• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بسیاری از آقایان ایرانی بدن پرمویی دارند و سوال خیلی رایجی که برایشان پیش می‌آید این است که بهترین راه برای کاهش یا رهایی از این موهای زیاد چیست؟

تیغ، ماشین‌های اصلاح مختلف، کرم‌های موبر و حتی موم یا وکس روش‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی در این مقاله می‌خواهیم روشی را معرفی کنیم که از همه این موارد موثرتر است و نتایجش ماندگارتری دارد: لیزر موهای زائد. اگر تا کنون فکر می‌کردید که لیزر فقط برای خانم‌ها انجام می‌شود، باید بگوییم که لیزر موهای زائد برای آقایان نیز بسیار رایج بوده و این روش هروز بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرد.

لیزر موهای زائد مردان چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی برای حذف موهای بدن است که در آن اشعه‌ی نوری پرانرژی به پوست تابیده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می‌شود. این اتفاق بدون این که به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. در واقع با لیزر ارگان‌های کوچکی به نام «فولیکول مویی» را از بین می‌بریم. وقتی فولیکول آسیب می‌بیند، ساقه‌ی مو ضعیف و شل می‌شود. طی چند جلسات درمانی آن قدر به فولیکول‌ها آسیب می‌زنیم که نهایتا فولیکول می‌میرد و دیگر مویی از آن رشد نمی‌کند

نمی‌خواهیم سر شما را با اطلاعات علمی در مورد فیزیک نور و لیزر درد بیاوریم. فقط در همین حد بدانید که انرژی و طول موج پرتوی لیزری به شکلی طراحی شده که جذب رنگدانه‌های موجود در مو بشود. به این ترتیب انرژی نوری لیزر به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و گرما به فولیکول آسیب می‌زند. چون تراکم رنگدانه‌ها در پیاز مو بیشتر از پوست است، قبل از این که پوست گرم بشود یا بسوزد، آسیب دلخواه را به پیاز مو و فولیکول وارد کرده‌ایم.

موهای زائد فقط به موهای ناحیه‌ی شرمگاهی یا زیر بقل گفته نمی‌شود. منظور ما از موهای زائد هر موی اضافه‌ای است که شما مجبور هستید به طور مداوم یا در مواقعی آن‌ها را اصلاح کنید. مثلاً در ورزشکاران بدن سازی که مجبورند هر چند وقت یکبار موهای بدن‌شان را به طور کامل بتراشند، کل موهای بدن موهای زائد محسوب می‌شوند.

چرا آقایان به لیزر موهای زائد نیاز دارند؟

چند علت قابل توجه برای این مسئله مطرح است که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم:

۱. کاهش تراکم برای آقایان پرمو (دلایل زیبایی)

لیزر موهای زائد و بدن می‌تواند کمک زیادی به آن دسته از آقایان بکند که احساس می‌کنند موهای بدنشان بیش از حد متراکم است یا اصطلاحا بسیار پرمو هستند. اگر موهای اضافی در پشت، سینه، شکم یا سایر نواحی بد شما بیش از حد زیاد است، لیزر موهای زائد برایتان مثل معجزه عمل خواهد کرد.

در اینجا لازم است به نکته‌ای اشاره کنیم که نگرانی و دغدغه‌ی بسیاری از آقایان برای دریافت لیزر موهای زائد است. نتیجه‌ی نهایی لیزر موهای زائد لزوما این نیست که تمام موهای شما از بین بروند و پوست شما کاملا صاف و بی مو شود. چون بیشتر متقاضیان لیزر موهای زائد، خانم‌ها هستند و می‌خواهند که تمام موهای بدنشان به طور کامل حذف شوند، این ایده به اشتباه جا افتاده که لیزر موهای زائد حتما همه‌ی موهای بدن را از بین می‌برد.

 

البته که لیزر موهای زائد آنقدر موثر است که می‌تواند بیش از ۹۰ درصد موهای بدن را به طور دائمی حذف کند. ولی در عین حال می‌توانیم برنامه و روند درمانی شما را طوری تنظیم کنیم که مثلا تراکم موهای بدن شما به نصف کاهش یابد. بسیاری از آقایانی که برای لیزر موهای سینه مراجعه می‌کنند، نمی‌خواهند که موهای سینه را کاملا حذف کنند. بلکه می‌گویند که می‌خواهند تراکم موهای سینه‌شان کاهش یابد. در حدی که ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد یا از زیر لباس‌ها بیرون نزند. در عین حال بسیاری از متقاضیان دوست دارند که به طور کامل از شر موهای ناحیه‌ی پشت و کمر خلاص شوند.

پس میزان کاهش تراکم و درصد حذف موها به خواسته‌ی شما بستگی دارد. می‌توانید پوست خود را کاملاً صاف کنید یا این که از وضعیت پرمویی به کم‌مویی برسید.

۲. بهداشت و سلامت پوست

در اینجا باید به یک عقیده‌ی رایج ولی اشتباه اشاره کنیم: داشتن موهای زیادی به این معنی نیست که شما بهداشت را رعایت نمی‌کنید. صرفا اصلاح موها به بسیاری از آقایان کمک می‌کند که کمتر دچار التهابات و آزارها پوستی (مثل عرق سوز) بشوند.

برخی هم موهای بدن خود را به دلیل خارش ناشی از آن‌ها اصلاح می‌کنند. خارشی که معمولا در ماه‌های تابستان تشدید می‌شود. گاهی هم توزیع موهای بدن جالب نیست. مثلا دیده‌ایم که برخی آقایان در نواحی پشت خود موی کمی دارند ولی در ناحیه‌ی نشیمنگاه بسیار پرمو هستند. این توزیع نامتناسب این افراد را مجبور به اصلاح موهای نشیمنگاه می‌کند که بسیار دردسر ساز است.

مثال‌هایی که در بالا اشاره کردیم، شرایطی هستند که لیزر موهای زائد برای آقایان مفید خواهد بود. در واقع تعداد زیادی از آقایان متقاضی لیزر با همین شکایات به ما مراجعه می‌کنند.

مطالب پیشنهادی:

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

رفع دائمی موهای زائد با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *