• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

آیا درد لیزر طبیعی است ؟

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ اول از همه باید ببینیم که آیا اصلا دردی که در دوران لیزر شاهد آن هستیم، طبیعی است یا نه؟ دستگاه های رفع موهای زائد بدن که با لیزر کار می کنند، از انرژی گرمایی بالا استفاده می کنند. پس طبیعی است که هنگام برخورد لیزر به پوست شما، کمی احساس سوزش و درد در ناحیه و بافت های قسمت لیزر شده خواهید داشت. پس این درد طبیعی است.

نگذارید این باور غلط در ذهن شما شکل بگیرد که هر چه یک دستگاه و روش لیزر آن موثرتر باشد، پس درد بیشتری نیز متوجه پوست شما می شود. زیرا امروزه با پیشرفت و استقبال از لیزر موهای زائد بدن، دستگاههایی روی کار آمده اند که در کنار اثر بخشی بالایی که دارند درد بسیار کمی را نیز متوجه شما می کنند. این بدین علت است که این دستگاه ها از طول موج مناسب در کنار ژل خنک کننده برخوردار هستند.

از طرفی طول موج یک دستگاه رابطه مستقیمی با نفوذپذیری آن بر روی پوست دارد، اما برای رفع موهای زائد بدن نیازی به نفوذ بالا بر روی پوست نیست. پس اگر دستگاهی ایجاد درد بیشتر می کند صرفا به این علت است که به لایه های بیشتری از پوست شما نفوذ کرده است و این می تواند برای پوست شما بسیار مضر باشد و نتایج عکس بر روی زیبایی شما بگذارد.

عوامل موثر در میزان درد لیزر

عوامل متعددی در مقدار دردی که شما در هنگام لیزر کردن احساس می کنید تاثیرگذار است. از جمله این عوامل پوست ناحیه هدف است. برای مثال درد لیزر ناحیه بیکینی بیشتر از درد ساق پا می باشد. حتی جنسیت هم می تواند عامل تعیین کننده ای در دردی که احساس می کنید، باشد. از آنجایی که خانم ها پوست ظریف تری دارند در مقابل مردان درد بیشتری حس می کنند. اما از همه مهمتر روش و دستگاه لیزر است که در میزان درد و سوزش وارد شده به پوست شما نقش دارد.

لیزر موهای زائد، چقدر دردناک است؟

لیزر مو‌های زائد بدن به گونه‌ای طراحی شده است تا فولیکول‌های مو در یک ناحیه از پیش تعیین شده را هدف بگیرد. اشعه این لیزر در رنگدانه‌ها جذب می‌شود و به همین واسطه، فولیکول‌ها را از بین می‌برد تا روند رشد تار‌های مو را متوقف نماید. میزان درد لیزر موهای زائد، اول به بخشی از بدن که برای این کار انتخاب شده و سپس به آستانه تحمل شما مربوط می‌شود. اگر بیش از حد در مقابل درد حساس نباشید، ممکن است در هیچ لحظه‌ای از این فرآیند احساس ناراحتی نکنید.

اگر پوست شما به شدت حساس باشد و در مقابل هر محرکی واکنش سریع نشان بدهد، ممکن است لیزر برای شما کمی دردناک به نظر برسد. برای از بین بردن همان درد حداقل در جریان این فعالیت، از کرم بی‌حس‌کننده استفاده می‌شود. البته جالب است بدانید که همه افراد به این کرم نیاز ندارند و خیلی‌ از افراد می‌توانند این فعالیت را بدون نیاز به بی‌حسی نیز به راحتی پشت سر بگذارند.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

درد ناشی از لیزر موهای زائد در هر نقطه از بدن

به طور کلی در هر نقطه‌ای از بدن که پوست کمی نازک‌تر باشد، لیزر مو‌های زائد درد بیشتری به همراه خواهد داشت. برای مثال در لیزر موهای زائد پا به دلیل ضخامت بالای پوست، شما درد بسیار ناچیزی را احساس خواهید کرد. در زیر بغل‌ها به خاطر نازکی پوست، این درد کمی بیشتر است اما به هیچ‌وجه آزاردهنده و غیرقابل تحمل نیست و حتی افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند، می‌توانند بدون نگرانی لیزر مو‌های زائد زیر بغل را پشت سر بگذارند. لیزر مو‌های زائد در خط بیکینی نیز نسبت به شکم کمی دردناک‌تر است اما باز هم همانطور که گفته شد نمی‌توان این فرآیند را در فهرست فعالیت‌های زیبایی «دردناک» قرار داد. حتی در مواجه با نازک‌ترین بخش از پوست بدن، لیزر مو‌های زائد هرگز درد وحشتناکی را به شما تحمیل نمی‌کند.

شرایط استاندارد لیزر موهای زائد

  1. برای آن که در جریان این فعالیت هیچ دردی را احساس نکنید و یا اینکه درد لیزر موهای بدن بسیار کم و جزئی باشد، حتماً باید این کار در شرایط کاملاً استاندارد انجام شود. برای مثال در بعضی از کلینیک‌های غیرمجاز، ممکن است بیش از حد از کرم‌های بی‌حس‌کننده برای فرد استفاده شود. موضوعی که می‌تواند یکی از عوامل شدت گرفتن آثار جانبی تلقی شود.
  2. یک نکته مهم دیگر، تنوعی است که در دستگاه‌های لیزر وجود دارد. براساس ویژگی‌های ظاهری هر فرد، یک نوع دستگاه برای او مناسب خواهد بود. اگر این انتخاب به درستی صورت نگیرد و دستگاه نامناسبی برای فرد انتخاب شود، ممکن است این فعالیت برای او دردناک و ناخوشایند باشد.
  3. اگر این فرآیند را در شرایط کنترل شده و زیر نظر پزشک انجام بدهید، با احساس درد بسیار کم و جزئی روبرو می‌شوید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *