• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرونیدلینگ برای منافذ باز پوست

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ


میکرونیدلینگ با ایجاد سوراخ‌هایی در پوست باعث افزایش تولید کلاژن و بهبود پوست می‌شود. کلاژن نوعی پروتئین است که پوست را محکم، جوان، نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. افزایش سن باعث کاهش کلاژن در پوست شده و منجر به ایجاد چین و چروک و دیگر نشانه‌های سالخوردگی می‌شود. کلاژن پوست ممکن است در اثر عوامل دیگری مانند آکنه و ترک پوستی نیز کاهش پیدا کند.

ترمیم پوست  با استفاده از میکرونیدلینگ سریع انجام نمی‌شود چرا که رشد پوست جدید به زمان نیاز دارد. امکان دارد چند ماه طول بکشد تا نتایج میکرونیدلینگ به طور کامل قابل مشاهده باشند.

مزایای میکرونیدلینگ


مزایای میکرونیدلینگ-compressed

میکرونیدلینگ راهی مؤثر جهت جوان‌سازی پوست و بهبود جای زخم و رفع چین و چروک است.

مزایای میکرونیدلینگ عبارتند از:

میکرونیدلینگ باعث کاهش چین و چروک می‌شود

یکی از مزایای میکرونیدلینگ تحریک رشد کلاژن و الاستین می‌باشد که باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. به همین علت میکرونیدلینگ در چند جلسه درمانی باعث کاهش خطوط ظریف، خطوط پنجه‌کلاغی و چین و چروک‌های عمیق روی پیشانی می‌شود. این روش از فرایندهای طبیعی بدن جهت بهبود پوست استفاده می‌کند؛ به همین علت نتایج حاصل از این روش بسیار طبیعی می‌باشند. دوره بهبودی با استفاده از روش میکرونیدلینگ کوتاه است. جهت رفع چین و چروک نبایستی از سوزن بلندتر از 5/1 میلی‌متر استفاده شود.

میکرونیدلینگ باعث ‌ترمیم جای زخم می‌شود

جهت درمان خانگی استفاده از یک غلتک (رولر) میکرونیدلینگ با طول سوزن‌های 5/1 میلی‌متر جهت بهبود جای آکنه مناسب می‌باشد. البته برای درمان جای زخم‌های شدید بایستی از سوزن‌های بلندتری استفاده شود. امکان دارد طول سوزن‌های دستگاه حرفه‌ای میکرونیدلینگ تا اندازه 3 میلی‌متر باشد. از این دستگاه جهت رفع جای زخم‌های عمیق ناشی از آکنه که زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند استفاده می‌شود. میکرونیدلینگ در مقایسه با لیزر فرکشنال دارای عوارض جانبی کمتری است و زمان بهبودی در این روش کوتاه‌تر است.

میکرونیدلینگ باعث بهبود آفتاب‌سوختگی و اختلالات رنگدانه‌ای می‌شود

تولید کلاژن باعث جوان‌سازی پوست و رفع چین و چروک می‌شود. تحریک رشد کلاژن توسط میکرونیدلینگ باعث بهبود آفتاب‌سوختگی و رفع مشکلات مربوط به تغییر رنگ پوست و تیرگی پوست ناشی از ملاسما می‌شود. در اثر این عارضه روی صورت لک‌های قهوه‌ای ایجاد شده و برای درمان آن از میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. برای بهبود آفتاب‌سوختگی شدید، بایستی از غلتک با طول سوزن‌های 1 تا 5/1 میلی‌متر استفاده شود.

میکرونیدلینگ باعث رفع علائم سالخوردگی پوست می‌شود

میکرونیدلینگ علاوه بر بهبود آسیب‌دیدگی پوست، باعث محکم شدن پوست در افراد سالخورده می‌شود. با افزایش سن کلاژن کمتری در بدن تولید می‌شود. میکرونیدلینگ باعث جوان‌سازی و محکم شدن پوست شده و راه مناسبی برای درمان مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید محسوب می‌شود. همچنین این روش باعث ایجاد عوارض جانبی بسیار کمی شده و زمان بهبود در این روش کوتاه است.

میکرونیدلینگ باعث کوچک شدن منافذ پوستی می‌شود

برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده از میکرونیدلینگ باعث بزرگ‌تر شدن منافذ پوست می‌شود. ولی بر خلاف این تصور، یکی از مزایای میکرونیدلینگ کوچک‌تر شدن منافذ پوستی است. این روش باعث تحریک تولید کلاژن در اطراف منافذ پوست شده و در نتیجه سبب کوچک‌تر شدن این منافذ می‌شود.

میکرونیدلینگ باعث افزایش تأثیر محصولات مراقبت از پوست می‌شود

سروم‌های پوستی تنها به میزان 4 تا 8 درصد در پوست صورت نفوذ می‌کنند. یکی از مزایای میکرونیدلینگ بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست است. میکرونیدلینگ باعث می‌شود تا این محصولات بیشتر در پوست نفوذ کنند و در نتیجه تأثیر این محصولات افزایش پیدا می‌کند. میکرونیدلینگ باعث ایجاد هزاران سوراخ در پوست می‌شود و به همین دلیل محصولات مراقبت از پوست بهتر در منافذ پوست جذب می‌شوند.

میکرونیدلینگ برای تمام قسمت‌های بدن قابل استفاده است

استفاده از میکرونیدلینگ تنها به صورت محدود نمی‌شود. این روش جهت رفع ترک‌های پوستی و جای زخم ناشی از آکنه برای پوست تمامی قسمت‌های بدن مانند پاها، سینه، پشت بدن و باسن قابل استفاده است. به این منظور بایستی از میکرونیدلینگ در چهار تا شش جلسه درمانی استفاده شود.

عوارض ناشی از میکرونیدلینگ


عوارض ناشی از میکرونیدلینگ-compressed

میکرونیدلینگ روشی بی‌خطر و مؤثر می‌باشد؛ ولی با این حال باعث ایجاد عوارض می‌شود.

مهم‌ترین عارضه ناشی از میکرونیدلینگ تحریک و خارش پوستی می‌باشد. عوارض جانبی دیگر عبارتند از:

  • ورم
  • درد در ناحیه درمان
  • قرمزی
  • کبودی
  • خشکی
  • ورقه شدن پوست

به ندرت امکان دارد پس از میکرونیدلینگ خونریزی ایجاد شود. با این حال امکان بروز خونریزی پس از درمان مشکلات شدید پوستی وجود دارد.

احتمال ایجاد خونریزی در افرادی که مبتلا به اختلالات خونریزی هستند و یا افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند بیشتر است. در صورت وجود این موارد بایستی پیش از میکرونیدلینگ با پزشک مشورت شود.

امکان دارد عوارض جانبی شدید ایجاد شوند. این عوارض عبارتند از:

  • عفونت
  • تغییر در رنگدانه‌های پوست
  • واکنش به داروهای موضعی که در حین درمان استفاده می‌شوند

هزینه میکرونیدلینگ صورت

دستگاه‌های میکرونیدلینگی که از حرارت استفاده می‌کنند می‌توانند باعث ایجاد سوختگی شوند. مواردی که باعث می‌شوند فرد نتواند از میکرونیدلینگ استفاده کند عبارتند از:

  • عفونت فعال پوستی
  • آکنه فعال
  • جای زخم کلوئید (ایجاد گوشت اضافی)
  • ناپایداری پوست

برای کاهش خطرات ناشی از عوارض میکرونیدلینگ بایستی با متخصص پوست مشورت شود.

دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی


کارکرد دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی با دستگاه‌های حرفه‌ای میکرونیدلینگ متفاوت است. دستگاه‌های خانگی در انواع مختلفی موجود هستند. سوزن‌های این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های حرفه‌ای کوتاه‌تر است. سوزن‌های دستگاه میکرونیدلینگ خانگی در پوست نفوذ نمی‌کند و همین علت نتایج حاصل از آن با نتایج حاصل از دستگاه‌های حرفه‌ای متفاوت است. البته دستگاه‌های خانگی باعث افزایش جریان خون می‌شوند و در نتیجه به طور موقتی باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شوند.

تمیز کردن دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی دشوارتر است. تمیز نشدن این دستگاه‌ها به طور کامل باعث افزایش ایجاد عفونت یا آسیب‌دیدگی می‌شود.

در صورت استفاده از روش میکرونیدلینگ در منزل جهت رفع ترک‌های پوستی و یا رفع سلولیت، طرز استفاده صحیح از دستگاه بسیار اهمیت دارد. دستگاه میکرونیدلینگ نباید به طور روزانه استفاده شود. در صورتی که سوزن‌های دستگاه نسبتاً کوتاه باشند، فرد می‌تواند هفته‌ای دو بار از دستگاه استفاده کند. در صورتی که سوزن‌های دستگاه بلند باشند، بین هر بار استفاده بایستی سه تا چهار هفته فاصله باشد.

رفع مشکلات پوستی با میکرونیدلینگ چقدر طول می‌کشد؟

هر جلسه میکرونیدلینگ معمولاً بین 20 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. این زمان شامل استفاده از سرم و کرم‌های بی‌حسی نیز می‌باشد.

نتایج حاصل از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ در رفع مشکلات پوستی بسیار مؤثر عمل می‌کند. وضعیت پوست پس از استفاده از این روش برای مدت چند روز به سرعت بهبود پیدا می‌کند. پس از 2 تا 4 هفته و با رفع ورم، نتایج به طور کامل قابل مشاهده هستند. بهبود ظاهری و جوان‌سازی پوست به 3 ماه زمان نیاز دارد.

برای رفع مشکلات پوستی به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز است؟

بسته به وضعیت پوست و نتایج مورد نظر افراد، تعداد جلسات مورد نیاز میکرونیدلینگ برای هر فردی متفاوت است. معمولاً برای انجام میکرونیدلینگ به 4 تا 5 جلسه درمانی نیاز می‌باشد. بین هر جلسه بایستی حدود یک ماه فاصله باشد. برای رفع علائم شدید ناشی از سالخوردگی، ترک‌های پوستی و جای زخم آکنه معمولاً به تعداد جلسات درمانی بیشتری نیاز است.

زمان بهبودی پس از میکرونیدلینگ چقدر می‌باشد؟

زمان بهبودی پس از میکرونیدلینگ بسیار کوتاه است.  امکان دارد پوست برای مدت چند روز ورم کند و همچنین ممکن است پوست تا 48 ساعت پس از درمان تا حدی به رنگ صورتی باقی بماند. استفاده از کرم و محصولات اسید هیالورونیک جهت تکمیل درمان میکرونیدلینگ باعث کاهش التهاب می‌شود. فرد می‌تواند پس از درمان بدون هیچ مشکلی فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهد. توصیه می‌شود به علت باز بودن منافذ پوست در دوره بهبودی، پس از میکرونیدلینگ برای مدت چند روز از آرایش استفاده شود.

هزینه درمان با استفاده از میکرونیدلینگ چقدر می‌باشد؟

هزینه درمان به کمک میکرونیدلینگ بسیار کمتر از هزینه روش‌های دیگر مانند لیفت صورت می‌باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسب برای میکرونیدلینگ می‌باشند؟

میکرونیدلینگ برای همه افرادی که به دنبال جوان‌سازی پوست هستند مناسب است. این روش برای تمامی انواع پوست و برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. در واقع افرادی که به دنبال بهبود پوست، بازسازی بافت، کاهش چین و چروک، رفع جای زخم و ترک‌های پوستی هستند، همگی کاندیدای مناسبی برای استفاده از میکرونیدلینگ محسوب می‌شوند.

آیا نتیجه استفاده از میکرونیدلینگ رضایت‌بخش است؟

میکرونیدلینگ برای افرادی که تمایل به جوان‌سازی صورت دارند مناسب است. انجام میکرونیدلینگ به زمان زیادی نیاز ندارد. این روش درمانی سبب رفع نشانه‌های سالخوردگی، بهبود جای زخم، کاهش ترک‌های پوستی و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود.

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *