• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

اقدامات و مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

صرف نظر از سن و جنسیت، داشتن پوستی شاداب و با طراوت، برای هر یک از ما اهمیت دارد. ما روش‌های زیبایی مختلفی را امتحان می‌کنیم تا بلکه از شر جای جوش‌ها و یا چین‌و‌چروک‌ها خلاص شویم. اگرچه این روش‌ها در گذشته نیز رواج داشت، اما مسلماً تجهیزات نسبت به امروز چندان پیشرفته نبودند و نمی‌توانستند آن‌طور که باید مشکلات پوستی را برطرف کنند. از جمله روش‌هایی که برای درمان مشکلات پوستی معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد، میکرونیدلینگ است. این روش مزایای بسیاری دارد. برای اینکه با انجام میکرونیدلینگ به نتیجه مطلوبی برسید، بسیار مهم است که مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ را جدی بگیرید. در این مقاله، شما را با مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ آشنا می‌کنم.

اقدامات و مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ، یک روش زیبایی کم‌تهاجمی است که برای درمان برخی از مشکلات پوستی از طریق تولید کلاژن به کار می‌رود. با تکامل تجهیزات و تکنیک‌های پزشکی، میکرونیدلینگ در روش‌های مراقبت از پوست رایج‌تر شده است که می‌تواند ظاهر پوست را بهبود ببخشد. این روش برای رفع مشکلات پوستی همچون افتادگی پوست، جای جوش، چین‌و‌چروک، منافذ بزرگ شده، هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های خورشیدی، بافت‌های ناهموار پوست و غیره به کار می‌رود. میکرونیدلینگ می‌تواند مشکلات پوستی افرادی که درمان‌های خانگی و موضعی برایشان موفقیت‌آمیز نبوده است را درچند جلسه رفع کند.

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ فواید بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم، از جمله فواید میکرونیدلینگ:

چین و چروک های پوست را کاهش می دهد

هیچ کس دوست ندارد که پیرتر از سن خودش به نظر برسد. خطوط ایجاد شده بر روی پوست، تنها برای افراد میانسال و یا سالخورده نیست. حتی می‌توان چین‌و‌چروک‌های پوستی را در افرادی مشاهده کرد که سن زیادی ندارند، اما بنابه‌ دلایلی دچار پیری زودرس پوست شده‌اند. آسیب‌های جزئی ناشی از یک جلسه میکرونیدلینگ، موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین به منظور مبارزه با خطوط و چین‌و‌چروک پوست می‌شود. از طرف دیگر، مکانیسم‌های ترمیم زخم، بدن را برای تولید سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌کند تا چین‌و‌چروک‌های پوستی را کاهش دهد.

علائم مرتبط با بیماری روزاسه را کاهش می دهد

بیماری روزاسه یا همان آکنه روزاسه، نوعی اختلال پوستی شایع است. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، پوست قرمز و ملتهبی دارند. این التهاب می‌تواند تمام صورت، قفسه سینه، کمر و یا گوش‌ها را درگیر کند. تیرگی و ضخیم شدن پوست را که در اثر روزاسه به وجود می‌آید، می‌توان با میکرونیدلینگ برطرف کرد. کلاژن در پوست افراد مبتلا به روزاسه، به سرعت تجزیه می‌شود. در چنین وضعیتی ستفاده از میکرونیدلینگ، رشد کلاژن را تحریک می‌کند و این کلاژن تجزیه شده را به طریقی جبران و جایگزین می‌کند. در نتیجه، با به کارگیری این روش، التهاب پوست ناشی از بیماری روزاسه کاهش می‌یابد.

پیری زودرس پوست را به تأخیر می اندازد

پیری زودرس پوست تنها به صورت چین‌وچروک و تغییر رنگ پوست ظاهر نمی‌شود. در کنار این علائم، پوست خاصیت ارتجاعی خود را نیز از دست می‌دهد و دچار شل شدن و افتادگی می‌شود. پوستی که دارای چنین علائمی است، کدر به نظر می‌رسد و درخشندگی و شادابی لازم را ندارد. با استفاده از میکرونیدلینگ، می‌توان به کاهش این علائم کمک کرد. در واقع میکرونیدلینگ با انباشتن کلاژن در پاسخ به زخم‌های ریز، می‌تواند ساختار پوست را برای مبارزه  با افتادگی و شل شدن پوست بهبود ببخشد. به طوری‌که می‌توان تنها پس از 24 ساعت و پس از یک جلسه درمان، تا حدی درخشش و تازگی پوست را مشاهده کر‌د.

آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید را کاهش می دهد

به منظور کاهش ظاهر آسیب‌های ناشی از نور خورشید، به ویژه هایپرپیگمانتاسیون و لک‌های پوستی، میکرونیدلینگ روشی مؤثر است. اگر پوست شما دارای لک‌های قهوه‌ای‌رنگ ناشی از آفتاب‌گرفتن بیش از حد است، میکرونیدلینگ و توانایی آن در تحریک کلاژن و سلول‌های پوستی جدید می‌تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند. با استفاده از این روش، پوست ظاهری یکدست پیدا می‌کند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

اگرچه میکرونیدلینگ یک عمل زیبایی بسیار ایمن و مؤثر است، اما مانند تمام درمان‌ها، مراقبت ویژه از پوست بعد از آن برای بهبودی سریع و گرفتن بهترین نتایج ضروری است. از جمله مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ:

از تماس پوست با محرک های مخرب خودداری کنید

پس از اتمام جلسه میکرونیدلینگ، بدن برای بهبودی خود و ایجاد پوست جدیدتر و سفت‌تر، بیش از حد فعالیت می‌کند. در طی این مدت، پوست تحت درمان به شدت حساس است. یکی از عواملی که می‌تواند تأثیر مخرب بر پوست بعد از میکرونیدلینگ داشته باشد، اشعه ماوراء بنفش خورشید است. چنانچه نور خورشید به پوست شما برخورد  کند، ممکن است بر روی صورت خود احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشید. این در حالی است که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید می‌تواند موجب آسیب رساندن  به کلاژن و الاستین پوست شما شود.

پوست خود را با احتیاط بشویید

استفاده از برخی از پاک کننده‌های صورت ممکن است باعث افزایش قرمزی، سوزش و خشکی پوست بعد از میکرونیدلینگ شود. برای انجام مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ و حفظ شادابی و تمیزی پوست، ابتدا دست‌های خود را به طور کامل با آب وشوینده آنتی‌باکتریال بشویید تا هرگونه کثیفی احتمالی را پاک کنید. سپس با استفاده از آب ولرم صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید.

پوست خود را آبرسانی و یا مرطوب کنید

مرطوب کننده، عاملی برای مراقبت از پوست است. به این دلیل که پوست را تغذیه می‌کند، از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند و به سیستم‌های کلاژن‌ساز پوست، آبرسانی سالمی می‌بخشد. پس از انجام روش میکرونیدلینگ، ممکن است پوست شما کمی خشک و قرمزتر از حد معمول احساس شود. از این رو، استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان ملایم به عنوان مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ، می‌تواند به کاهش قرمزی پوست کمک کند و هیدراتاسیون آن را حفظ کند.

از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

از جمله اقدامات ضروری بعد از میکرونیدلینگ، استفاده از کرم ضدآفتاب است. اشعه ماوراء بنفش موجب آسیب مولکولی به ساختارهای پوست می‌شود. به همین دلیل است که باید پس از انجام میکرونیدلینگ، از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید بپرهیزید. اگرچه ممکن است نتوانید برای مدت طولانی در خانه بمانید، بنابراین توصیه می‌شود که قبل از خروج از خانه، حتماً از ضدآفتاب و کلاه لبه‌‌دار استفاده کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید

آب، اکسیر زندگی و مراقبت از پوست است. هیدراتاسیون پوست به عنوان بخشی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ بسیار مهم است، چرا که  آب برای فرآیند کلاژن‌سازی عاملی ضروری است. در واقع می‌توان گفت که آب، جزء اصلی تمام سلول‌های بدن است. هر چه پوست خود را هیدراته نگه دارید، بدن شما می‌تواند سلول‌های کلاژن سالم‌تری را تولید کند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *