراین سبب افزایش التهابات در بدن می شوند. این امر به شدت پوست شما را دچار آسیب جدی می کند.

افزایش دادن روی بدن
مصرف برخی از مواد با سلامت پوست و ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر تاثیر مستقیمی دارد. انواع ویتامین ها و مواد معدنی می تواند جوانسازی پوست را انجام دهند و سبب تولید کلاژن سازی در بدن شوند. با این حال برخی از مواد برای ماندگاری این نتایج از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

روی یکی از مواد بسیار مهمی است که باید در مصرف روزانه غذاهای شما وجود داشته باشد. در برخی از مطالعات ثابت شده است که اثر و ماندگاری بوتاکس و فیلر روی پوست با روی بدن ارتباط مستقیمی دارند. ممکن است این ماده با مصرف مواد غذایی به میزان مورد نیاز در بدن تامین نشود.

به همین دلیل توصیه می شود از مکمل هایی روی بعد از درمان بوتاکس و فیلر استفاده شود. مصرف روزانه این مکمل ها در میزان توصیه شده، اثرات ضد پیری دارد و از چروک شدن و افتادگی های پوستی نیز جلوگیری می کند.

کاهش استرس
استرس یکی از عواملی است که در زندگی هر فردی وجود دارد. این عامل به سبب شرایط زندگی، کاری و بسیاری از عوامل دیگر می تواند نتایج بوتاکس و فیلر را تحت تاثیر قرار دهد. استرس زیاد سبب می شود تا هورمونی به نام کورتیزول در بدن تولید شود. این هورمون در کنار هورمون های دیگر باعث می شود تا روند پیری سرعت بیشتری پیدا کند.

برای اینکه فواید تزریق بوتاکس و فیلر ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید در ابتدا سطح استرس را در خود کاهش دهید. این عامل به عنوان محرکی برای کاهش تاثیرگذاری تزریق فیلر عنوان می شود. با انجام برخی از تکنیک ها می توانید استرس را از خود دور کنید. انجام ورزش های آرامش بخش و مدیتیشن روشی بسیار مناسب برای این منظور عنوان می شود.

۶ راه جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و فیلر
تکرار درمان های بوتاکس و فیلر
بوتاکس و فیلر از جمله درمان های موقتی محسوب می شوند. این درمان ها، به منظور کاهش علائم پیری و از بین بردن چروک ها و افتادگی های پوستی استفاده می شوند. برای اینکه این روش دارای ماندگاری بیشتری باشد باید درمان ها را قبل از اتمام دوره آنها به صورت مکرر انجام دهید.

از آنجایی که تزریق بوتاکس و فیلر به سرعت توسط پوست جذب می شود، تزریق مجدد می تواند باعث ماندگاری طولانی تر این روش شود. طی این جریان عضلاتی که تحت تزریق قرار گرفته اند پاسخ طولانی تری را به نوروتوکسین ها می دهند. از این رو نتایج ماندگارتر می شوند.

عدم انجام ورزش های سنگین
ورزش کردن یکی از روش هایی است که سبب می شود تا افراد دیرتر دچار پیری شوند. این امر به دفع سموم از بدن کمک بسیاری می کند. در نتیجه مواد مضر که سبب ایجاد چروک در پوست و افتادگی آن می شوند، از این طریق دفع خواهند شد.

با این حال زمانی که شما تزریق بوتاکس و فیلر را انجام می دهید، باید فعالیت های خود را کاهش دهید. انجام ورزش های سنگین، سبب می شود تا ماده پر کننده سریع تر جذب بدن شود. در نتیجه نتایج استفاده از پرکننده ها کوتاه تر خواهد شد.

با این حال با انجام احتیاط های لازم در حین ورزش کردن می توانید از ایجاد صدمه به مناطقی که تحت تزریق بوتاکس و فیلر قرار گرفته است، جلوگیری کنید. اگر فعالیت های ورزشی خود را در محیط آزاد انجام می دهید از کلاه ها و کرم های ضد آفتاب ها استفاده کنید تا از نفوذ نور خورشید به پوست خود بکاهید.

بنابراین در این مقاله به ۶ راهکار بسیار ساده اما در عین حال مفید به منظور افزایش ماندگاری تاثیر بوتاکس و فیلر پرداختیم. با انجام این روش ها به راحتی می توانید از تزریق خود نتایج رضایت بخشی را دریافت کنید.

سعی کنید همیشه از کرم های ضد آفتاب در زمان قرار گیری در معرض نور خورشید استفاده کنید. همچنین انجام فعالیت های سخت و ورزش های طولانی مدت را رها کنید و به جای آن ورزش های سبک مانند یوگا و پیاده روی های آهسته را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *