• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

کرم بی حس کننده پیش از لیزر

استفاده از لیدوکائین و زایلاپی برای کاهش درد لیزر:

کرم بی حس کننده پیش از لیزر،  بسیاری از افراد به هنگام لیزر موهای زائد درد احساس می کنند و از این موضوع ناراحت و ناراضی هستند. هرچند دستگاه ها به علت استفاده از سیستم های خنک کننده پیشرفته شامل اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک چند ثانیه قبل و بعد از هر پالس لیزر، درد و ناراحتی بیمار را نسبت به دستگاه های لیزر قدیمی تر به طور قابل توجهی کاهش می دهد اما به هر حال جلسات لیزر، بدون درد و ناراحتی برای بیمار به پایان نمی رسد. به همین دلیل است که آن ها به استفاده از پمادهای بی حسی از خود علاقه نشان می دهند.

اما خیالتان بابت لیزر موهای زائد راحت باشد، درد آن قابل تحمل است، اما اگر استرس و اضطراب داشته باشید، ممکن است درد بیشتری را حس کنید. حال به موضوع اصلی اشاره می‌کنیم؛ جهت لیزر موهای زائد، باید قبل از انجام این کار، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید تا هم درد کمتری حس کنید، هم پوستتان دچار مشکل نشود. لازم به ذکر است، انجام لیزر مو، در جلسات متعدد و در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد صورت می‌پذیرد و اگر قرار باشد در هرجلسه درد بکشید، برایتان ناخوشایند خواهد بود. پس باید در هرجلسه، قبل از انجام لیزر، از کرم بی حسی لیزر موهای زائد استفاده کنید.

 

استفاده از لیدوکائین (زایلاپی) در طول لیزر موی زائد:

لیدوکائین (کرم زایلاپی ) یک راه حل موضعی برای جلوگیری از انتقال سیگنال های درد از انتهای اعصاب پوستی به مغز می باشد. از لیدوکائین برای مقابله با درد های ناشی از زونا و واکسن و یا حتی زمان لیزر مو استفاده می شود. لیدوکائین فرم های مختلف دارد و به شیوه های مختلفی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

برای استفاده روی پوست فرم کرم ، لوسیون ، اسپری حتی به شکل ژل موضعی نیز موجود می باشد که در مواردی برای بی حسی در دهان و لثه نیز کاربرد دارد. استفاده از لیدوکائین برای بی حسی در زمان لیزر مو مورد تایید FDA می باشد.

چند مورد در ارتباط با مصرف لیدوکائین :

  • از دکتر یا تکنسین لیزر بپرسید که برای بی حسی از کدام فرم لیدوکائین استفاده می کنند.
  • جهت فهمیدن دستور استفاده می توانید نوشته های روی لیدوکائین را دنبال کنید.
  • ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا لیدوکائین تاثیر خود را نشان دهد و بعد از آن لیزر را شروع کنید.
  • مهم است که بدانید استفاده بیش از حد از لیدوکائین می تواند عوارض و مشکلات جدی در سلامتی شما ایجاد کند.

لیزر موهای زائد و درد آن:

لیزر مو با متمرکز کردن اشعه نور روی پیگمنت های موجود در فولیکول مو ریشه های مو را می سوزاند تا از رشد مجدد آن در پوست جلوگیری نماید. به صورت معمول پوست ناحیه لیزر شده تحت تاثیر قرار نمی گیرد به دلیل آن که رنگ آن کاملاً در تضاد با رنگ موی بیمار می باشد.

به همین علت است که به بیماران توصیه می ‌شود حداقل ۶ هفته قبل از شروع جلسات لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری کنند. در صورتی که پوست، برنزه شده باشد ممکن است نور لیزر روی رنگدانه ‌های موجود در پوست نیز اثر بگذارد و موجب سوزش بیشتر و حتی سوختگی پوست گردد به صورتی که پمادهای بی حس کننده نیز در کاهش درد و سوزش آن موثر نخواهند بود.

چرا لیزر مو‌های زائد همراه با درد است؟

در لیزر مو‌های زائد، اشعه لیزر به فولیکول‌های مو تابیده می‌شود و با هدف قرار دادن رنگدانه، گرمای زیادی به آن می‌دهد که این گرمای شدید باعث می شود که فولیکول مو غیر فعال شده و دیگر مویی رشد نکند. اشعه لیزر با تابش همراه است و حالت ضربه‌ای دارد. برای همین مراجعه کنندگان در زمان لیزر درمانی حسی مانند ضربه یک کش را روی پوست حس می‌کنند و عده‌ای درد آن را مانند یک سوزش نقطه‌ای و سریع توصیف می‌کنند.

از جمله ناحیه هایی که برای لیزر، بسیار پر طرفدار هستند می‌توان به صورت، زیر بغل و بیکینی اشاره کرد، لیزر مو های زائد در نواحی دیگر بدن هم انجام می‌شود ولی اغلب در همان سه ناحیه است که درد بیشتری هنگام لیزر درمانی حس می‌شود چون پیاز مو در این ناحیه‌ها قوی‌تر و مو‌های زائد ضخیم تر و پر رنگ‌تر هستند.

اگر تعداد مو‌های زائد در این ناحیه ها زیاد باشد، شاید لازم شود که مدت زمان لیزر درمانی، کمی بیشتر از حد معمول ادامه پیدا کند و درد در مراجعه کننده باعث شود که تکنسین و یا پزشک، نتوانند کار را دقیق انجام دهند، برای همین بعضی از پزشکان استفاده از کرم‌های موضعی برای بی حس کردن را پیشنهاد می‌کنند.

کرم ها و پمادهای بی حسی قوی ( پماد بی حسی برای لیزر ):

همان گونه که می دانید، آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت می باشد. این نکته دلیل مهمی برای تصمیم گیری و اقدام به انجام خدمات درمانی و یا زیبایی خواهد بود و ممکن است برخی از افراد به دلیل واهمه ای که از درد دارند، برخی از کارهای زیبایی را انجام ندهند. اگر که فرد احساس ناراحتی و اضطراب داشته باشد دوره درمانی و جلسات تکمیلی را به اتمام نمی رساند و نتیجه دلخواه خود را نمی گیرد، در نهایت این فرایند نارضایتی او را به همراه دارد.

بسیاری از بیمارانی که  قصد دارند از دستگاههای لیزر برای حذف موهای زائد خود استفاده کنند باید یک کرم بی حس کننده  و سر کننده قوی پیش از لیزر بر روی نواحی که قصد لیزر را دارند، استفاده کرده تا پوست بدن بی حس شده و فرایند لیزر مو تا حد امکان بدون درد انجام شود و آن ها احساس نارضایتی در این زمینه نکنند.

پمادهای بی حس کننده و کرم ‌های بی حس کننده موضعی مختلفی در بازار وجود دارد که می توان قبل از لیزر موهای زائد از آن ها بهره برد.  البته کرم بی حسی که برای وکس و اپیلاسیون مورد استفاده قرار می گیرد؛ تفاوت چندانی با پماد سر کننده موضعی لیزر مو ندارد و حتی ممکن است پزشک مورد نظر همان کرم مخصوص اپیلاسیون را به شما عزیزان پیشنهاد دهد. بهترین کرم بی حسی موضعی برای لیزر موهای زائد کرم های حاوی لیدوکائین هستند که در اغلب داروخانه ها پیدا می شوند.

 

پماد بی حس کننده زایلاپی بهتر است یا اپی واید؟

گاهی و در مواردی مانند استفاده از پماد بی حسی و اثر بخشی لیزر موهای زائد اطلاعات اشتباهی در اختیار عزیزان قرار داده می شود. لازم به ذکر می باشد که اگر از پمادهای بی حس کننده به درستی استفاده نمایید نه تنها تداخلی با نتیجه لیزر ندارد و آن را کاهش نمی دهد بلکه حس تجربه لیزر موهای زائد را آرامش بخش می کند. دو نوع کرم اصلی که به عنوان بی حس کننده موضعی در داروخانه ها یافت می شوند؛ دو نوع کرم می تواند برای بی حسی موضعی و کاهش سوزش، علائم سوختگی و از بین رفتن زخم ‌های کوچک بسیار موثر واقع شود. از جمله کرم هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پمادهای حاوی لیدوکایین
  • پمادهای دارای بنزوکایین

باید اشاره شود که بر اساس تحقیقات انجام شده، پمادهای حاوی لیدوکایین تاثیر بیشتری در کاهش درد خواهند داشت.

 

پمادهای بی حس کننده حاوی لیدوکائین چه نوع کرم هایی هستند؟!

استفاده از پماد لیدوکائین برای لیزر بسیار مرسوم می باشد. قویترین پماد بی حسی همین لیدوکائین ها هستند. کرم های بی حس کننده حاوی لیدوکائین حین جلسات لیزر موهای زائد ناحیه تحت درمان را سریع تر از کرم های قابل حل در آب منطقه مورد نظر را بی حس می کنند و اثر آن نیز از پماد بی حسی موضعی بنزوکائین بیشتر می باشد. به همین علت پمادهای حاوی لیدوکائین به عنوان بهترین پماد بی حسی موضعی لیزر شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد که می تواند انتهای رشته های عصبی را از کار بیندازند و تحساس درد کمتری را به افراد منتقل نماید. از جمله نکات بسیار مهمی که درباره این نوع کرم های موضعی بی حسی باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پماد زایلاپی که برای لیزر موهای زائد بسیار متداول شده است؛ بر پایه لیدوکائین می باشد.
  • هر ۳۰ گرم پماد بی حس کننده زایلاپی (Xyla P)حاوی ۵ گرم لیدوکائین و ۵ گرم پریلوکائین است که برای کاهش درد و ناراحتی پیش از لیزر موهای زائد کفایت می کند.
  • کرم بی حس کننده دیگری که برپایه لیدوکائین می باشد؛ کرم بی حس کننده املا است که حاوی ۵ درصد لیدوکائین و پریلوکائین می باشد که کاربرد آن تفاوت چندانی با زایلاپی نخواهد داشت.

 

آیا استفاده از کرم بی حسی موضعی واقعاً در کاهش درد لیزر موثر می باشد؟!

کرم بی حس کننده لیزر حاوی لیدوکائین مانند پماد زایلاپی و همچنین کرم های بر پایه بنزوکایین در کاهش درد لیزر مو تا حدودی موثر هستند.

به دلیل آن که زمانی که اشعه لیزر جذب رنگدانه مو می شود؛ حرارت زیادی ایجاد می‌کند تا بتواند ریشه مو را بسوزاند در نتیجه پوست دچار التهاب، سوزش و تورم خواهد شد. استفاده از کرم بی حسی موضعی می تواند در کاهش درد، سوزش و التهاب حین لیزر موهای زائد موثر باشد. در صورتی که از کرم بی حس کننده موضعی استفاده نکنید ممکن است درد و ناراحتی زیادی حین جلسات لیزر مو به خصوص در نواحی حساس پوست مانند ناحیه بیکینی داشته باشید.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

کرم بی حس کننده پیش از لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *