• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

پاک کردن تتو بدن

لیزر کیوسوییچ (پاک کردن تتو )

ایا فقط به خاطر اینکه در گذشته فکر می‌کردید تاتو کار جالبی باشد، مجبورید برای همیشه با آن زندگی کنید ؟
انسانها  سال‌هاست که به دنبال یافتن یک راه ایمن برای پاک کردن تاتوهایی هستند که دیگر به آن علاقه‌ای ندارند، اما تا همین اواخر که یک فناوری مدرن و مؤثر برای پاک کردن تاتو معرفی شد، هنوز هیچ روش مناسبی برای این کار وجود نداشت.
امروزه ما توانایی آن را داریم که با استفاده از روش لیزر ان دی یاگ کیوسوئیچ، هر نوع تاتو  و در هر نقطه از بدن را،پاک کنیم صرف نظر از اینکه توسط یک تاتوکار حرفه‌ای یا آماتور ایجاد شده باشد.
آیا همه کاندید مناسبی برای پاک کردن تاتو با لیزر هستند؟
اگر شما از نظر سلامت عمومی در وضعیت خوبی هستید و بیماری جدی خاصی نداریدُ انتظارات واقع‌بینانه‌ای از انجام این عمل دارید و پوست خود را برنزه نکرده‌اید، می‌توانید کاندید خوبی برای عمل رفع خالکوبی یا تتو با لیزر باشید.
در غیر این صورت، ابتدا باید یک بررسی کلی از پوست شما در جلسه مشاوره قبل از عمل صورت بگیرد.در حال حاضر لیزردرمانی، بهترین گزینه برای پاک کردن تاتو محسوب می‌شود، زیرا قابلیت آن را دارد که رنگ تاتو را بدون ایجاد هیچ‌گونه جراحت و جای زخم، برطرف کند.
سیستم لیزر کیوسوئیچ یک دستگاه پیشرفته پزشکی است که برای تولید طول موج‌های خاصی از نور طراحی شده است.
نور تولید شده با طول موج مورد نظر توسط بافت هدف که در این مورد، همان ماده رنگی تاتو می‌باشد، جذب می‌شود. (ضربان )پالس لیزر کیوسوئیچ تنها در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد و این قابلیت را برای پرتو لیزر فراهم می‌کند که با کارآیی بالایی از پوست عبور کند و با تولید حداقل گرما به طور مؤثری توسط ذرات جوهر تاتو جذب شود.
جذب سریع انرژی امواج لیزر باعث می‌شود که ذرات رنگ تاتو تخریب شده و به اجزای ریزتری شکسته شود.
سپس این ذرات ریز توسط ماکروفاژهای بدن انسان که فیلتراسیون طبیعی خود بدن هستند، تمیز و دفع می‌شوند.
به‌طورکلی فرایند پاک کردن تاتو به وسیله نور لیزر طی دو مرحله اصلی انجام می‌شود:
شکستن ذرات ماده رنگی تاتو و تبدیل آن به ذرات ریزتر به وسیله لیزر که طی چند جلسه درمانی متوالی انجام می‌گیرد.
قابلیت پالایش طبیعی خود بدن در جذب ذرات خارجی و دفع آن‌ها به بیرون که در فاصله زمانی بین جلسات متوالی انجام میشود.
کیوسویچ یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی است که امروزه برای این کار وجود دارد و می‌تواند تاتوهایی که دیگر به آن علاقه ندارید را به شیوه‌ای ایمن، سریع، کاملاً بدون درد و بدون آنکه آسیبی به پوست شما وارد کند، برطرف نماید.
متقاضیان می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته رفع تاتو، طیف وسیعی از رنگ‌های تاتو از جمله رنگ‌های تیره، بخصوص رنگ مشکی (که بیشتر نیمی از همه تاتوها را تشکیل می‌دهد)،  را به صورت کاملاً موفقیت‌آمیزی پاک کنند.
در جلسه مشاوره قبل از عمل، ما بهترین روشی را که برای شما قابل استفاده است، به شما توصیه می‌کنیم.
برای پاک کردن تاتو به چند جلسه لیزر درمانی نیاز دارم؟
هر نوع تاتو، ویژگی‌های خاص خود را دارد و بنابراین به‌سادگی نمی‌توان گفت که شما برای پاک کردن آن دقیقاً به چند جلسه لیزر درمانی نیاز دارید.
ما با تجربه‌ی چندین ساله‌ای که در زمینه پاک کردن تاتو داریم، در اغلب موارد با دیدن یک تاتو می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چند جلسه لیزر برای پاک کردن آن لازم است.
اما تعداد دقیق این جلسات به سن تاتو، نوع رنگ‌های موجود در آن و عمق و غلظت هر رنگ بستگی دارد.

سن تاتو:

تاتو‌های قدیمی را می‌توان در تعداد جلسات کمتری نسبت به تاتو‌های جدیدتر پاک کرد. به طوری که برای پاک کردن یک تاتوی ۲۰ ساله ممکن است به دو یا سه جلسه کمتر از یک تاتوی تازه یک ساله، نیاز باشد. برای مثال، پاک کردن کامل یک تاتوی یک ساله که در آن یک اسم با جوهر مشکی (یا سبز تیره) نوشته شده است، ممکن است به ۵ تا ۷ جلسه لیزر نیاز داشته باشد.
رنگ تاتو: مسلماً پاک کردن بعضی از رنگ‌ها خیلی آسان‌تر از رنگ‌های دیگر انجام می‌شود. مثلاً رنگ‌های خیلی تیره و آشکار مانند مشکی و سرمه ای را خیلی راحت‌تر می‌توان پاک کرد.در حالی که پاک کردن رنگ‌های نارنجی، زرد، صورتی، قهوه‌ای و سایه‌های کم‌رنگ موجود در طرح تاتو، کمی سخت‌تر است. اما سخت‌ترین رنگ‌ها برای پاک کردن، شامل سبز روشن، آبی روشن و آبی فیروزه‌ای هستند. در جلسه مشاوره اولیه که به صورت رایگان برای شما برگزار می‌شود، ما شما را در مورد تعداد جلسات لازم برای پاک کردن رنگ‌های خاص، راهنمایی می‌کنیم.
غلظت رنگ: پاک کردن سایه‌ها و نقاط کم‌رنگ، آسان‌تر است، زیرا رنگ آن‌ها غلیظ نیست. در بعضی از تاتوهایی که حروف خاصی در آن‌ها نوشته شده است، برای سایه زدن حروف و پر کردن فاصله بین آن‌ها از هاله‌های کم‌رنگ استفاده می‌شود. برای نقش ابرها هم از سایه استفاده می‌شود. سایه و هاله کم‌رنگ را می‌توان در چند جلسه کوتاه پاک کرد، اما برای تجزیه رنگ قسمت‌های تیره و پاک کردن کامل آن به جلسات بیشتری نیاز است.

لیزر چگونه رنگ تاتو را از بین می‌برد؟

طول موج‌های خاصی از نور که توسط دستگاه لیزر رفع تاتو تولید می‌شود، به وسیله جوهر رنگی موجود در طرح تاتو جذب می‌گردد. جذب این طول موج‌ها منجر به گرم شدن ذرات رنگ و خرد شدن آن‌ها در ظرف کسر کوچکی از ثانیه می‌شود و در نتیجه ذرات رنگ به قطعات بسیار ریزی شکسته می‌شود. این ذرات بسیار ریز به راحتی توسط سیستم لنفاوی بدن پالایش و دفع می‌شود. نحوه دفع این ذرات، مشابه با روشی است که سیستم ایمنی بدن برای دفع باکتری‌ها و ذرات خارجی از بدن استفاده می‌کند.

آیا پاک کردن تاتو درد دارد؟

سیستم لیزر کیوسوئیچ ان دی یاگ، نور را به صورت اشعه های بسیار کوتاهی به نام پالس، ساطع می‌کند. تأثیر انرژی حاصل از پالس‌های قدرتمند نور، مشابه با ضربه ناشی از یک کش لاستیکی است که به جسمی برخورد می‌کند و کمی هم گرما تولید می‌کند. اکثر قریب به اتفاق افرادی که این عمل را انجام می‌دهند نیازی به بی‌حسی ندارند، اما اگر به هر دلیلی بیمار تحمل درد خفیف ناشی از عمل را نداشته باشد، ما می‌توانیم از بی‌حسی موضعی برای او استفاده کنیم. علاوه بر آن، ما یک تیمار سرمای منجمد کننده در قبل، حین عمل و بعد از عمل بر روی موضع مربوطه اعمال می‌کنیم تا هم از پوست شما محافظت کند و هم باعث کاهش درد ناشی از عمل شود. لطفاً به خاطر داشته باشید که ما تزریق عامل بی‌حسی را برای این عمل توصیه نمی‌کنیم، زیرا می‌تواند کارایی عمل پاک کردن تاتو را کاهش دهد. در تمام موارد، شما می‌توانید بلافاصله بعد از اتمام عمل به محل کار خود بازگردید و یا فعالیت‌های روزمره خود را شروع کنید، زیرا به هیچ زمانی برای استراحت بعد از عمل نیاز ندارید.
پاک کردن تاتوی صورت با لیزر
از عمل لیزر می‌توان برای پاک کردن تاتوی ابروها و خط لب‌ها استفاده کرد. اما قبل از حذف تاتوی لب و پاک کردن تاتو ابرو با لیزر باید حتماً در جلسه مشاوره، بعضی معاینات لازم انجام شود.

بعد از عمل پاک کردن تاتو چه انتظاری باید داشته باشیم؟

بعد از انجام این عمل ممکن است موضع مورد نظر به مدت یک هفته تا چند هفته شبیه به وقتی که دچار سوختگی ملایم ناشی از آفتاب شده است، اندکی قرمز و متورم باشد. همچنین ممکن است در چند روز اول بعد از عمل، کمی خون‌مردگی و تاول بر روی پوست به وجود بیاید. نقاط ریز خونریزی هم ممکن است بر روی پوست ایجاد شود که البته معمولاً فقط در مورد بعضی از رنگ‌ها و غلظت‌های بالای جوهر تاتو یا انواع خاصی از پوست به وجود می‌آید. اما فقط به صورت سطحی است و به زودی کاملاً خوب می‌شود. یک پماد ضدمیکروبی و یک ماده ضدعفونی‌کننده نیز بر روی موضع محل عمل استفاده می‌شود. ناحیه مورد عمل باید کاملاً تمیز نگه داشته شود و هر نوع دارویی که توسط پزشک برایتان تجویز شده است را باید به طور مرتب استفاده کنید. بعد از عمل می‌توانید دوش بگیرید اما ناحیه مورد عمل باید حتماً برای ۵ تا ۸ روز کاملاً تمیز و خشک نگه داشته شود و در این مدت با هیچ سطح زبر و خشنی تماس پیدا نکند. طول دوره بهبودی بعد از عمل به سطح مورد عمل و خصوصیات فرد مورد نظر از لحاظ قدرت ترمیمی بدن، بستگی دارد. قرمزی و حساسیت پوست ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است رنگ پوست در ناحیه مورد عمل اندکی تغییر کند که البته به تدریج بهبود پیدا می‌کند. ممکن است شما نتایج قابل ملاحظه‌ای از این عمل، حتی بعد از چند جلسه هم مشاهده نکنید، اما کمی صبور باشید. تقریباً بیشتر افرادی که عمل لیزر را برای پاک کردن تاتو انجام می‌دهند، از نتایج آن رضایت کامل دارند. با این حال لازم است به خاطر داشته باشید که پوست شما ممکن است حتی وقتی که رنگ تاتو به طور کامل برطرف شد، باز هم مانند زمان قبل از تاتو کردن نشود.
آیا پاک کردن تاتو باعث باقی ماندن جای زخم بر روی پوست میشود؟  خیر  لیزر های جدید این عارضه را ندارند.

رفع لک و تاتو (لیزر Q-Switch)

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

موخوره و درمان آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *